Waar kopen jullie je spullen nu?

24-01-2021 15:59 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonder al te veel te spreken over de huidige toestand, plaats ik hier een vraag die daarmee te maken heeft. Het gaat over huisspullen, vandaar niet onder de c-pijler.

Disclaimer: Ik heb het zeker niet zwaar, ik weet dat het in feite een luxeprobleem is. Maar als student heb ik de keuze gemaakt niet te willen lenen, met als gevolg dat ik vijf jaar even wat minder keuzevrijheid heb ik aanschaf van producten etc. vandaar mijn vraag.

Waar kopen jullie je spullen nu? In december is mijn bezem kapot gegaan. Eigenlijk zou ik ook graag een nieuw stoffer en blik willen. Sinds december gebruik ik telkens de stofzuiger, maar ik heb ook geen zin om voor alle kleine dingetjes die uit de kast te toveren. Vorige week merkte ik dat ik een keukengerei miste, uiteindelijk maar bij de grote gele supermarkt gekocht. Want ik wilde het graag die dag gebruiken. 4 (!!!) euro heb ik ervoor betaald. Terwijl je die normaal voor een euro of minder bij de action o.i.d. kan kopen.
Normaliter koop ik mijn spullen vaak bij de kringloop. Uit financieel, maar ook milieuvriendelijk oogpunt. Ik merk dat online dingen veel duurder zijn (logisch natuurlijk, niet tweedehands), ook tikken de verzendkosten flink aan. En vergeet al het onnodige verpakkingsmateriaal niet.
Ik merk dat mijn budget er momenteel doorheen vliegt. Door dit soort aanschaffen. Ook schoonmaakmiddelen lijken veel duurder te zijn bij de supermarkt?

Waar kopen jullie momenteel dit soort (onnodige maar toch wel handige) spulletjes? Alles online, leen je het van de buren of is het pech totdat de winkels weer opengaan?
De afgelopen weken heb ik ook vaak gewacht met aanschaffen, met het idee dat de winkels over een aantal weken weer open gingen. Maar het duurt nu wel erg lang.

Ik ben benieuwd. Wie weet hebben jullie nog bruikbare tips om wat goedkoper uit te zijn. Want momenteel is het allemaal wel heel krap.

(ik koop dus geen kleding o.i.d. momenteel. Dus daar blijft wel wat budget van over.. dus ik kom nog wel uit, maar leuk is anders. Ik had het liever opgespaard ;) )
Alle reacties Link kopieren
Alles wat ik voorheen nog wel eens in de kringloop kocht zoals huisaccessoires, meubels en soms kleding koop ik nu vooral op marktplaats, verzendkosten zijn soms wel een nadeel.
Als ik iets niet tweedehands kan kopen (lampen, shampoo, supplementen, printpapier etc.) koop ik dat nu bij allerlei online winkels. Even zoeken waar het het goedkoopst is, zowel qua product als verzendkosten. Het kan ook schelen om een grootverpakking te bestellen of even een lijstje te maken van wat je op korte termijn allemaal nodig hebt/gaat hebben en dan alles in één keer te bestellen om verzendkosten te besparen.
En het kan natuurlijk ook geen kwaad om een beetje creatief en flexibel te zijn, gaat het broodmes stuk dan snij ik het brood wel tijdelijk met een ander mes totdat ik in de gelegenheid ben een broodmes met andere producten mee te bestellen
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
24-01-2021 18:15
Hele pijler om het te vragen.
Ging toch over winkels en waar je nu wel of niet dingen kan kopen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik liep er tegenaan dat mijn la met waxinelichtjes bijna leeg is. Normaal koop ik die bij Blokker, Jumbo vond ik ze te duur (en alles was op daar qua kaarsen) dus volgende week kijk ik maar even bij het kruidvat.

Oja en vandaag heb ik bij Jumbo twee te dure wenskaarten gekocht (haal ik normaal gesproken bij Zeeman).
pejeka schreef:
24-01-2021 18:16
Ging toch over winkels en waar je nu wel of niet dingen kan kopen?
Gaat het over de maatregelen zoals jij doet? Nee.
Geef jij tips van winkels?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen en een beetje off topic maar toch deze tip:
Ik heb begrepen dat Blokker (en misschien ook andere lokale winkels) thuis bezorgen vanuit hun winkels. Het personeel is daar dus toch aan het werk om lokaal klanten te bedienen (door dus thuis te bezorgen) en de omzet gaat zo ook naar de winkel zelf, in plaats van naar bol of Amazon oid. Er zal wel een minimum bestelbedrag aan zitten dus voor alleen een pollepel komen ze helaas niet langs.
Ik was even aan het rondneuzen, maar je kunt zo'n beetje alles wel via verkoophoeken op Facebook kopen, voor een prikkie.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
24-01-2021 18:20
Ik liep er tegenaan dat mijn la met waxinelichtjes bijna leeg is. Normaal koop ik die bij Blokker, Jumbo vond ik ze te duur (en alles was op daar qua kaarsen) dus volgende week kijk ik maar even bij het kruidvat.

Oja en vandaag heb ik bij Jumbo twee te dure wenskaarten gekocht (haal ik normaal gesproken bij Zeeman).
Ook weer zoiets onlogisch. Bij ons in de buurt zit een groot Kruidvat-filiaal, en die verkopen naast aspirine en hoestdrank en dat soort zaken, ook gewoon het halve Blokker-assortiment. De ene keer zijn er wokken in de aanbieding, dan weer koffiemachines, dan weer speelgoed, een andere keer weer iets anders dat niks met "essentieel" te maken heeft. En volgens mij halen ze ook 80% van de omzet uit dat soort dingen, echt niet uit die paar pakjes paracetamol die ze verkopen. Maar de Blokker die ernaast zit, is verplicht gesloten, want "niet-essentieel". Waar zit de logica?

Meende ook te begrijpen in oktober/november dat die winkels de niet-essentiële koopwaar moest afschermen of uit de schappen halen, maar ik merk er niks van dat dat gebeurt. Kruidvat verkoop bij wijze van spreken nog steeds gezellig Lego-dozen en bloemenvazen. Logisch dan toch dat de mensen het niet snappen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Niet. En als het moet via bol coolblue etc. Geen Amazon
Liara schreef:
24-01-2021 18:27
Ik was even aan het rondneuzen, maar je kunt zo'n beetje alles wel via verkoophoeken op Facebook kopen, voor een prikkie.
Moet je wel de hele dag de tijd hebben om al die verkoophoeken door te neuzen. Dit nog afgezien van het feit dat die FB-verkoophoeken broeinesten zijn van rellen, kuiperijen en vriendjespolitiek. Om de laatste reden vind ik ze soms wel grappig maar om nou te zeggen dat ze nuttig zijn voor het aanvullen van je huishoudelijke benodigdheden, neuh.
Ik bestel alles bij AH. Ik zou niet iets noodzakelijks kunnen verzinnen wat ik daar niet zou kunnen kopen.
Verder Bol, geen verzendkosten of een andere winkels waar ik iets leuks zie en toch al daar dan gekocht zou hebben.
LīlyRose schreef:
24-01-2021 18:34
Ik bestel alles bij AH. Ik zou niet iets noodzakelijks kunnen verzinnen wat ik daar niet zou kunnen kopen.
Verder Bol, geen verzendkosten of een andere winkels waar ik iets leuks zie en toch al daar dan gekocht zou hebben.

Is ook zo hoor, je kunt eigenlijk overal wel aankomen. Het is soms alleen wat duurder.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2021 18:30
Moet je wel de hele dag de tijd hebben om al die verkoophoeken door te neuzen. Dit nog afgezien van het feit dat die FB-verkoophoeken broeinesten zijn van rellen, kuiperijen en vriendjespolitiek. Om de laatste reden vind ik ze soms wel grappig maar om nou te zeggen dat ze nuttig zijn voor het aanvullen van je huishoudelijke benodigdheden, neuh.
Wij hebben een 'gratis af te halen'-groep in de buurt. Er komen dagelijks spullen op, veel mensen zijn aan het opruimen. Daar zou ik een oproepje plaatsen als ik TO was.
herfstappeltaart schreef:
24-01-2021 18:38
Is ook zo hoor, je kunt eigenlijk overal wel aankomen. Het is soms alleen wat duurder.
Maar hoeveel heb je dan echt nodig, buiten je boodschappen? Ik probeer me een voorstelling te maken van wat er dan allemaal gekocht moet worden en nu ineens heel dus is, maar lukt niet :)
Dingen die tweedehands kunnen: marktplaats. Verder nog niks nodig gehad.
LīlyRose schreef:
24-01-2021 18:48
Maar hoeveel heb je dan echt nodig, buiten je boodschappen? Ik probeer me een voorstelling te maken van wat er dan allemaal gekocht moet worden en nu ineens heel dus is, maar lukt niet :)

Nouja ik dus die wenskaarten maar verder kan ik ook niks bedenken.
Bij Zeeman koop ik die altijd onder de euro, nu bij Jumbo was ik over de 4 euro kwijt voor 2
Ga ik verder niet failliet aan hoor :)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 18:52
16.62% gewijzigd
Daveotion schreef:
24-01-2021 18:45
Wij hebben een 'gratis af te halen'-groep in de buurt. Er komen dagelijks spullen op, veel mensen zijn aan het opruimen. Daar zou ik een oproepje plaatsen als ik TO was.
Hier zetten ze gewoon alles op de stoep met een briefje erop 'gratis'. Zo ben ik aan mijn fiets gekomen :rofl:
Ik koop altijd al de meeste dingen online, ook bijvoorbeeld bij de Blokker.

Maar in jouw geval raad ik je aan om lid te worden van een weggeefhoek op Facebook. Daar kun je ook gewoon dingen vragen zoals 'iemand nog een bezem over?'

Als ik vragen van mensen zie en ik heb het over, dan mag het gehaald worden.

Ik verwacht dit jaar ergens een keer te verhuizen, dus ik ben alleen maar blij als ik wat overtollige spullen niet hoef weg te gooien maar dat ze een nieuw tehuis vinden.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakmiddelen alleen als het in de aanbieding is bij de supermarkt. Koop altijd grote volumes in dan.
Keukengerei en andere accessoires bij bijenkorf, bol.com, dille&kamille en waar ik het dan ook kan vinden op dat moment. Ben niet heel webshop vast. Koop wel liever een duurder product dat langer mee gaat, dan goedkoop wat je om de haverklap moet vervangen.
Alle reacties Link kopieren
De meeste spullen koop ik gewoon bij de plaatselijke supermarkt.
Maar ik merk ook dat er heel veel geruild wordt via facebook groepjes, je kan het daar ook eens proberen?
En anders kan je misschien iets lenen bij de buurvrouw? Zeker als het maar voor eenmalig gebruik is.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
24-01-2021 18:50
Nouja ik dus die wenskaarten maar verder kan ik ook niks bedenken.
Bij Zeeman koop ik die altijd onder de euro, nu bij Jumbo was ik over de 4 euro kwijt voor 2
Ga ik verder niet failliet aan hoor :)
Hallmark online, echt supermakkelijk, en veel mooiere kaarten dan die goedkope van 4 voor 2 euro ofzo
pearle schreef:
24-01-2021 19:12
Hallmark online, echt supermakkelijk, en veel mooiere kaarten dan die goedkope van 4 voor 2 euro ofzo

Ja daar maak ik ook best wel eens gebruik van :) . Maar dit keer was het voor mensen die vlak bij me wonen dus die stop ik in de bus.
Inderdaad heeft Hallmark online mooie kaarten en ook een leuk spaarsysteem voor een gratis postzegel o.i.d.
Overigens heeft Zeeman voor de lage prijs best mooie kaarten hoor! Niet van die slappe, goedkoop uitziende dingen (maar dat zijn ze wel).
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2021 18:30
Moet je wel de hele dag de tijd hebben om al die verkoophoeken door te neuzen. Dit nog afgezien van het feit dat die FB-verkoophoeken broeinesten zijn van rellen, kuiperijen en vriendjespolitiek. Om de laatste reden vind ik ze soms wel grappig maar om nou te zeggen dat ze nuttig zijn voor het aanvullen van je huishoudelijke benodigdheden, neuh.
De plaatselijke hoek hier valt wel mee, ik lees nooit rellen. Veel mensen die de boedel van overleden oma wegdoen zo te zien, dus een stoffer en blik voor een prikkie staat er vast ook wel tussen.

Je moet toch iets als je weinig budget hebt.
Lady*Voldemort schreef:
24-01-2021 18:51
Hier zetten ze gewoon alles op de stoep met een briefje erop 'gratis'. Zo ben ik aan mijn fiets gekomen :rofl:
😂zo heb ik mijn fiets zonder slot bij het station gezet. Neem maar mee, ben ik er mooi vanaf.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
24-01-2021 18:48
Maar hoeveel heb je dan echt nodig, buiten je boodschappen? Ik probeer me een voorstelling te maken van wat er dan allemaal gekocht moet worden en nu ineens heel dus is, maar lukt niet :)
Misschien als je nog niet zo lang op jezelf woont, dat je nog niet al die handige keukenhulpjes hebt.
Maar eigenlijk zo'n beetje alles dat ik nodig kan hebben, heb ik al of heb ik in voorraad.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
24-01-2021 19:29
Misschien als je nog niet zo lang op jezelf woont, dat je nog niet al die handige keukenhulpjes hebt.
Maar eigenlijk zo'n beetje alles dat ik nodig kan hebben, heb ik al of heb ik in voorraad.
Handige hulpjes? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik heb messen, een tang, 2 spatels, soeplepel, pastadinges. En dat koop ik dan niet eens wekelijks nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven