Waar naartoe met de kat?

13-04-2010 13:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit even met het volgende., waar ik tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden heb.

Begin mei gaan mijn vriend en ik samenwonen. Nou was het de bedoeling om samen een huis te kopen. Maar aangezien we nog geen huis hebben gevonden wat ons past, komt hij eerst bij mij in wonen. En vandaar uit kijken we verder.

Nu heeft mijn vriend 2 katten. De oudste kat (14jr) heeft hij van zijn zus gekregen met de bedoeling dat zij hem weer terug zou nemen als hun eigen huis (nieuwbouw) klaar zou zijn.

Maar ze heeft nooit weer de intentie gemaakt om de kat terug te nemen.

De tweede kat ( 9 jr) heeft hij van zijn nicht gekregen. En ook met de achterliggende gedachte dat zij hem weer terug zou nemen als zij weer hier in de buurt kwam wonen.

Nu heeft mijn vriend wel met zijn nicht gebeld, maar zij wil hem absoluut niet terug. Springt hierbij hoog en laag en werd zelfs boos hierover, dat mijn vriend hem maar moest houden,

aangezien hij deze kat nu ook alweer 3 jaar heeft. Hij heeft zelf ook nooit eerder een poging gedaan om de katten terug te doen naar zijn zus en/of nicht.

Nu is het zo, dat ik best klein woon. Er is wel plaats voor 1 kat. En om mijn vriend tegemoet te komen heb ik gezegd dat de oudste kat dan wel bij ons kan komen wonen. Nu hebben we de jongste kat via advertenties (o.a. marktplaats) aangeboden. Maar tot nu toe geen reacties ontvangen. Ik weet niet meer wat te doen. 2 katten in huis wordt mij teveel. Alleen al een flink ruikende kattenbak, waar ik alleen maar plaats voor heb in de hal. En om de kat weg te doen naar een asiel vind ik ook niets, best zielig. Ik voel mij hier best verantwoordelijk over. En daarbij is mijn vriend behoorlijk aan de katten gehecht.

Wie weet een oplossing?
quote:MiNouTje schreef op 13 april 2010 @ 13:46:

[Alleen de openingspost gelezen]

Aso ook van die zus en nicht. Eerst de kat afdroppen met een smoesje, het op zijn beloop laten en vervolgens bij hoog en laag springen dat ze de kat niet terug wil.

ik zou beide katten houden. Het is een tijdelijke situatie, je gaat toch groter wonen? En de katten wennen wel hoor!

Les 1.

Lees in ieder geval de eerste pagina van een topic. Zo voorkom je dat je mosterd bent met een posting die al tig keer herhaalt is in een topic
quote:crysantje schreef op 13 april 2010 @ 13:38:

Hoe heet dat grind eigenlijk dat naar babypoeder ruikt?
Toen ik samen ging wonen 10 jaar geleden had ik een hond. Deze hond had ook bij mijn ouders kunnen blijven wonen, maar ik denk dat als mijn vriend dit geopperd had, ik hem linea recta had gedumpt... Je beesten wegdoen omdat de gezinssituatie veranderd, het idee! Misschien heeft je vriend niet bewust gekozen voor de katten, maar hij is er zelf mee akkoord gegaan ze in huis te nemen. De katten lijken me een goede reden om zo snel mogelijk weer verder te zoeken naar een grotere woning.
Veranderen van voer kan ook nog wel eens helpen bij nare luchtjes. Wij hebben nu altijd wat duurdere brokjes en je kunt duidelijk merken dat de kattebak minder stinkt.
[quote]zusenzo schreef op 13 april 2010 @ 13:14:

Waar je 1 kat hebt, kun je er ook twee hebben hoor!

Mijn idee!

Nou ja, gewoon de katten mee nemen natuurlijk, het is geen meubelstuk.

En een stinkende kattebak, gewoon goed schoon maken.
klopt soepkip, mijn kat eet alleen droogvoer van een duurder merk en hij stinkt niet.
een asiel vind je zielig en marktplaats niet? Hoezo kan je geen twee katten hebben? twee katten is net zo veel werk dan 1 kat, bovendien zijn deze twee katten allang samen, zielig om ze te scheiden. Lief van je vriend dat hij deze dieren wilde opvangen, sneu voor hem dat zijn vriendinnetje nogal katfobisch is.

Katten stinken niet, mits je elke dag de bak uitschept
Ja idd. Alleen droogvoer is nog beter ook. Voor hun tandjes enzo. Als ik dat eerder had geweten had een hoop gestink gescheelt.
Je hebt van Royal Canin zelfs brokjes speciaal voor indoor katten.

Je ruikt ze dan bijna niet meer. Mijn andere kat die op zolder woont heeft haar eigen bak daar, die verschonen wij *tot onze grote schaamte* vaak pas op het moment dat mevrouw er zelf om vraagt.
Mijn katten eten royal canin, maar mijn coon stinkt een uur in de wind als ie gescheten heeft hoor....ondanks peperduur voer.
quote:Babsjuh schreef op 13 april 2010 @ 13:33:

[...]

Linkje

Zo ziet de bak er van binnen uit:

[afbeelding]

En zo werkt 't:

[afbeelding]

Door het omrollen zakt het schone grit in het rooster en de ontlasting en geklonterde grit blijft daar op liggen. Door het nog verder omrollen zakt de rotzooi in het laatje. Bij het terugrollen zakt het schone grit weer terug de bak in. Laatje leegmaken, en klaar. En ja, 't is echt zo simpel als 't lijkt, en 't werkt. Maar dan wel met klontvormend grit, maar da's tegenwoordig overal verkrijgbaar.

Ik ben deze kattebak nog niet in winkels tegengekomen. Heb 'm zelf via internet besteld. Verschillende online dierenwinkels bieden 'm aan, en op de belgische e-bay zit een verkoper met erg vriendelijke prijzen (daar heb ik 'm vandaan, snelle en goede levering). Reken op minimaal 35 euro ex verzenden.Bedankt ik heb de link toegevoegd bij mijn favorieten. Momenteel heb ik geen kat maar die gaat er hopelijk wel weer komen als ik eindelijk verhuisd en gesetteld ben in mijn stulpje!
.
Zo leer ik nog eens wat hier op het forum! Hb al jaren katten, maar wist niet dat zo'n omrolbak bestond. Het lijkt me geweldig, loop altijd zo te klieren met schepje etc. Heb er een besteld en ben heel erg benieuwd!
quote:missrabbit schreef op 13 april 2010 @ 14:48:

[...]

Droge brokjes zijn niet beter voor de tanden, het brokje breekt meteen zodra het de tand raakt. Plus dat een kat dan te weinig vocht binnenkrijgt, katten gaan niet in tegenstelling tot honden meer drinken.Nou, ik weet niet wat voor voer jij dan hebt maar mijn katten moeten flink kauwen hoor! De brokjes zijn best hard, je hoort ze breken in de bekjes. Onze katten drinken ook heel veel, dus vocht krijgen ze echt genoeg binnen. Ik geef ze voor de lekker ongeveer één keer in de week één zo'n klein, vierkant blikje voor twee katten.
Ik zou het niet eens kunnen overwegen om een van de katten weg te doen, als mijn vriend zo aan ze gehecht zou zijn.

Jouw vriend is voor jou bereid om een kat weg te doen, dat is uit liefde. Waarom laat jij jouw liefde voor hem dan niet blijken door gewoon beide katten in huis te nemen.

Die kattenbakken lijken me een goede oplossing en dan goed schoonhouden natuurlijk.
Cum non tum age
.
Ik zou het snappen als je als standpunt had dat je helemaal geen dieren in huis zou willen hebben. Maar je geeft zelf aan dat je 1 kat wel wilt. Dan kan 2 ook wel hoor. Dat maakt echt heel weinig verschil.

Kattenbak gewoon regelmatig uitscheppen. Natuurlijk poepen en plassen 2 katten meer dan 1, maar ook als 1 kat op de bak gaat, dan stinkt dat gewoon.

En je geeft aan dat je straks groter wilt gaan wonen. Dus dan zou 2 wel prima kunnen? Zou ze echt allebei houden.
quote:missrabbit schreef op 13 april 2010 @ 14:48:

[...]

Droge brokjes zijn niet beter voor de tanden, het brokje breekt meteen zodra het de tand raakt. Plus dat een kat dan te weinig vocht binnenkrijgt, katten gaan niet in tegenstelling tot honden meer drinken.

Hierover zijn de meningen wel heel erg verdeeld. Mijn katten (3 ) krijgen 2x daags samen een zakje van 100gr natvoer naast hun droogvoer. Enerzijds omdat ze dat gewoon erg lekker vinden en ook omdat ze dan voor mijn gevoel aanvullend nog wat vocht binnen krijgen (zie niet altijd hoeveel welke kat drinkt, maar het bakje water is nooit erg veel uit).

Heb het hierover met de dierenarts gehad en die gaf weer aan dat natvoer niet nodig was hiervoor. Ik blijf het ze toch wel geven omdat ze het lekker vinden en daaraan gewend zijn, maar vind dit wel erg verwarrend telkens hoor.
Als je je begint te ergeren aan poes 2 dan kun je inderdaad beter er maar voor zorgen dat ze elders onderdak krijgt, want zo'n beestje zal het wel voelen dat 'ie niet helemaal welkom is.

Er is vast wel iemand die graag de poes van je wil overnemen.

Hier op Viva zitten veel poezenliefhebbers, misschien kun je iets op het prikbord hier zetten?

*ik weet trouwens niet of dat mag*
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
j e gaat toch geen katten uit elkaar halen omdat je je ergert aan eentje?? Jee ik erger me ook wel eens aan de kinderen wat nu?
Tja, ik ben nu eenmaal een dierenbeul, mijn hond is ook als pup bij zijn moeder weggehaald

Zijn de twee poezen aan elkaar gehecht?

Dan heb ik er overheen gelezen, sorry
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Jullie willen een huis kopen dus het is maar een tijdelijk iets. Je gaat voor een tijdelijk iets toch geen kat wegdoen? Plus dat je aan één kat vaak meer tijd kwijt bent dan aan twee, want die houden elkaar een beetje bezig.

Die omrolbak is geweldig, heb hem nu een paar weken in huis en erg enthousiast over. Kusunum, waar koop je dat Biokat's? Heb het nog nooit gezien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als je houten kattenbakkorrels gebruik heb je absoluut geen luchtjes! Verder paasen 2 katten prima waar 1 kat past.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:stratego schreef op 14 april 2010 @ 12:05:

Als je je begint te ergeren aan poes 2 dan kun je inderdaad beter er maar voor zorgen dat ze elders onderdak krijgt, want zo'n beestje zal het wel voelen dat 'ie niet helemaal welkom is.

Er is vast wel iemand die graag de poes van je wil overnemen.

Hier op Viva zitten veel poezenliefhebbers, misschien kun je iets op het prikbord hier zetten?

*ik weet trouwens niet of dat mag*

Een kat voelt pas als ie niet welkom is als TO daarnaar handelt en dus erg 'onvriendelijk' tegen hem doet (of hoe je dat ook noemt, maar ik bedoel dus gewoon in de dagelijkse omgang). Dus ik kan me niet voorstellen dat wanneer TO dat niet doet en die kat ook gewoon af en toe een aai over zijn bol geeft (ga er vanuit dat vriend ze verzorgd) dat 'kat2 zich niet welkom voelt.

Mijn man wilde ook liever geen katten maar is overstag gegaan omdat ik dat graag wilde en hij vindt dat het in een relatie geven en nemen is. Hij is wat strenger dan mij en straft wat makkelijker (lees: maakt ze zeiknat als ze iets doen wat niet mag). Maar hij haalt ze ook regelmatig aan of speelt eens met ze. En ze voelen zich echt niet 'niet welkom' hoor omdat ze ergens zouden voelen dat hij ze liever niet in huis heeft.
quote:stratego schreef op 14 april 2010 @ 12:24:

Tja, ik ben nu eenmaal een dierenbeul, mijn hond is ook als pup bij zijn moeder weggehaald

Zijn de twee poezen aan elkaar gehecht?

Dan heb ik er overheen gelezen, sorryen dan die dikkopjes nog....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven