Wachten op een sociale huurwoning

23-07-2017 19:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en voor zover ik kon vinden is hier nog geen topic over gestart (zo wel, excuses!)

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het reageren op woningen via de woningbouwvereniging.
Momenteel kom ik nog niet verder dan 20e op de wachtlijst.

Het lijkt me zo gezellig om hier leed (en uiteindelijk ook lief!) te delen met andere forummers in een soortgelijk schuitje.

Dus, voor een ieder die gezellig mee wil kletsen, wees welkom!
But without the dark, we'd never see the stars
Mrs_williams schreef:
01-08-2017 13:42
Er zijn bij ons verschillende aanbodmodellen, inschrijfduur, loting en eerste reageerder. Het meeste is op inschrijfduur, er komen heel weinig eengezinswoningen vrij, en dat daar dan juist eerste reageerder van gemaakt wordt, is erg frustrerend. Provincie midden-Limburg.
Goh, wat apart. Ik kan me bij ons ook nog wel zo'n systeem herinneren maar dat moet toch al gauw een jaar of vijftien geleden zijn. Toen kon je nog reageren met een bon uit zo'n krantje.

Kun je niet aan de telefoon gaan hangen bij de woningbouwvereniging met de vraag wanneer de volgende komt?
Frustrerend als je graag een eengezinswoning wil.

Hier komen die zo goed als niet online, wel appartementen met 3 slaapkamers waar je dan alleen op mag reageren als je 4 of meer kinderen hebt bijvoorbeeld. Zo bijzonder altijd.

In de stad waar ik nu 5 jaar sta ingeschreven staat geen één eengezinswoning online..
Gisteren een heel mooi appartement voorbij zien komen, daar zou ik echt meteen voor tekenen. Dan reageer je en sta je op een 68e plaats. Volkomen kansloos. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de struggles :( Ik sta pas 8 maanden ingeschreven ben 1 keer uitgenodigd voor een bezichtiging maar ben het niet geworden. Er komen om 20:00 uur elke avond nieuwe woningen online maar als je reageert stipt om 20:00 uur zijn er al minimaal 60 mensen je voor... hoe..... ?
Alle reacties Link kopieren
Jammer om te lezen dat het bij jullie ook zo moeizaam gaat! Er zijn zoveel mensen op zoek. Hier ook nog niet veel meer vooruitgang. Er komt ook weinig vrij in mijn prijsklasse.

Mrs Williams, hoe is de bezichting afgelopen? Mooie woning en veel mede-kijkers?
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Oooh.. Er komt bij mij nu een heel nieuwbouw appartementencomplex beschikbaar per December. 2 gebouwen met totaal zo'n 20 appartementen.

Als ik nu kijk sta ik tussen de 5 en 10 op de lijst en de eersten lopen maandag af ( ze zijn er niet allemaal tegelijk opgezet).

Nu wordt het ineens spannend! Ze zijn wel aan de prijs, maar A klasse voor energieverbruik en zonnepanelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend Frozie! Wel lekker hoor, alles nieuw. Als je tussen de 5 en 10 staat op 20 appartementen.... ik duim voor je! Hou je me op de hoogte? :lol:
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Blackflame schreef:
17-08-2017 10:46
Oh spannend Frozie! Wel lekker hoor, alles nieuw. Als je tussen de 5 en 10 staat op 20 appartementen.... ik duim voor je! Hou je me op de hoogte? :lol:
Alle appartementen worden er apart opgezet en je mag er maar op 2 tegelijk reageren. Ze zijn er ook niet tegelijk opgezet dus elke dag lopen er weer een paar af. Heb al een paar keer mn reactie ingetrokken op het laatste moment, omdat ik te ver gezakt was en mn reactiepoging niet wilde verspillen.

Sta nu 6 en 8 voor 2 appartementen die morgen om 12u aflopen.
Alle reacties Link kopieren
Frozie schreef:
17-08-2017 16:26
Alle appartementen worden er apart opgezet en je mag er maar op 2 tegelijk reageren. Ze zijn er ook niet tegelijk opgezet dus elke dag lopen er weer een paar af. Heb al een paar keer mn reactie ingetrokken op het laatste moment, omdat ik te ver gezakt was en mn reactiepoging niet wilde verspillen.

Sta nu 6 en 8 voor 2 appartementen die morgen om 12u aflopen.
Ja dan is het vervelend die maximale reacties.. maar fijn dat ze er dan wel apart worden opgezet. Op hoeveel ben je geëindigd gisteren?
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik sta zelf ook al ruim 4 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning voor een stad in het noorden van het land. Ik kom nu alleen heel af en toe in aanmerking voor een appartement(je) met 1 slaapkamer. In de stad waar ik oorspronkelijk vandaan kom en nu ook nog woon (nog bij m'n ouders en wil graag op mezelf), zijn de wachttijden beduidend korter en kom ik gewoon in aanmerking voor een appartement/woning met meer dan 2 slaapkamers. Ik twijfel nu wel heel erg of ik toch niet voor een woning in mijn eigen stad moet gaan. Het nadeel is dat ik hier niet werk en tegenwoordig anderhalf uur naar m'n werk moet reizen.. Verder wonen al mijn vrienden hier ook niet en ik zou toch wel graag in die andere stad willen wonen. Lastig!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu 2 jaar en 2 maanden ingeschreven en eindig altijd op de helft. Dus van de 300 reacties op plek 150 en van de 1200 reacties op plek 600. Schiet niet op. Het enige wat ik wil is een 2 kamerappartementje.. meer vraag ik niet. Ik zoek in het westen btw.

Edit: Oh, en er is bij mij een gedoetje gaande over een aanbieding die mij is gedaan door de woningbouw i.v.m. lokale voorrang en later weer is ingetrokken zonder gegronde reden. Dus das ook lekker. Ben juridische stappen aan het nemen. Maar als ik dus geen vervangende woning aangeboden krijg door hun fout, dan zit ik dus thuis tot mijn 30e. Woehoe.
dalfx wijzigde dit bericht op 20-08-2017 13:25
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nana84 schreef:
10-08-2017 14:57
Ik herken de struggles :( Ik sta pas 8 maanden ingeschreven ben 1 keer uitgenodigd voor een bezichtiging maar ben het niet geworden. Er komen om 20:00 uur elke avond nieuwe woningen online maar als je reageert stipt om 20:00 uur zijn er al minimaal 60 mensen je voor... hoe..... ?
Ik heb zelfs mijn wekker elke dag om 8 uur staan, voor ALS er een direct te huur woning online komt, ik een van de eerste ben. Helaas komen die bijna nooit online, of het zijn seniorenwoningen.... en als ik dan reageer op de nieuwste woningen dan sta ik op plek 5 ofzo. :rofl: en een uur later alweer op nummer 60. Jammer johh
Ik was bij de huizen waar je als eerste moest reageren vaak wel snel, eindigde altijd 2e of 3e ofzo. Maar ik moest mijn reactie altijd terugtrekken, omdat het dan een woning was waar ik niet op mocht reageren vanwege inkomen, leeftijd of omdat we maar met 2 waren.
Mijn tip: op tijd klaarzetten en zorgen voor razendsnel internet. Je vinger boven de knop vanaf 19.59 (of welke tijd ze dan ook online komen).

Taurus: makkelijke keuze toch? Wat je met meer dan een slaapkamer als je alleen of met twee bent en wat moet je in een stad waar je behalve je ouders niets hebt?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn late reactie, maar even een update. Ik ben gaan kijken bij de woning waar ik nr. 9 stond. Ik had er een een beetje een mwah gevoel bij, maar omdat ik in een noodwoning zit, toch aangegeven dat ik interesse heb. De woning is naar nr. 2 gegaan.

Vorige week heb ik een woning bezichtigd waar ik nr. 4 sta, ik was als enige bij de groepsbezichtiging, en bij deze woning dacht ik meteen yes.

De woning is volledig gestript, dus er moet alles aan gedaan worden, zo zit er bijvoorbeeld ook geen schutting om de tuin, maar wel een nieuwe badkamer, wc, verwarmingsketel en een vaste trap naar zolder. Met 3 kinderen is 4 slaapkamers dus erg fijn. Ik heb meteen aangegeven dat ik geïnteresseerd ben.

Gisteren belde de woningstichting dat ik de woning aangeboden krijg, en vrijdag heb ik het kennismakingsgesprek. :cheer2:

Enige waar ik nu op afgewezen kan worden is mijn inkomen, eigenlijk is de woning een paar euro duurder dan wat ik volgens de officiële regels mag huren, maar ik kan het met gemak betalen, en ik kan dat ook aantonen. Ook staat er op de website dat je alleen woningen in je aanbod te zien krijgt, waar je voor in aanmerking komt. Dus het is nog even spannend. Ik heb me er een beetje in verdiept en ook gelezen dat ze in een aantal % van alle gevallen van deze regels mogen afwijken..... dus fingers crossed....

En als klap op de vuurpijl, is na 2 jaar ook eindelijk het koophuis van mijn ex-man en mij verkocht, en daar is vrijdagmorgen de overdracht van. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
23-08-2017 08:06
Sorry voor mijn late reactie, maar even een update. Ik ben gaan kijken bij de woning waar ik nr. 9 stond. Ik had er een een beetje een mwah gevoel bij, maar omdat ik in een noodwoning zit, toch aangegeven dat ik interesse heb. De woning is naar nr. 2 gegaan.

Vorige week heb ik een woning bezichtigd waar ik nr. 4 sta, ik was als enige bij de groepsbezichtiging, en bij deze woning dacht ik meteen yes.

De woning is volledig gestript, dus er moet alles aan gedaan worden, zo zit er bijvoorbeeld ook geen schutting om de tuin, maar wel een nieuwe badkamer, wc, verwarmingsketel en een vaste trap naar zolder. Met 3 kinderen is 4 slaapkamers dus erg fijn. Ik heb meteen aangegeven dat ik geïnteresseerd ben.

Gisteren belde de woningstichting dat ik de woning aangeboden krijg, en vrijdag heb ik het kennismakingsgesprek. :cheer2:

Enige waar ik nu op afgewezen kan worden is mijn inkomen, eigenlijk is de woning een paar euro duurder dan wat ik volgens de officiële regels mag huren, maar ik kan het met gemak betalen, en ik kan dat ook aantonen. Ook staat er op de website dat je alleen woningen in je aanbod te zien krijgt, waar je voor in aanmerking komt. Dus het is nog even spannend. Ik heb me er een beetje in verdiept en ook gelezen dat ze in een aantal % van alle gevallen van deze regels mogen afwijken..... dus fingers crossed....

En als klap op de vuurpijl, is na 2 jaar ook eindelijk het koophuis van mijn ex-man en mij verkocht, en daar is vrijdagmorgen de overdracht van. :cheer2:
Wat een ontwikkelingen! Ja, dan moet er wel veel aan gedaan worden maar wel een nieuwe badkamer.. en wellicht ook maar zo bekijken; je kan het in ieder geval inrichten naar je eigen smaak en voorkeuren.

Wat spannend zeg! Ik hoop oprecht voor jou dat die paar euro geen verschil maakt. Helemaal omdat je het aan kan tonen. Ik ga hard voor je duimen!!

En van harte gefeliciteerd met de verkoop. Dát zal ook een enorme opluchting zijn na 2 jaar. Heel fijn!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu 6 jaar ingeschreven en ben hier in Amsterdam altijd nr. 1673 of iets in die richting. Schiet goed op al dus.
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
ChocoladeBloem schreef:
01-08-2017 13:10
Nou ik sta momenteel 12 jaar ingeschreven en ben nu af en toe eerste. Lees wel dat zijn u
90% woningen met 1 slaapkamer. Ik woon met een kind van 12. Zie je het gebeuren?
Eh ja, ik heb het zeker zien gebeuren. Heb tot voor kort ook een één slaapkamer woning gehad. Zoon is nu 16. Was al langere tijd nr1 , meer dan 30 jaar woonpunten! Helaas steeds mensen met "voorrang" voor me. Stadsvernieuwers en idd status/asiel zoekers.
Omdat ik met mijn brakke lijf geen 3 trappen meer opkwam bij de gemeente gaan kijken voor voorrang, kreeg ik niet omdat ik al nr 1 was. Ben overal gaan klagen en heb nu gelukkig een begane grond woning met 2 slaapkamers.
Wel een afgeragt uitgewoond huis waar een hoop geld in is gaan zitten om het bewoonbaar te maken. Woningbouw deed er niets aan Woning had te koop gestaan en is (onder druk van de gemeente? ) weer van de markt gehaald.
Het is een ramp in amsterdam.
Lalilop schreef:
23-08-2017 22:36
Ik sta nu 6 jaar ingeschreven en ben hier in Amsterdam altijd nr. 1673 of iets in die richting. Schiet goed op al dus.
Ik zou zeggen kijk over een jaar of acht nog eens. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het zover, ik ben best wel zenuwachtig, voor allebei de afspraken.

Ik ben er inmiddels achter dat alle woningen bij mijn woonstichting onder het 2 huren beleid vallen, dus het kan eigenlijk niet mis gaan.

Ik hou jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
24-08-2017 21:33
Morgen is het zover, ik ben best wel zenuwachtig, voor allebei de afspraken.

Ik ben er inmiddels achter dat alle woningen bij mijn woonstichting onder het 2 huren beleid vallen, dus het kan eigenlijk niet mis gaan.

Ik hou jullie op de hoogte
En hoe is het gegaan gisteren mrs williams? :hyper:
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Katalina schreef:
23-07-2017 20:46
Ik had super veel geluk geloof ik!
Wachtlijst is hier minstens 8 jaar. Vorige maand kreeg ik een uitnodiging voor een groepsbezichtiging, de eerste 10 mogen dan komen kijken. Nou, uiteindelijk was er maar 1 ander stel komen opdagen wegens vakantie e.d. die waren voor mij maar hadden hun papieren niet in orde.
Morgen krijg ik de sleutel van onze eengezinswoning! :yes:

Ik stond nog geen jaar ingeschreven...
Heb ik ook eens gehad. In de zomervakantie gaan je kansen echt omhoog!
Alle reacties Link kopieren
Lalilop schreef:
23-08-2017 22:36
Ik sta nu 6 jaar ingeschreven en ben hier in Amsterdam altijd nr. 1673 of iets in die richting. Schiet goed op al dus.
Pffff dan zou ik eens buiten Amsterdam kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de woning gekregen! 4 september krijg ik de sleutel, ik ben zo blij!
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
26-08-2017 20:52
Ik heb de woning gekregen! 4 september krijg ik de sleutel, ik ben zo blij!
Van harte met je nieuwe woning!! :yes: en zo snel ook al :hyper:

Heel erg veel woonplezier toegewenst
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen 2e geworden bij de loting en over 2 weken de bezichtiging! Hoop zo dat de nr 1 ervoor past :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven