Waar kopen jullie je spullen nu?

24-01-2021 15:59 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonder al te veel te spreken over de huidige toestand, plaats ik hier een vraag die daarmee te maken heeft. Het gaat over huisspullen, vandaar niet onder de c-pijler.

Disclaimer: Ik heb het zeker niet zwaar, ik weet dat het in feite een luxeprobleem is. Maar als student heb ik de keuze gemaakt niet te willen lenen, met als gevolg dat ik vijf jaar even wat minder keuzevrijheid heb ik aanschaf van producten etc. vandaar mijn vraag.

Waar kopen jullie je spullen nu? In december is mijn bezem kapot gegaan. Eigenlijk zou ik ook graag een nieuw stoffer en blik willen. Sinds december gebruik ik telkens de stofzuiger, maar ik heb ook geen zin om voor alle kleine dingetjes die uit de kast te toveren. Vorige week merkte ik dat ik een keukengerei miste, uiteindelijk maar bij de grote gele supermarkt gekocht. Want ik wilde het graag die dag gebruiken. 4 (!!!) euro heb ik ervoor betaald. Terwijl je die normaal voor een euro of minder bij de action o.i.d. kan kopen.
Normaliter koop ik mijn spullen vaak bij de kringloop. Uit financieel, maar ook milieuvriendelijk oogpunt. Ik merk dat online dingen veel duurder zijn (logisch natuurlijk, niet tweedehands), ook tikken de verzendkosten flink aan. En vergeet al het onnodige verpakkingsmateriaal niet.
Ik merk dat mijn budget er momenteel doorheen vliegt. Door dit soort aanschaffen. Ook schoonmaakmiddelen lijken veel duurder te zijn bij de supermarkt?

Waar kopen jullie momenteel dit soort (onnodige maar toch wel handige) spulletjes? Alles online, leen je het van de buren of is het pech totdat de winkels weer opengaan?
De afgelopen weken heb ik ook vaak gewacht met aanschaffen, met het idee dat de winkels over een aantal weken weer open gingen. Maar het duurt nu wel erg lang.

Ik ben benieuwd. Wie weet hebben jullie nog bruikbare tips om wat goedkoper uit te zijn. Want momenteel is het allemaal wel heel krap.

(ik koop dus geen kleding o.i.d. momenteel. Dus daar blijft wel wat budget van over.. dus ik kom nog wel uit, maar leuk is anders. Ik had het liever opgespaard ;) )
herfstappeltaart schreef:
25-01-2021 07:38
Ja hier is een enórme drankwinkel open. Vond ik ook bijzonder. Blijkbaar is de behoefte groot :-D
Logisch ook. Met een fles Absolut Vodka achter je kiezen heb je een stuk minder hartzeer van het feit dat je geen nieuwe knoflookpers kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-01-2021 11:42
Logisch ook. Met een fles Absolut Vodka achter je kiezen heb je een stuk minder hartzeer van het feit dat je geen nieuwe knoflookpers kunt kopen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Bol.com en de supermarkten en drogisterijen.
En evt bij andere webshops, net waar ze hebben wat ik wil hebben. Knutselspullen ben ik nu wel wat duurder mee uit, maar bestel ik bijv bij de Hema. Normaal zou ik eerst even bij de Action kijken. Bij ons thuis waren de tekenblokken op nu, en nu heb ik een pak printpapier besteld bij de kruidvat toen ik daar toch luiers moest hebben.
Lady*Voldemort schreef:
25-01-2021 11:42
Logisch ook. Met een fles Absolut Vodka achter je kiezen heb je een stuk minder hartzeer van het feit dat je geen nieuwe knoflookpers kunt kopen.

:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven