Waar geen inschrijfduur

13-04-2019 02:04 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.

We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.

Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".

Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.

Alvast bedankt!
ClumsyNinja schreef:
13-04-2019 13:32
Die in Rotterdam zijn leuk! Maar daar heb je dus wel een huisvestingsvergunning nodig.

Nu had ik dat ook een nodig en toen ben ik gewoon hard gaan solliciteren en werd al snel aangenomen. Dat kan natuurlijk een oplossing zijn; werk zoeken waar je graag wil gaan wonen.
Is alleen in een paar wijken hoor.
Kijk ook op marktplaats en facebook.
Maar waar zit jullie werk?
Heb je een flinke pot geld achter de hand waardoor je overal kan wonen? Of werken jullie vanuit huis beiden?

Want anders is uberhaupt ergens iets gaan huren waarbij een inschrijfduur is ( en dus geen particuliere huur) zonder een (vast) inkomen in een zeer overspannen markt met jaren wachtlijst gewoon nergens mogelijk.

Mocht je geen werk hebben maar wel geld kan je gewoon particulier huren of kopen.
Cateautje schreef:
13-04-2019 12:41
Niets! Dit is een hele goede verhuurder.

Directwonen verhuurt zelf niets, het is een soort marktplaats voor huurwoningen.

https://www.huurwoningervaringen.nl/review/directwonen/

Ze verdienen aan ‘smartabonnementen’ waardoor je eerder dan mensen zonder zo’n abonnement, de al-dan-niet-echt beschikbare woningen toegestuurd krijgt. En de makelaar die het verhuurt, kan weer allerlei extra kosten gaan rekenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zeg die kamer op zodat jullie werkelijk op straat staan. Dan pas komt de gemeente in actie.
Er is een recht evenredige relatie tussen wachttijd voor een sociale huurwoning en de afstand tot de Randstad. Dus zoals iemand eerder zei: probeer eens de uithoeken van Nederland Delfzijl, Heerlen, die kant op.
Tip: Ga beiden werken en koop een huis.
Het zou wel handig zijn als TO nog even wat details vrij zou geven. Hebben ze inkomen? In welke regio hebben ze al gezocht etc.
Blankepit schreef:
13-04-2019 15:19
Zeg die kamer op zodat jullie werkelijk op straat staan. Dan pas komt de gemeente in actie.

Koekoek. :bonk:
Blankepit schreef:
13-04-2019 15:19
Er is een recht evenredige relatie tussen wachttijd voor een sociale huurwoning en de afstand tot de Randstad. Dus zoals iemand eerder zei: probeer eens de uithoeken van Nederland Delfzijl, Heerlen, die kant op.
Tip: Ga beiden werken en koop een huis.
Lekker met een baby de daklozenopvang in voor weet ik veel hoe lang. Grandioze tip.
België.

95 % is hier particuliere huur, maar wel aan prijzen die pakken normaler zijn dan wat ik in NL zie binnen de particuliere huur.

Check vooral Immoweb.
Joehoe Miranda, waar werken jullie?
Belg007 schreef:
13-04-2019 16:14
België.

95 % is hier particuliere huur, maar wel aan prijzen die pakken normaler zijn dan wat ik in NL zie binnen de particuliere huur.

Check vooral Immoweb.
Dit idd, voor 600€ vind je al iets. Ben wel benieuwd wat particulier kost in NL?
chentolove schreef:
13-04-2019 19:19
Dit idd, voor 600€ vind je al iets. Ben wel benieuwd wat particulier kost in NL?

Dat ligt er helemaal aan wáár. En hoe groot.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
13-04-2019 19:32
Dat ligt er helemaal aan wáár. En hoe groot.
Voor een stuk.

Maar ik gok dat als je nu op 1 kamer zit met zijn 3, je al héél blij bent met een appartement met 2 slaapkamers.

In appartementsvorm vindt je dat in de meeste steden en gemeentes dus wel al vanaf 6 à 700 euro.
Huizen zijn over 't algemeen duurder en moeilijker vindbaar.
(De meeste Belgen huren een tijdje een studio of appartement en kopen nadien een huis.)
Lieve allemaal, ik zie nu pas alle berichten. Ik ga zo nog even goed alles rustig doorlezen. Ik had niet verwacht dat er zo snel en zoveel zouden reageren.

Werk maakt gelukkig niet uit. Mijn vriend werkt bij een bedrijf waar hij heel makkelijk overgeplaatst kan worden (ze zitten door heel Nederland).

We staan op het moment bij 9! Verschillende betaalde websites ingeschreven. En veel met loting woningen. Alleen nergens nog geluk gehad helaas.
In Delfzijl is er veel leegstand waar je zo in kunt.
Huur een recreatiewoning van 'n particulier.
ikBedoelHetGoed schreef:
13-04-2019 07:35
Bij geen wachttijd denk ik direct aan de provincies Zeeland, Drente en Groningen. Heb je daar al geïnformeerd?
Ook daar lange wachttijden weet ik uit ervaring.

Enige optie is op een vakantiepark maar gemeentes gaan dat ook steeds strenger handhaven
jbimiranda schreef:
13-04-2019 23:30
Lieve allemaal, ik zie nu pas alle berichten. Ik ga zo nog even goed alles rustig doorlezen. Ik had niet verwacht dat er zo snel en zoveel zouden reageren.

Werk maakt gelukkig niet uit. Mijn vriend werkt bij een bedrijf waar hij heel makkelijk overgeplaatst kan worden (ze zitten door heel Nederland).

We staan op het moment bij 9! Verschillende betaalde websites ingeschreven. En veel met loting woningen. Alleen nergens nog geluk gehad helaas.
Is kopen dan geen optie? In Groningen zijn de huizen niet duur
DennisHartendief schreef:
14-04-2019 08:40
Ik vind dat nog best tegenvallen eigenlijk.
DennisHartendief schreef:
14-04-2019 08:40
In Groningen-stad zijn huizen wel prijzig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven