waar kun je rozenbogen vinden?

29-06-2012 14:26 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben al een tijdje op zoek naar een rozenboog om een klimplant tegen aan te laten groeien. Nu hadden ze ze laatst bij trekpleister in de aanbieding maar die liep ik net mis. Als ik op internet kijk, zie ik alleen van die dure. Heb al bij verschillende plantenwinkels gekeken maar daar hadden ze ze niet. Iemand enig idee waar ik zo'n boog kan kopen voor een normale prijs?
Bij een tuincentrum..

En anders zelf maken van geimpregneerd hout,kan je hem zo groot / klein maken als jij het hebben wil..
Wat vind jij een normale prijs? En wil je er langer of korter dan 1 seizoen mee doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.tuinexpress.nl/rozenbogen

Te duur of goedkoop?
Een degelijke en zeer stevige rozenboog: (welke die van trekpleister niet was)

De rozenboog is gemaakt van massief staal dat is verzinkt en daarna nog is voorzien van een mooie donkergroene coating.

De rozenboog kan niet roesten en is door het volle staal super stevig en niet te vergelijken met de rozenbogen die je in de winkels wel eens tegen komt die uit holle buisjes zijn opgebouwd.

Als deze rozenboog begroeit is met klimrozen, clematis of andere klimplanten is het risico op omwaaien door felle rukwinden dan ook bijna onbestaande door de duurzame en massieve constructie.
Volgens mij worden rozenbogen ook bij bijv. Welkoop of Boerenbond verkocht.
Wij hebben hem zelf gemaakt (lees, man heeft hem zelf gemaakt), een paar jaar geleden waren ze helemaal hip en kon je ze bij elk tuincentrum uitzoeken van goedkoop tot duur. Tegenwoordig mag je blij zijn als er uberhaupt eentje staat.

Al te goedkoop is trouwens geen goed plan, als ie volgegroeid staat te pronken zakt ie scheef.
ik had zo'n goedkope van kruidvat of trekpleister en die was al ingestort voordat de clematis groot genoeg was om er iets van schuld aan te hebben...
En doooooor!
We hadden er eentje van vijf euro. Een keer schudden en ingestort. Nog voordat ie helemaal was weggeroest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven