Waar geen inschrijfduur
zaterdag 13 april 2019 om 02:04
Hoi hoi,
Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.
We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.
Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".
Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.
Alvast bedankt!
Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.
We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.
Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".
Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.
Alvast bedankt!
zaterdag 13 april 2019 om 07:47
Hangt van je budget af. Toen ik terug kwam in NL na jaren lang in het buitenland gezeten te hebben heb ik via een of andere woningsite binnen een paar weken een appartement gevonden.
Via een woningbouwvereniging heb je wellicht de meeste kans in de provincie Groningen (maar zeker niet stad Groningen).
Via een woningbouwvereniging heb je wellicht de meeste kans in de provincie Groningen (maar zeker niet stad Groningen).
zaterdag 13 april 2019 om 07:49
Hier in brabant tegen zeeland aan hadden we binnen 8 maanden een eengezinswoning via een reguliere woningstichting. Wel in een kleiner dorp tegen de stad aan, maar ik vond het kort!
We kwamen een jaar daarvoor via marktplaats aan een masionnette woning van iemand die voortijdig van het huurcontract af wilde ivm samenwonen en toestemming had van de verhuurder dat dat mocht op het moment dat ze een geschikte opvolger kon leveren.
We kwamen een jaar daarvoor via marktplaats aan een masionnette woning van iemand die voortijdig van het huurcontract af wilde ivm samenwonen en toestemming had van de verhuurder dat dat mocht op het moment dat ze een geschikte opvolger kon leveren.
Not my circus, not my monkeys
zaterdag 13 april 2019 om 07:58
zaterdag 13 april 2019 om 08:02
Hou er ook rekening mee dat je je niet overal kunt inschrijven voor een huurwoning, omdat je geen economische of historische binding hebt met die regio.
Maar in zuid-oost Groningen hebben ze die eisen misschien niet. Maar of jullie daar makkelijk aan een baan komen?
En misschien kan een gemeente jullie ook weigeren als jullie geen werk(kansen) hebben, en jullie een uitkering moeten krijgen?
Maar in zuid-oost Groningen hebben ze die eisen misschien niet. Maar of jullie daar makkelijk aan een baan komen?
En misschien kan een gemeente jullie ook weigeren als jullie geen werk(kansen) hebben, en jullie een uitkering moeten krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 13 april 2019 om 08:29
Wij hebben ooit met spoed een huis gezocht. De woningmarkt was toen wel slecht, dus zijn we op de open huizen daf labgs alle woningen gegaan die er op funda al leeg uitzagen. Zo hebben we ook wel eens een rondje gereden langs lege huizen en briefjes in de brievenbus gedaan. Verder via makelaar en via via overal laten weten dat we wat zochten. Uiteindelijk konden we binnen 2 maanden nog kiezen. Wel particulier en hoewel in dorp +1000 huur. Maar wel heel fijn huis (we hadden ook voor 750 rijtjeshuis kunnen huren overigens)
zaterdag 13 april 2019 om 08:32
Nee dat mag niet.
De meeste kans heb je in de krimptegio's in Groningen en Limburg. Omdat de meeste mensen daar nog niet dood gevonden willen worden en omdat er geen werk is.
zaterdag 13 april 2019 om 08:38
Oost Groningen is dan wel een krimpgebied maar je bent zo in Groningen stad, waar wel werk is. Veendam - Groningen is bijvoorbeeld maar een half uurtje rijden.
zaterdag 13 april 2019 om 08:41
Waarom denk je daar meteen aan? Zo werkt het niet.ikBedoelHetGoed schreef: ↑13-04-2019 07:35Bij geen wachttijd denk ik direct aan de provincies Zeeland, Drente en Groningen. Heb je daar al geïnformeerd?
zaterdag 13 april 2019 om 08:44
Volgens mij stellen heel veel woningbouwverenigingen de eis dat je binding met de regio moet hebben, wat eigenlijk op hetzelfde neer komt..
Succes TO! Ik weet wel dat er best wat plekken zijn die ook aan lotingen doen, maar ook daar moet je vaak eerst binding hebben, en dan nog stikmazzel om ingeloot te worden.
zaterdag 13 april 2019 om 08:45
zaterdag 13 april 2019 om 09:07
Vaak moet je minstens een jaar in de regio wonen voor je kan reageren op urgentiehuizen bijv.Moosey schreef: ↑13-04-2019 08:44Volgens mij stellen heel veel woningbouwverenigingen de eis dat je binding met de regio moet hebben, wat eigenlijk op hetzelfde neer komt..
Succes TO! Ik weet wel dat er best wat plekken zijn die ook aan lotingen doen, maar ook daar moet je vaak eerst binding hebben, en dan nog stikmazzel om ingeloot te worden.