Waar geen inschrijfduur

13-04-2019 02:04 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.

We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.

Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".

Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.

Alvast bedankt!
Huurwoning?
Funda.nl
De direct te huur woningen van de regio woonnetten.
Via makelaars kijken wat ze te huur hebben.
België? Hier kan je goedkoper huren geloof ik.
Waar hebben jullie werk, ivm reistijden?
Wat is jullie budget per maand dat je kan verwonen?
Den Helder
Delfzijl

Probeer vooral plaatsen die in een uithoek liggen.
Bij geen wachttijd denk ik direct aan de provincies Zeeland, Drente en Groningen. Heb je daar al geïnformeerd?
Hangt van je budget af. Toen ik terug kwam in NL na jaren lang in het buitenland gezeten te hebben heb ik via een of andere woningsite binnen een paar weken een appartement gevonden.

Via een woningbouwvereniging heb je wellicht de meeste kans in de provincie Groningen (maar zeker niet stad Groningen).
Hier in brabant tegen zeeland aan hadden we binnen 8 maanden een eengezinswoning via een reguliere woningstichting. Wel in een kleiner dorp tegen de stad aan, maar ik vond het kort!
We kwamen een jaar daarvoor via marktplaats aan een masionnette woning van iemand die voortijdig van het huurcontract af wilde ivm samenwonen en toestemming had van de verhuurder dat dat mocht op het moment dat ze een geschikte opvolger kon leveren.
Not my circus, not my monkeys
Zeeuws Vlaanderen. Ook veel vacatures trouwens in o.a. de horeca en als het via de woningbouw niet lukt goedkope particuliere huur.
Noord Groningen, bij Uithuizen enzo. Volgens mij kun je daar in no-time wen sociale huurwoning vinden.

En anders via particuliere huur? Wat is jullie budget qua huurprijs?

En hoezo maakt het niet uit waar je gaat wonen? Hebben jullie beide werk wat je overal kunt doen?
Hou er ook rekening mee dat je je niet overal kunt inschrijven voor een huurwoning, omdat je geen economische of historische binding hebt met die regio.

Maar in zuid-oost Groningen hebben ze die eisen misschien niet. Maar of jullie daar makkelijk aan een baan komen?

En misschien kan een gemeente jullie ook weigeren als jullie geen werk(kansen) hebben, en jullie een uitkering moeten krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oost-Groningen.

Is anti-kraak wat voor jullie?
Reageren op lotingen, waar dan ook, bij woningbouwverenigingen?
Zo zijn bekenden van mij aan een mooie eensgezinswoning gekomen.
Pavlovski schreef:
13-04-2019 08:15

Daar mag je vaak niet in met een kind.
Wij hebben ooit met spoed een huis gezocht. De woningmarkt was toen wel slecht, dus zijn we op de open huizen daf labgs alle woningen gegaan die er op funda al leeg uitzagen. Zo hebben we ook wel eens een rondje gereden langs lege huizen en briefjes in de brievenbus gedaan. Verder via makelaar en via via overal laten weten dat we wat zochten. Uiteindelijk konden we binnen 2 maanden nog kiezen. Wel particulier en hoewel in dorp +1000 huur. Maar wel heel fijn huis (we hadden ook voor 750 rijtjeshuis kunnen huren overigens)
himalaya schreef:
13-04-2019 08:02

En misschien kan een gemeente jullie ook weigeren als jullie geen werk(kansen) hebben, en jullie een uitkering moeten krijgen?
Nee dat mag niet.

De meeste kans heb je in de krimptegio's in Groningen en Limburg. Omdat de meeste mensen daar nog niet dood gevonden willen worden en omdat er geen werk is.
sugarmiss schreef:
13-04-2019 08:32
Nee dat mag niet.

De meeste kans heb je in de krimptegio's in Groningen en Limburg. Omdat de meeste mensen daar nog niet dood gevonden willen worden en omdat er geen werk is.
Oost Groningen is dan wel een krimpgebied maar je bent zo in Groningen stad, waar wel werk is. Veendam - Groningen is bijvoorbeeld maar een half uurtje rijden.
Limburg. Hier is nog genoeg te vinden, buiten Maastricht. In Heerlen, Brunssum is het ook zeker betaalbaar. En werk is er genoeg in de horeca.
ikBedoelHetGoed schreef:
13-04-2019 07:35
Bij geen wachttijd denk ik direct aan de provincies Zeeland, Drente en Groningen. Heb je daar al geïnformeerd?
Waarom denk je daar meteen aan? Zo werkt het niet.
Pavlovski schreef:
13-04-2019 08:15
Oost-Groningen.

Mag vaak niet met kinderen
sugarmiss schreef:
13-04-2019 08:32
Nee dat mag niet.

Volgens mij stellen heel veel woningbouwverenigingen de eis dat je binding met de regio moet hebben, wat eigenlijk op hetzelfde neer komt..

Succes TO! Ik weet wel dat er best wat plekken zijn die ook aan lotingen doen, maar ook daar moet je vaak eerst binding hebben, en dan nog stikmazzel om ingeloot te worden.
Moosey schreef:
13-04-2019 08:44
Volgens mij stellen heel veel woningbouwverenigingen de eis dat je binding met de regio moet hebben, wat eigenlijk op hetzelfde neer komt..

Nee, want een wbv hoeft geen uitkering te verstrekken.
Eh, nee, dat zeg ik ook niet? Alleen dat de eis ‘binding met de regio’ eigenlijk neerkomt op dat je werk moet hebben (in de regio).
Overal is inschrijfduur behalve in de vrije sector
Moosey schreef:
13-04-2019 08:44

Succes TO! Ik weet wel dat er best wat plekken zijn die ook aan lotingen doen, maar ook daar moet je vaak eerst binding hebben, en dan nog stikmazzel om ingeloot te worden.
Vaak moet je minstens een jaar in de regio wonen voor je kan reageren op urgentiehuizen bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven