Wachten op een sociale huurwoning

23-07-2017 19:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en voor zover ik kon vinden is hier nog geen topic over gestart (zo wel, excuses!)

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het reageren op woningen via de woningbouwvereniging.
Momenteel kom ik nog niet verder dan 20e op de wachtlijst.

Het lijkt me zo gezellig om hier leed (en uiteindelijk ook lief!) te delen met andere forummers in een soortgelijk schuitje.

Dus, voor een ieder die gezellig mee wil kletsen, wees welkom!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig mensen die ingeschreven staan bij Woonfriesland en/of Elkien die mij kunnen vertellen hoelang zij ingeschreven stonden voor ze een huisje toegewezen kregen/ in de top 10 stonden?
Alle reacties Link kopieren
Via welke woningbouwverenigingen zijn de wachttijden het snelst?

In den bosch is het 8 jaar op een gezinswoning zolang wil ik niet wachten sta nu 3 jaar ingeschreven en wordt nog steeds 150ste .
Alle reacties Link kopieren
Luuknl1 schreef:
10-03-2018 02:50
Via welke woningbouwverenigingen zijn de wachttijden het snelst?

In den bosch is het 8 jaar op een gezinswoning zolang wil ik niet wachten sta nu 3 jaar ingeschreven en wordt nog steeds 150ste .
En je hebt ook eff werk daar als ik zeg dat je aan de andere kant van Nederland binnen 6 maanden een huis hebt?
Luuknl1 schreef:
10-03-2018 02:50
Via welke woningbouwverenigingen zijn de wachttijden het snelst?

In den bosch is het 8 jaar op een gezinswoning zolang wil ik niet wachten sta nu 3 jaar ingeschreven en wordt nog steeds 150ste .

Dat willen die 149 anderen dus ook.
Wat ik raar vind is dat je op een woning van 590 wel kan reageren, maar op een woning van 591,50 niet kan reageren, er zat echt anderhalf euro verschil in en het staat in dezelfde straat van dezelfde woningbouw.
( moest even mijn ongenoegen kwijt)
Dat is zuur als een woning zo dicht op je grens zit. Maar als je grens nou 520 euro was, dan was je vast niet zo geërgerd.

En eigenlijk vraag ik me af of het überhaupt verstandig is om zelfs dicht onder die grens te gaan zoeken.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 15:56
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-03-2018 11:45
En je hebt ook eff werk daar als ik zeg dat je aan de andere kant van Nederland binnen 6 maanden een huis hebt?
Geen probleem
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
10-03-2018 13:08
Wat ik raar vind is dat je op een woning van 590 wel kan reageren, maar op een woning van 591,50 niet kan reageren, er zat echt anderhalf euro verschil in en het staat in dezelfde straat van dezelfde woningbouw.
( moest even mijn ongenoegen kwijt)
Wij hadden bijna een woningruil het werd afgewezen op 1 euro verschil .

Onze woning was net te duur voor haar schijnbaar.
https://app.nos.nl/schaarste-woningmarkt/index.html

Als je echt omhoog zit dan kun je hier zoeken waar nog wel plek is.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn woningbouwvereniging kun je zien welke woningen onlangs verhuurd zijn, door te Googlen op naam wbg / onlangs verhuurd. Bij jou misschien ook? Hier staat erbij hoe lang diegene de de woning toegewezen heeft gekregen ingeschreven was. Ik heb een half jaar geleden een huurwoning gekregen, ik stond 9 jaar en 2 maanden ingeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven