Wachten op een sociale huurwoning

23-07-2017 19:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en voor zover ik kon vinden is hier nog geen topic over gestart (zo wel, excuses!)

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het reageren op woningen via de woningbouwvereniging.
Momenteel kom ik nog niet verder dan 20e op de wachtlijst.

Het lijkt me zo gezellig om hier leed (en uiteindelijk ook lief!) te delen met andere forummers in een soortgelijk schuitje.

Dus, voor een ieder die gezellig mee wil kletsen, wees welkom!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
MsWhiskers schreef:
28-08-2017 11:29
Ik ben vanmorgen 2e geworden bij de loting en over 2 weken de bezichtiging! Hoop zo dat de nr 1 ervoor past :$

Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
MsWhiskers, spannend, Hopenlijk heb je geluk. Ik stond 4e voor de woning die ik nu krijg! Over een week de sleutel, ik heb al een begin gemaakt met inpakken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
28-08-2017 20:59
MsWhiskers, spannend, Hopenlijk heb je geluk. Ik stond 4e voor de woning die ik nu krijg! Over een week de sleutel, ik heb al een begin gemaakt met inpakken. ;-)
Van harte!
Alle reacties Link kopieren
MsWhiskers schreef:
28-08-2017 11:29
Ik ben vanmorgen 2e geworden bij de loting en over 2 weken de bezichtiging! Hoop zo dat de nr 1 ervoor past :$
Spannend! Ik duim hier ook voor je :lol:
But without the dark, we'd never see the stars
Blackflame schreef:
26-08-2017 22:15
Van harte met je nieuwe woning!! :yes: en zo snel ook al :hyper:

Heel erg veel woonplezier toegewenst
Gefeliciteerd! Supertof :-d
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar een sociale huurwoning.

Ik heb voorrang gekregen, omdat ik in een begeleid wonen project woon. (heb wel mijn eigen appartement).

Daardoor heb ik 2 weken terug geen woning gekregen. Ik was in april 2011 verhuisd en heb me in 2009 ingeschreven. Dus is mijn inschrijftijd verkort naar april 2011.

Ik sta in 2 regio's ingeschreven. De regio waar ik nu woon heb ik vorig jaar urgentie gekregen.
De plaats waar ik nu woon komt alleen weinig geschikts voor mij vrij.
Alle reacties Link kopieren
RoRoomboter84 schreef:
08-09-2017 14:31
Ik ben ook op zoek naar een sociale huurwoning.

Ik heb voorrang gekregen, omdat ik in een begeleid wonen project woon. (heb wel mijn eigen appartement).

Daardoor heb ik 2 weken terug geen woning gekregen. Ik was in april 2011 verhuisd en heb me in 2009 ingeschreven. Dus is mijn inschrijftijd verkort naar april 2011.

Ik sta in 2 regio's ingeschreven. De regio waar ik nu woon heb ik vorig jaar urgentie gekregen.
De plaats waar ik nu woon komt alleen weinig geschikts voor mij vrij.
Hoi Roomboter,

Leuk dat je meeschrijft. Ook druk op zoek dus. Hopelijk haalt de urgentie wat uit in de regio waar je nu woont.

Hier op het moment ook wel érg rustig in de klasse waar ik in zoek, maar we wachten rustig af.
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de bezichtiging gehad. De woning was helemaal goed! Zo mooi, m'n gevoel erbij was ook heel fijn. De nr 1 was een kwartier te laat dus ik kon rustig als eerste rondkijken met iemand van de woningbouw. Hoor morgen of hij voor mij is of niet. Even nagelbijten nog dus!
Alle reacties Link kopieren
MsWhiskers schreef:
11-09-2017 10:05
Zojuist de bezichtiging gehad. De woning was helemaal goed! Zo mooi, m'n gevoel erbij was ook heel fijn. De nr 1 was een kwartier te laat dus ik kon rustig als eerste rondkijken met iemand van de woningbouw. Hoor morgen of hij voor mij is of niet. Even nagelbijten nog dus!
En msWhiskers?? Hoe is het afgelopen? :blob:
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd msWhiskers
Alle reacties Link kopieren
Na even een break in het huizencircus ook hier weer gereageerd op een woning.
Staan momenteel 1e maar het loopt nog tot woensdag dus super spannend!

Helaas hier maar weinig aanbond in deze prijsklasse, en als er iets is, is het vaak aan de kleine kant.

Wel hebben we ook deze week nog een afspraak om te bekijken wat de mogelijkheden zijn qua kopen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, nr 1 heeft hem geaccepteerd. Dus ik ga gewoon verder met reageren in de hoop dat er snel wat moois voorbij komt.

Phopho spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend phopho, ik duim met je mee!

Wat jammer mrs Whiskers! Echt balen, hoop ook dat je snel wat moois tegen komt!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds 1e voor het huis!
Maar woensdag is nog ver weg helaas :-(


Wel kunnen we nu op 2 paarden wedden. We gaan onze zoektocht uitbreiden naar funda :-)
tvp
Mijn zoon is nu op zoek naar woonruimte, maar heeft uiteraard nog niet zoveel inschrijftijd. Hij is nu een poging aan het wagen bij een bovenwoninkje die verloot wordt.
Ik ben nu dertig en heb eindelijk mijn eerste eigen huisje. Heb wel ondertussen bij ex gewoond en in het buitenland, maar zat vanaf januari toch weer even thuis bij moeders. Stond al die tijd wel ingeschreven, vanaf mijn 18e dus. Heb twaalf jaar moeten wachten, en zelfs met die tijd was het hier in de omgeving super moeilijk om wat te vinden, omgeving Amsterdam.
Ik wilde niet in Amsterdam wonen maar in mijn eigen dorp. Gelukkig heb ik nu een twee onder een kap woning, waar ik boven woon met zeeën van ruimte.
Ik was twaalfde geworden maar er kwam niemand kijken bij de bezichtiging behalve ik. Was ook in de zomervakantie.
Ik ging langzaam plekken omhoog en werd uiteindelijk eerste. Gekke is dat ik het wel aan zag komen. Het voelde als mijn huis.

Maar heb negen maanden gewacht en het hele proces is enorm stressvol en demotiverend.
Had een paar keer echt een droomhuis gezien wat dan net aan mijn neus voorbij ging. Dat was heel moeilijk.

Nu woon ik in een sloophuis, het gaat over 3 of vier jaar neer. Maar is dus wel super goedkoop. Met een likje verf ziet het er nu echt heel mooi uit.

Trouwens loot woningen zijn praktisch onmogelijk om te krijgen. Reageren soms wel 1200 mensen op. Je kan het altijd proberen natuurlijk maar weinig kans.
Madrid87 schreef:
17-09-2017 09:58
Ik ben nu dertig en heb eindelijk mijn eerste eigen huisje. Heb wel ondertussen bij ex gewoond en in het buitenland, maar zat vanaf januari toch weer even thuis bij moeders. Stond al die tijd wel ingeschreven, vanaf mijn 18e dus. Heb twaalf jaar moeten wachten, en zelfs met die tijd was het hier in de omgeving super moeilijk om wat te vinden, omgeving Amsterdam.
Ik wilde niet in Amsterdam wonen maar in mijn eigen dorp. Gelukkig heb ik nu een twee onder een kap woning, waar ik boven woon met zeeën van ruimte.
Ik was twaalfde geworden maar er kwam niemand kijken bij de bezichtiging behalve ik. Was ook in de zomervakantie.
Ik ging langzaam plekken omhoog en werd uiteindelijk eerste. Gekke is dat ik het wel aan zag komen. Het voelde als mijn huis.

Maar heb negen maanden gewacht en het hele proces is enorm stressvol en demotiverend.
Had een paar keer echt een droomhuis gezien wat dan net aan mijn neus voorbij ging. Dat was heel moeilijk.

Nu woon ik in een sloophuis, het gaat over 3 of vier jaar neer. Maar is dus wel super goedkoop. Met een likje verf ziet het er nu echt heel mooi uit.

Trouwens loot woningen zijn praktisch onmogelijk om te krijgen. Reageren soms wel 1200 mensen op. Je kan het altijd proberen natuurlijk maar weinig kans.

Tja, als je er zo over denkt kun je maar beter niet reageren. Hier verschilt het heel erg qua reacties.
Uiteraard komen op de mooiste woningen de meeste reacties, maar als je echt op zoek bent naar een woning zul je met een mindere woning ook tevreden zijn, en zul je daarop reageren. (Des te beter als iedereen denkt zoals jij denkt.)
Verder komt mijn zoon nog in aanmerking voor jongerenwoningen. Daarvoor staat hij nu steeds op plek 1.
Hij hoeft niet per ce hier het huis uit, dus hij kan op dit moment nog redelijk kritisch zijn.
Verder heb ik ook gemerkt dat als je met 1 of 2 personen bent je hier meer keuze hebt, en er dus ook minder reacties zijn. Dat zijn ook vaak de wat kleinere woningen (in ieder geval geen eengezinswoningen), dus minder populair.
Ik reageerde altijd wel op de loot woningen hoor, 2x per week, maar in negen maanden nooit succes gehad. Maar zoals gezegd: hier reageerden er soms echt een paar duizend man op een woning.
Fijn dat je zoon nog een jongerenwoning kan krijgen, ik hoop voor hem dat hij eerste blijft staan. Dat wachten is zo stressvol. Ik werd er gek van.
Theamuts schreef:
17-09-2017 11:24
Tja, als je er zo over denkt kun je maar beter niet reageren. Hier verschilt het heel erg qua reacties.
Uiteraard komen op de mooiste woningen de meeste reacties, maar als je echt op zoek bent naar een woning zul je met een mindere woning ook tevreden zijn, en zul je daarop reageren. (Des te beter als iedereen denkt zoals jij denkt.)
Verder komt mijn zoon nog in aanmerking voor jongerenwoningen. Daarvoor staat hij nu steeds op plek 1.
Hij hoeft niet per ce hier het huis uit, dus hij kan op dit moment nog redelijk kritisch zijn.
Verder heb ik ook gemerkt dat als je met 1 of 2 personen bent je hier meer keuze hebt, en er dus ook minder reacties zijn. Dat zijn ook vaak de wat kleinere woningen (in ieder geval geen eengezinswoningen), dus minder populair.
Het ligt er ook aan op hoeveel huizen je mag reageren. Hier mag je maar op 2 huizen tegelijkertijd reageren. Reageren op een lotingwoning waar 1000 mensen op reageren is dan gewoon niet verstandig, reageren op een woning waar je sowieso in de top 50 komt is statistisch gezien een stuk verstandiger.

Als je onbeperkt mag reageren zou ik wel op lotingwoningen reageren natuurlijk. En als hij steeds op 1 plek 1 staat heeft hij vast zo een huis :)
Alle reacties Link kopieren
Ugh staan nog steeds 1e (of eigenlijk alweer)
Maarrrr we hebben ook een mooie koopwoning gezien...

Keuzes, keuzes...
Theamuts schreef:
17-09-2017 11:24
Uiteraard komen op de mooiste woningen de meeste reacties, maar als je echt op zoek bent naar een woning zul je met een mindere woning ook tevreden zijn, en zul je daarop reageren. (Des te beter als iedereen denkt zoals jij denkt.)
.
Als je zolang wacht word je misschien ook juist kritischer. Je weerdet het weer jaaaaaaaaaren duurt voor je iets anders kunt krijgen. Ik was tenminste niet bereid mijn 13 jaar te verliezen in ruil voor een afgeragde woning met toilet direct aan de keuken en zonder cv.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg net de mail voor een bezichtiging...
Ben benieuwd, duur huis en eigenlijk twijfelen we of we het € 720 (ja sociale huur) pm waard vinden...
Phopho schreef:
22-09-2017 10:45
Kreeg net de mail voor een bezichtiging...
Ben benieuwd, duur huis en eigenlijk twijfelen we of we het € 720 (ja sociale huur) pm waard vinden...
bij huren boven de 710 euro heb je geen recht meer op huurtoeslag. Houd daar rekening mee. Succes met de bezichtiging!
Alle reacties Link kopieren
sjoiswvw schreef:
22-09-2017 11:23
bij huren boven de 710 euro heb je geen recht meer op huurtoeslag. Houd daar rekening mee. Succes met de bezichtiging!
Ik weet het, we krijgen sowieso geen huurtoeslag momenteel.
Maar ik vind het een boel geld zo eigenlijk..

Morgen bezichtiging!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ontzettend veel geluk gehad met de woningbouw. We stonden ongeveer 13 maanden ingeschreven en hebben in een redelijk grote stad door middel van een loting een tweekamerappartement gekregen. Daarvoor huurde we particulier en betaalde we €750,00 voor een studiootje van 46m2. We staan nu ook weer ingeschreven om te voorkomen dat we om wat voor reden dan ook weer particulier zouden moeten gaan huren.

Mijn schoonzusje heeft met 8 jaar inschrijving via de woningbouw een driekamerappartement gekregen die qua oppervlakte net iets kleiner is dan ons tweekamerappartement.


Iedereen die nu nog opzoek is naar een huisje/appartement ontzettend veel succes gewenst! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven