Wachten op een sociale huurwoning

23-07-2017 19:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en voor zover ik kon vinden is hier nog geen topic over gestart (zo wel, excuses!)

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het reageren op woningen via de woningbouwvereniging.
Momenteel kom ik nog niet verder dan 20e op de wachtlijst.

Het lijkt me zo gezellig om hier leed (en uiteindelijk ook lief!) te delen met andere forummers in een soortgelijk schuitje.

Dus, voor een ieder die gezellig mee wil kletsen, wees welkom!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds de mazzel dat selectie ging op leeftijd. Reageren kon tot max 26 jaar en ik was toevallig 25 jaar en 11 maanden en ondanks een goede baan had ik ook het geluk dat ze het IB60 salaris van 2 jaar eerder pakten en ik was toen nog student. Ik stond een week ingeschreven. Ik betaal nog steeds geen drol aan huur en ik woon er nog met erg veel plezier.

Succes met je zoektocht en ik hoop dat je snel wat vindt!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel geluk dus, fijn zeg! Lief, dank je wel :)
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met woningruil?

Wij komen maar tot het volgende IB60 formulier in aanmerking voor sociale huur.
Voelt wel als druk om eerlijk te zijn...

Hebben het huis nog niet geweigerd maar ik krijg man echt niet om helaas :-(
Morgen 12 uur loopt het aanbod af.
Alle reacties Link kopieren
Blackflame schreef:
25-07-2017 18:31
En, mrs. Williams? Ben je in de top 10 geëindigd?
Ik ben op nr. 9 geëindigd, hoog genoeg voor de groepsbezichtiging. Nu hopen dat op die datum iedereen op vakantie is. En anders stijg ik iig weer een plekje op de wachtlijst. Ik woon momenteel in een noodwoning van de woningbouwvereniging, en kan niet wachten om te verhuizen, elke dag is er eigenlijk 1 teveel.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
25-07-2017 21:14
Ik ben op nr. 9 geëindigd, hoog genoeg voor de groepsbezichtiging. Nu hopen dat op die datum iedereen op vakantie is. En anders stijg ik iig weer een plekje op de wachtlijst. Ik woon momenteel in een noodwoning van de woningbouwvereniging, en kan niet wachten om te verhuizen, elke dag is er eigenlijk 1 teveel.
Ik duim met je mee! Al enig idee wanneer dat gepland staat? Kan me er iets bij voorstellen ja. Liever gisteren dan vandaag.
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht morgen een mail, en dan vrijdag of maandag de bezichtiging, maar ik denk dat ik net te laag sta, er zijn er 8 voor mij... komen er bij jullie veel eengezinswoningen vrij? Hier in de stad zijn er vorig jaar 23 vrijgekomen, en dit jaar pas 5.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet en helemaal nu met de vakantieperiode. Komt bij mij in de buurt ook geregeld voor dat een woning niet wordt gehuurd door de eerste maar door bijv. de 6e of 7e kandidaat.

Ik woon op de veluwe en zij hebben 4 á 5 woningcorporaties samengevoegd waardoor al het aanbod op 1 website komt. Zijn voornamelijk appartementen en veel ook voor senioren, maar ook wel eengezinswoningen verdeeld over verschillende steden.
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
23-07-2017 20:57
echt?
ik heb toevallig net gekeken want moest mn inschrijving verlengen dus heb bij een paar huizen gecheckt
maar misschien staan er net nieuwe huizen op en zou ik moeten kijken vlak voor ie afloopt?
yep, denk ergens dat het ook aan mijn inkomen ligt, maar in Amsterdam en omstreken is het gewoon DRAMA.

ik weet dat er maandag om 1300 nieuwe huizen komen waar je op kan reageren, maar als je als eerste reageert en plek 26 hebt en vervolgens komt er iemand die al veel langer inschreven staat ja dan zak je naar beneden.
Relax we're all crazy, it's not a competition
In mijn gemeente hebben ze besloten om, als woningen door de eerste tien reageerders zijn afgewezen, deze te verhuren aan statushouders die elders al onzelfstandige huisvesting(bijvoorbeeld kamerbewoning) hebben. Echt bizar, zeker in de vakantietijd, vind ik. Nummer 11 valt dan buiten de boot ten gunste van iemand die elders woont in woonruimte die voor hem/haar toereikend is. Genoeg kamerbewoners die woonruimte zoeken maar "toevallig" geen statushouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bizar kippetje. Je zal maar net elke keer net buiten de top 10 eindigen. Wordt er bij jullie ook veel verhuurd onder voorrang en bemiddeling?
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
27-07-2017 00:58
In mijn gemeente hebben ze besloten om, als woningen door de eerste tien reageerders zijn afgewezen, deze te verhuren aan statushouders die elders al onzelfstandige huisvesting(bijvoorbeeld kamerbewoning) hebben. Echt bizar, zeker in de vakantietijd, vind ik. Nummer 11 valt dan buiten de boot ten gunste van iemand die elders woont in woonruimte die voor hem/haar toereikend is. Genoeg kamerbewoners die woonruimte zoeken maar "toevallig" geen statushouder zijn.
Dat is inderdaad bizar.
Wat bizar zeg!

In mijn oude stad eindig ook nog steeds vaak boven de top 40 of 50, terwijl ik daar ook al ruim 5 jaar wachttijd heb opgebouwd. Op zo'n manier maak je al helemaal geen kans.

Wat dit topic betreft: ik ga mijn toekomstige kinderen op het hart drukken om zichzelf in te schrijven als ze 18 zijn. En het liefst op meerdere plekken. Ik sta in 3 steden ingeschreven, kost me misschien 30 euro per jaar, maar dan heb ik in elk geval hopelijk geen probleem mocht mijn relatie stranden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een uitnodiging gehad voor een groepsbezichtiging op 10 augustus... even spannend nog. Ik ga er maar niet van uit omdat ik op nr. 9 sta, maar ben wel benieuwd.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:56
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sta nog niet zo lang ingeschreven, maar de wachttijd is hier ook ongeveer 7-8 jaar :| Dus het zijn voornamelijk loot woningen waar ik op reageer. Hoop toch ook wel binnen afzienbare tijd een woning te hebben. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Nou Plek, jij slaat de spijker op z'n kop. Heb zelf ook erg veel spijt dat ik dat niet meteen heb gedaan op mijn 18e. Inderdaad, je gaat er niet van uit.. maar nooit verkeerd zo'n safety net. Zit zelf in de situatie. 'Tijdelijk' weer thuis wonen tot dat ik een huurwoning aangeboden krijg. Vrees helaas dat het niet zo tijdelijk is als ik in eerste instantie dacht :|

@mrs williams, spannend inderdaad! Zou er van uit gaan dat er kandidaten voor je zijn, maar stiekem hopen mag altijd. Het is je in ieder geval gegund!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
@caledonia wat een wachttijd! Gelukkig kun je het overbruggen met een particuliere huurwoning. Toch wel handig om beide inschrijvingen te laten staan.

@mswhiskers, ik duim met je mee! Het schiet allemaal niet op met die lange wachttijden. Hopelijk snel een beetje geluk met een lotingwoning!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Geld maakt niet gelukkig, maar als je dit topic leest is het toch verdomd handig als je het hebt...
Caledoniaxx schreef:
27-07-2017 18:15
Ik sta in mijn huidige woonplaats 7,5 jaar ingeschreven en kom soms in de top 10.
In de woonplaats waar ik ga wonen sta ik nu dikke 2 jaar ingeschreven en bij inschrijfduur woningen sta ik nummer 50 tot 100.
Bij lootwoningen reageren gemiddeld 300+ mensen dus maak ik ook geen kans.
Zodoende ga ik nu eerst particulier in een kleine woning wonen, maar blijf bij beide steden wel ingeschreven staan.
Kijken ze bij jullie naar de inschrijfduur dan? Bij ons kijken ze naar je woonduur, dus als je naar een particuliere huurwoning gaat dan begin je weer bij nul...
RikM schreef:
27-07-2017 21:02
Kijken ze bij jullie naar de inschrijfduur dan? Bij ons kijken ze naar je woonduur, dus als je naar een particuliere huurwoning gaat dan begin je weer bij nul...
Zover ik weet kijken ze echt naar je inschrijfduur. Staat ook bij beide gemeenten waar ik ben ingeschreven bij de 'spelregels'.
Als je een sociale huurwoning via hun site accepteert dan vervalt je inschrijving. Als je via iets anders huurt niet
Blackflame schreef:
23-07-2017 19:42
Dat is vlot! Ik sta inmiddels 2,5 jaar ingeschreven maar veel van die tijd niet actief op zoek geweest.
Wegens relatiebreuk (en verlies van koophuis) nu dan ruim een half jaar actief op zoek.
In wat voor een soort woning woon je nu? :-D
Woonde eerst in een flat met drugsdealer en gamer boven me. Een mevrouw met psychoses en zelfmoordpogingen, onder me. Naast me gezin en de man met losse handen.
Al met al een oud gebouw en zwaar k#t! Ik ging weer op zoek en kreeg deze woning eengezins woning.
Zogenaamd "slecht" buurt. Maar ik heb nog nooit zo fijn gewoond en lieve mensen...
Ik was nmr 16 en voor mij weigerden veel het + sommige afgewezen je mag voor deze woning geen strafblad hebben etc.
(Kosten zelfde als mijn vorige flat)
viva1966 schreef:
27-07-2017 20:56
Geld maakt niet gelukkig, maar als je dit topic leest is het toch verdomd handig als je het hebt...
Ik vraag mij vooral af wat het nut is om je op een lijst te zetten als je weet dat de gemiddelde wachttijd 7 of 10 of 15 jaar is.

Tegen die tijd kan je getrouwd, gescheiden, weduwe(naar), ... zijn en ook 7 kinderen hebben gekweekt.
Wat weer zorgt voor andere woonnoden.
Bovendien waarschijnlijk 5 keer van job veranderd, op 3 verschillende locaties, ... wat ook weer zorgt dat je je in zowat half het land zou moeten inschrijven.

Als je dan bovendien toch 15 jaar particulier moet huren ... kan en wil je daar waarschijnlijk evengoed blijven wonen.

Hoog tijd dus om "de sociale huurwoning" en heel het systeem te herzien.
En met korte haalbare lijsten te gaan werken.
En een ander systeem te zoeken voor zij die van de lijst vallen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
27-07-2017 23:56
Ik vraag mij vooral af wat het nut is om je op een lijst te zetten als je weet dat de gemiddelde wachttijd 7 of 10 of 15 jaar is.

Tegen die tijd kan je getrouwd, gescheiden, weduwe(naar), ... zijn en ook 7 kinderen hebben gekweekt.
Wat weer zorgt voor andere woonnoden.
Bovendien waarschijnlijk 5 keer van job veranderd, op 3 verschillende locaties, ... wat ook weer zorgt dat je je in zowat half het land zou moeten inschrijven.

Als je dan bovendien toch 15 jaar particulier moet huren ... kan en wil je daar waarschijnlijk evengoed blijven wonen.

Hoog tijd dus om "de sociale huurwoning" en heel het systeem te herzien.
En met korte haalbare lijsten te gaan werken.
En een ander systeem te zoeken voor zij die van de lijst vallen.
Ik ben gescheiden, en daarom wil ik weer gaan huren, een koopwoning of particuliere huur is te duur voor mij. Vandaar ook even deze noodwoning. Dus ik ben blij dat ik al zo lang ingeschreven sta, en bijna aan de beurt ben. Dat het systeem van geen kanten klopt, ben ik volledig met je eens.
Wij staan ook ingeschreven, inmiddels 12 jaar. We verdienen nu veel te veel, zelfs los van elkaar verdienen we te veel. Maar je kunt uit elkaar gaan, werkloos of arbeidsongeschikt worden. Het verlengen van de inschrijving kost 10 euro per jaar, dus ik hou hem gewoon.

Ik moest me van mijn moeder destijds op mijn 18e ook inschrijven in de plaats waar mijn ouderlijk huis staat. Terwijl de kans dat ik daar terug zou komen nihil was. Die inschrijving heb ik uiteindelijk wel opgezegd.
regenworm schreef:
28-07-2017 09:42
Wij staan ook ingeschreven, inmiddels 12 jaar. We verdienen nu veel te veel, zelfs los van elkaar verdienen we te veel. Maar je kunt uit elkaar gaan, werkloos of arbeidsongeschikt worden. Het verlengen van de inschrijving kost 10 euro per jaar, dus ik hou hem gewoon.
.

Hier idem: ik verdien momenteel teveel en heb een koopwoning, maar dat kan veranderen en ik wil niet gedwongen verhuizen van Amsterdam naar Kutkrabbeveen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven