Waar wonen - noord brabant?
woensdag 31 juli 2019 om 16:19
Hallo iedereen,
Ik lees al vaker mee, maar heb nu voor deze vraag toch maar een account aangemaakt. Ik heb op internet, ook hier op het forum, al van alles opgezocht, maar toch nog een vraag....
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren waar we ons willen gaan settelen. We wonen nu beide onder de rook van Rotterdam en hier willen we liever niet blijven. Ik zou heel graag meer richting Gelderland gaan (Veluwe, natuur), maar mijn vriend vindt dit te ver weg van zijn familie/alles wat hij kent. Hij wil graag max 30-45 min reizen (met de auto) vanaf Dordrecht zitten. Om bovenstaande reden (ouders etc). Nu kwamen we samen uit op noord Brabant. Mijn vriend vindt Breda een hele leuke stad, niet te ver weg en voor mij meer natuur dan omgeving Rotterdam. Een dorpje eromheen dan. Het hoeft niet Breda zelf te zijn.
Ik ben over een half jaar klaar met studeren. Hij werkt, maar zou het niet erg vinden een andere baan te moeten zoeken. Natuurlijk kijken we eerst voor een baan voordat we daadwerkelijk verhuizen, maar we willen wel gericht gaan solliciteren en dus een beetje weten waar we moeten zoeken. Het werk wat we doen (beide onderwijs) kunnen we overal uitvoeren en een beetje reisafstand is natuurlijk ook geen probleem. Tijdelijk heen en weer reizen voor werk is ook prima (als we nog geen huis hebben).
Nu de vraag of iemand misschien een tip heeft voor ons waar we moeten gaan zoeken. We gaan uiteraard overal rondrijden, maar ik zou het heel fijn vinden om van mensen die er wonen te horen hoe het nou echt is om daar te wonen.
We hebben zelf Google Maps erbij gepakt (oriëntatie fase
) en Funda om eens te kijken wat er allemaal in de buurt is. Ik kwam zelf al bij dorpjes zoals Chaam en Rijen uit. Ten westen van Breda trekt ons minder, maar misschien onterecht. Ook Loon op Zand (dan zit je natuurlijk meer bij Tilburg) en Kaatsheuvel zijn opties ivm de Loonse en Drunense duinen.
Qua budget zitten we niet erg hoog. Ik hoopte op max. 2 ton voor een koophuis (liefst 4 kamers en met tuin) en ik heb het idee dat o.a. Chaam iets hoger ligt qua prijsklasse. Net als alles vlakbij het Mastbos.. Tijdelijk huren is ook een optie.
Dus is er iemand die een tip heeft waar te zoeken of waar juist niet. We zijn beide midden 20, houden niet erg van stappen, maar we vinden het wel gezellig om op een terrasje te zitten, uit eten te gaan en af en toe naar de bioscoop. In principe is het geen probleem +/- 20 min te moeten rijden naar een stad, maar een supermarkt en andere basisvoorzieningen willen we wel in het dorp.
In de toekomst willen we waarschijnlijk, als het lukt natuurlijk, ook kinderen dus een basisschool is ook fijn. Verder houden we beide heel erg van het bos en de natuur.
Dus heeft iemand tips, heel graag! We gaan nog overal kijken, maar ik vind het heel fijn om ervaringen te lezen!
Ik lees al vaker mee, maar heb nu voor deze vraag toch maar een account aangemaakt. Ik heb op internet, ook hier op het forum, al van alles opgezocht, maar toch nog een vraag....
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren waar we ons willen gaan settelen. We wonen nu beide onder de rook van Rotterdam en hier willen we liever niet blijven. Ik zou heel graag meer richting Gelderland gaan (Veluwe, natuur), maar mijn vriend vindt dit te ver weg van zijn familie/alles wat hij kent. Hij wil graag max 30-45 min reizen (met de auto) vanaf Dordrecht zitten. Om bovenstaande reden (ouders etc). Nu kwamen we samen uit op noord Brabant. Mijn vriend vindt Breda een hele leuke stad, niet te ver weg en voor mij meer natuur dan omgeving Rotterdam. Een dorpje eromheen dan. Het hoeft niet Breda zelf te zijn.
Ik ben over een half jaar klaar met studeren. Hij werkt, maar zou het niet erg vinden een andere baan te moeten zoeken. Natuurlijk kijken we eerst voor een baan voordat we daadwerkelijk verhuizen, maar we willen wel gericht gaan solliciteren en dus een beetje weten waar we moeten zoeken. Het werk wat we doen (beide onderwijs) kunnen we overal uitvoeren en een beetje reisafstand is natuurlijk ook geen probleem. Tijdelijk heen en weer reizen voor werk is ook prima (als we nog geen huis hebben).
Nu de vraag of iemand misschien een tip heeft voor ons waar we moeten gaan zoeken. We gaan uiteraard overal rondrijden, maar ik zou het heel fijn vinden om van mensen die er wonen te horen hoe het nou echt is om daar te wonen.
We hebben zelf Google Maps erbij gepakt (oriëntatie fase
Qua budget zitten we niet erg hoog. Ik hoopte op max. 2 ton voor een koophuis (liefst 4 kamers en met tuin) en ik heb het idee dat o.a. Chaam iets hoger ligt qua prijsklasse. Net als alles vlakbij het Mastbos.. Tijdelijk huren is ook een optie.
Dus is er iemand die een tip heeft waar te zoeken of waar juist niet. We zijn beide midden 20, houden niet erg van stappen, maar we vinden het wel gezellig om op een terrasje te zitten, uit eten te gaan en af en toe naar de bioscoop. In principe is het geen probleem +/- 20 min te moeten rijden naar een stad, maar een supermarkt en andere basisvoorzieningen willen we wel in het dorp.
In de toekomst willen we waarschijnlijk, als het lukt natuurlijk, ook kinderen dus een basisschool is ook fijn. Verder houden we beide heel erg van het bos en de natuur.
Dus heeft iemand tips, heel graag! We gaan nog overal kijken, maar ik vind het heel fijn om ervaringen te lezen!
woensdag 31 juli 2019 om 17:07
woensdag 31 juli 2019 om 17:11
Wij wonen dan wel ten westen van Breda. Ons huis staat te koop. In principe 5 kamers waarvan 4 slaapkamers (1 beneden ook als eetkamer te gebruiken) en onder de 2 ton. Een 2 onder 1 kapper. Een dorp met een ah, jumbo en Aldi. Hema action xenos enz. Redelijk wat terrasjes. Basisscholen en middelbare. 15/20 min van Breda. Ik ben hier geboren maar vind het heerlijk. Mijn man is een Amsterdammer maar ook die vind het heerlijk hier. Lekker rustig en groen.
woensdag 31 juli 2019 om 17:44
Heb je al op Funda naar het aanbod gekeken? Ik woon in een dorp in midden Brabant, en onder de twee ton koop je hier alleen een (zeldzaam) appartement, of een kluswoning. Een huis als jij beschrijft kost hier minstens €250.000, maar vaker richting €300.000. Ik weet ook dat dit geldt voor de omliggende dorpen.
Bekijk dus of je wensen realistisch zijn voordat je rondjes gaat rijden en verliefd wordt op een idyllisch maar te duur dorp.
Bekijk dus of je wensen realistisch zijn voordat je rondjes gaat rijden en verliefd wordt op een idyllisch maar te duur dorp.
woensdag 31 juli 2019 om 18:10
Een rijtjeshuis is prima en klussen (niet een nieuw dak etc, maar een nieuwe keuken, vloer, muurtje eruit) is ook prima. Verder hebben we ook geen eisen aan het huis, alleen dus die 3/4 kamers en een tuin. Ik heb wel op Funda gekeken en daar was het aanbod minimaal. In Kaatsheuvel was er wel meer keus en een enkel huis (klushuis) in Rijen/Chaam. We kunnen iets hoger gaan zitten qua budget (225.000), maar liever niet.
hmmm misschien dan toch meer ten westen van Breda..
bedankt voor de reacties in ieder geval, ik was er al een beetje bang voor
Iemand ervaring met Kaatsheuvel en omgeving?
hmmm misschien dan toch meer ten westen van Breda..
bedankt voor de reacties in ieder geval, ik was er al een beetje bang voor
Iemand ervaring met Kaatsheuvel en omgeving?
woensdag 31 juli 2019 om 19:57
Oh wauw. Als ik dit geweten had, had ik even gewacht met het kopen van mijn huisJustMeDaan schreef: ↑31-07-2019 17:11Wij wonen dan wel ten westen van Breda. Ons huis staat te koop. In principe 5 kamers waarvan 4 slaapkamers (1 beneden ook als eetkamer te gebruiken) en onder de 2 ton. Een 2 onder 1 kapper. Een dorp met een ah, jumbo en Aldi. Hema action xenos enz. Redelijk wat terrasjes. Basisscholen en middelbare. 15/20 min van Breda. Ik ben hier geboren maar vind het heerlijk. Mijn man is een Amsterdammer maar ook die vind het heerlijk hier. Lekker rustig en groen.
woensdag 31 juli 2019 om 20:01
Toevallig las ik gisteren een artikel dat de vierkante meter prijs in Breda een van de duurste van Nederland is. Zit ondertussen rond de €3000,-. Breda is een hel om iets te vinden in jullie segment, dat is namelijk het segment waar de meeste mensen in zoeken.
Waar ik oorspronkelijk vandaan kom, wel ten westen van Breda, heb je een hoop dorpen en kleinere steden die nog wel redelijk betaalbaar zijn.
Tegenwoordig woon ik in de omgeving van Den Bosch. De stad is onbetaalbaar, maar ook de kleinere dorpen: Rosmalen, Vlijmen, Drunen etc. zijn qua huizenprijzen niet grappig meer.
Ennnn niet onbelangrijk. Zoeken jullie een huis dat instapklaar is? Of zijn jullie een beetje handig en vinden jullie klussen geen probleem?
Waar ik oorspronkelijk vandaan kom, wel ten westen van Breda, heb je een hoop dorpen en kleinere steden die nog wel redelijk betaalbaar zijn.
Tegenwoordig woon ik in de omgeving van Den Bosch. De stad is onbetaalbaar, maar ook de kleinere dorpen: Rosmalen, Vlijmen, Drunen etc. zijn qua huizenprijzen niet grappig meer.
Ennnn niet onbelangrijk. Zoeken jullie een huis dat instapklaar is? Of zijn jullie een beetje handig en vinden jullie klussen geen probleem?
woensdag 31 juli 2019 om 20:58
https://www.funda.nl/koop/gemeente-bred ... uin/+15km/
Staan er toch genoeg?
Tsja, je kan niet veel verwachten voor 2ton, maar ik vind het toch wel meevallen als ik zo eea bekijk.
Maar eerlijk gezegd, zou ik dan mss wt meer zoeken in het noorden van Brabant, rivierengebied is erg mooi.
Staan er toch genoeg?
Tsja, je kan niet veel verwachten voor 2ton, maar ik vind het toch wel meevallen als ik zo eea bekijk.
Maar eerlijk gezegd, zou ik dan mss wt meer zoeken in het noorden van Brabant, rivierengebied is erg mooi.
Nope
woensdag 31 juli 2019 om 21:14
Ik had inderdaad ook al begrepen dat Breda erg duur is helaas. Vinden het ook geen probleem om wat verder van Breda te zoeken als het maar niet verder dan 45 min vanaf Dordt is ongeveer. En we zijn handig! Mijn vriend, schoonpa en opa zijn in ieder geval heel handig. Dus klussen is zeker geen probleem. Kunnen ook goed door lelijke, oude huizen heen kijken. Zijn wat dat betreft niet veeleisend gelukkig. Als de fundering en basis maar ok is.MISSDRAMAQUEEN schreef: ↑31-07-2019 20:01Toevallig las ik gisteren een artikel dat de vierkante meter prijs in Breda een van de duurste van Nederland is. Zit ondertussen rond de €3000,-. Breda is een hel om iets te vinden in jullie segment, dat is namelijk het segment waar de meeste mensen in zoeken.
Dongen ga ik onthouden. Westen van Breda gaan we ook maar eens verder in verdiepen. Staan in principe overal voor open, maar het liefst dus wel met bos in de buurt
anoniem_642293f67d474 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 21:17
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
6.23% gewijzigd
woensdag 31 juli 2019 om 21:48
Chaam is een erg leuk dorp! Prima voorzieningen wat betreft basiswinkels. Echt leuk dorps. Vanwege de campings wat ‘toeristischer’.
In ieder geval twee basisscholen.
Alphen is ook leuk, maar minder winkels.
Ben een paar keer door Ulvenhout gereden. Dat ziet er erg charmant uit! Leuk winkelstraatje, dichtbij Breda. Aan de snelweg. Ideale ligging.
Rijen is (correct me if I’m wrong) denk ik wat groter?
In ieder geval twee basisscholen.
Alphen is ook leuk, maar minder winkels.
Ben een paar keer door Ulvenhout gereden. Dat ziet er erg charmant uit! Leuk winkelstraatje, dichtbij Breda. Aan de snelweg. Ideale ligging.
Rijen is (correct me if I’m wrong) denk ik wat groter?
vitamined wijzigde dit bericht op 31-07-2019 21:57
4.53% gewijzigd
woensdag 31 juli 2019 om 21:54
+ terheijden, Teteringen , OosterhoutYellowLemon schreef: ↑31-07-2019 21:39Zevenbergen, Etten-Leur, Hoeven, Prinsenbeek, Geertruidenberg, Made, Raamsdonksveer. Alstublieft.
woensdag 31 juli 2019 om 22:00
Uit dat rijtje zou ik Etten-Leur kiezen. Aan de ene kant het Liesbosch van Breda, Andere kant Rucphense hei dus natuur genoeg. Etten heeft genoeg ook aan scholen, winkels, theater is niet zo heel groot volgens mij, maar Breda en Roosendaal zit in de buurt met theaterYellowLemon schreef: ↑31-07-2019 21:39Zevenbergen, Etten-Leur, Hoeven, Prinsenbeek, Geertruidenberg, Made, Raamsdonksveer. Alstublieft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 31 juli 2019 om 22:03
Ik denk niet dat er in Oisterwijk of Vught iets in de prijsklasse van TO te vinden isclaireredfield schreef: ↑31-07-2019 21:35Oisterwijk.
Heb je de Oisterwijkse bossen en vennen als achtertuin.
Boxtel.
Bij natuurgebied Kampina.
Vught.
Bij de Vughtse heide en Ijzeren man.
Den Dungen.
Natuurgebied de Aa.
Drunen.
Drunense Duinen.
Berlicum.
Een en al bos.
woensdag 31 juli 2019 om 22:20
nee, verdubbel de inzet daar maarAnAppleADay schreef: ↑31-07-2019 22:03Ik denk niet dat er in Oisterwijk of Vught iets in de prijsklasse van TO te vinden is![]()
woensdag 31 juli 2019 om 22:33
Jup. Ik zou dan ook voor Etten- Leur gaan. Er zit ook een theater; de Nieuwe Nobelaer, een prima winkelcentrum en je bent met 10 autominuten in Breda.nlies schreef: ↑31-07-2019 22:00Uit dat rijtje zou ik Etten-Leur kiezen. Aan de ene kant het Liesbosch van Breda, Andere kant Rucphense hei dus natuur genoeg. Etten heeft genoeg ook aan scholen, winkels, theater is niet zo heel groot volgens mij, maar Breda en Roosendaal zit in de buurt met theater
woensdag 31 juli 2019 om 22:36
en een treinstation is er ook nogMISSDRAMAQUEEN schreef: ↑31-07-2019 22:33Jup. Ik zou dan ook voor Etten- Leur gaan. Er zit ook een theater; de Nieuwe Nobelaer, een prima winkelcentrum en je bent met 10 autominuten in Breda.
woensdag 31 juli 2019 om 22:38
Ken je de biesbosch? Dat is ten noorden van breda, liggen veel dorpjes omheen. Drimmelen is leuk vooral als je ook van water houdt, en je kan er leuk terrassen. Daarbij liggen ook Made, raamsdonksveer, geertruidenberg, hank, nieuwedijk, Almkerk, dussen en dergelijke... heb zelf in deze regio ook een huis van onder de 2 ton inclusief al je eisen! En (al zeg ik het zelf) leuk volk!
En in almkerk zit een service bioscoop, daar ben je ook zo vanuit al de bovengenoemde dorpen. Tevens ook aan de a27... heel bereikbaar.
En in almkerk zit een service bioscoop, daar ben je ook zo vanuit al de bovengenoemde dorpen. Tevens ook aan de a27... heel bereikbaar.
amanthe wijzigde dit bericht op 31-07-2019 22:40
16.46% gewijzigd
woensdag 31 juli 2019 om 22:38
Gelukkig heb je wat dat betreft veel keus dan! West, ligt iets gunstiger ten opzichte van Dordrecht, maar ook Midden Brabant moet te doen zijn hoor.elieeen1233456 schreef: ↑31-07-2019 21:14Als het maar niet verder dan 45 min vanaf Dordt is ongeveer.
En we zijn handig! Mijn vriend, schoonpa en opa zijn in ieder geval heel handig. Dus klussen is zeker geen probleem. Kunnen ook goed door lelijke, oude huizen heen kijken. Zijn wat dat betreft niet veeleisend gelukkig. Als de fundering en basis maar ok is.
Als klussen geen probleem is dan heb je gelijk al een stuk meer keuze, dat is wel heel fijn zoveel klussers in je familie!
De tip werd al gegeven: ik zou op Funda gewoon precies je criteria aanvinken en dan selecteren op West- en Midden Brabant. Dan kom je al een eind.
Heel veel succes met de zoektocht! Ben benieuwd welk (groot) dorp of welke stad het gaat worden
woensdag 31 juli 2019 om 22:49
Super fijn, Dankje iedereen, neem alles in overweging!
Biesbosch ken ik. Vooral de Dordtse en het is mooi, maar onze voorkeur gaat als we kunnen kiezen eerder naar bosgebied. Maar we schrijven het niet bij voorbaat al af dus gaan zeker ook daar oriënteren. Ben zelf ook benieuwd waar we uiteindelijk belanden
Biesbosch ken ik. Vooral de Dordtse en het is mooi, maar onze voorkeur gaat als we kunnen kiezen eerder naar bosgebied. Maar we schrijven het niet bij voorbaat al af dus gaan zeker ook daar oriënteren. Ben zelf ook benieuwd waar we uiteindelijk belanden
woensdag 31 juli 2019 om 22:58
Ik heb in die regio gewoond, maar met geen stok terug te krijgen. Geertruidenberg, leuke plaats voor bezoek van 1 dag, heeft 1 winkel, voor de rest moet je naar Raamsdonksveer. Niet dat dat ver is , maar handig is anders. Drimmelen is een dorp waar ze wel winkels hebben voor pleziervaart, maar dan houdt het volgens mij ook ver op In de zomer bomvol toeristen in de winter uitgestorven. Made heeft iets meer winkels en wat cafés . Hank Dussen en omstreken was voor ons vroeger buitenland, kwamen we nooit, daar was gewoon niets te doen, hoe het nu is weet ik niet.Amanthe schreef: ↑31-07-2019 22:38Ken je de biesbosch? Dat is ten noorden van breda, liggen veel dorpjes omheen. Drimmelen is leuk vooral als je ook van water houdt, en je kan er leuk terrassen. Daarbij liggen ook Made, raamsdonksveer, geertruidenberg, hank, nieuwedijk, Almkerk, dussen en dergelijke... heb zelf in deze regio ook een huis van onder de 2 ton inclusief al je eisen! En (al zeg ik het zelf) leuk volk!
woensdag 31 juli 2019 om 23:18
Is persoonlijk mijn minst favoriete. Maar dat is misschien omdat ik het het beste ken van al het dorpen.nlies schreef: ↑31-07-2019 22:00Uit dat rijtje zou ik Etten-Leur kiezen. Aan de ene kant het Liesbosch van Breda, Andere kant Rucphense hei dus natuur genoeg. Etten heeft genoeg ook aan scholen, winkels, theater is niet zo heel groot volgens mij, maar Breda en Roosendaal zit in de buurt met theater
Geertruidenberg/Raamsdonksveer hebben ook een middelbare school en zitten dicht bij de Biesbosch.