Was verbrand
donderdag 10 mei 2012 om 18:15
Hallo,
Mijn vriend haalt net de was uit de wasmachine ( was/droog combi) en komt tot de ontdekking dat er een handdoek en een vaatdoek nogal verbrand zijn, tot as en rook aan toe. De foto zegt genoeg
De rest is niet beschadigd gelukkig. Maar we vragen ons nu toch wel af, hoe kan dit!?
Iemand enig idee?
Mijn vriend haalt net de was uit de wasmachine ( was/droog combi) en komt tot de ontdekking dat er een handdoek en een vaatdoek nogal verbrand zijn, tot as en rook aan toe. De foto zegt genoeg
De rest is niet beschadigd gelukkig. Maar we vragen ons nu toch wel af, hoe kan dit!?
Iemand enig idee?
donderdag 10 mei 2012 om 18:17
http://www.klusidee.nl/Forum/about14445.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 10 mei 2012 om 18:17
Ik heb het ook weleens gehad toen ik een dekbed waste en eeeeigenlijk was de trommel iets te klein.
Mijn theorie was dat de was klem zat tegen het raampje en niet goed kon draaien, omdat de trommel te vol zat en dat het door wrijving tijdens het centrifugeren zo heet werd, dat het begon te smelten/branden.
Misschien zat jouw trommel ook te vol?
Mijn theorie was dat de was klem zat tegen het raampje en niet goed kon draaien, omdat de trommel te vol zat en dat het door wrijving tijdens het centrifugeren zo heet werd, dat het begon te smelten/branden.
Misschien zat jouw trommel ook te vol?
donderdag 10 mei 2012 om 18:18
http://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy ... 20&bih=936
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 10 mei 2012 om 18:22
donderdag 10 mei 2012 om 18:32
Ik heb het ook een keer gehad met mijn was-/droogcombi. 't Was voor mij reden om een aparte droger te kopen en de droger in de combi niet meer te gebruiken. Ik vond het trouwens toch een onding want ik kon 'm alleen op tijd instellen en niet op temperatuur.
De monteur die ik een keer over de vloer heb gehad gaf toen ook aan dat de drogers in zo'n comb het heetst worden van alle droger.
De monteur die ik een keer over de vloer heb gehad gaf toen ook aan dat de drogers in zo'n comb het heetst worden van alle droger.
donderdag 10 mei 2012 om 18:35
Meestal komt het door (te veel) stof in het filter.
Ik had zelf ooit ook een was/droog combi en ik heb nooit een filter kunnen vinden maar kreeg toch die tip.
Bij een 'gewone' droger kan het pluis uit de filter worden gehaald, bij een was/droog combinatie niet, dacht ik.
Maar wat eng joh, gelukkig dat het bij schade aan de was is gebleven!
Ik had zelf ooit ook een was/droog combi en ik heb nooit een filter kunnen vinden maar kreeg toch die tip.
Bij een 'gewone' droger kan het pluis uit de filter worden gehaald, bij een was/droog combinatie niet, dacht ik.
Maar wat eng joh, gelukkig dat het bij schade aan de was is gebleven!
donderdag 10 mei 2012 om 18:44
Het schijnt dat het pluizenfilter van de droger (en ik weet niet of je die bij een was/droog combi ook hebt?) door oa wasverzachters onzichtbaar verstopt kan zitten en dat je daardoor makkelijk brand in je wasdroger kunt krijgen. Dit kun je controleren door je filter onder de kraan te houden. Blijft het water er op liggen dan is je filter onzichtbaar verstopt. Maak hem dan goed schoon net zo lang tot het water er weer doorheen loopt.
Schijnt een deel van de wasdrogerbranden te kunnen voorkomen als je het filter goed schoonhoudt. (dus niet alleen de pluizen weghalen)
Schijnt een deel van de wasdrogerbranden te kunnen voorkomen als je het filter goed schoonhoudt. (dus niet alleen de pluizen weghalen)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
donderdag 10 mei 2012 om 18:45
donderdag 10 mei 2012 om 19:06
quote:manji schreef op 10 mei 2012 @ 18:28:
Daarom nooit een droger aanzetten als je niet thuis bent.
En 'snachts al helemaal niet.
Het komt namelijk nogal eens voor dat door een droger brand uitbreekt,volgens een brandweerman hier in de buurt.
We waren beide gewoon thuis. Roken ook niks totdat het deurtje openging.
Een stoffilter zit er niet in, we halen de randen leeg. Maar meer stof dan dat kunnen we niet ontdekken.
Kan het misschien van een schoonmaakmiddel zijn?
Daarom nooit een droger aanzetten als je niet thuis bent.
En 'snachts al helemaal niet.
Het komt namelijk nogal eens voor dat door een droger brand uitbreekt,volgens een brandweerman hier in de buurt.
We waren beide gewoon thuis. Roken ook niks totdat het deurtje openging.
Een stoffilter zit er niet in, we halen de randen leeg. Maar meer stof dan dat kunnen we niet ontdekken.
Kan het misschien van een schoonmaakmiddel zijn?
donderdag 10 mei 2012 om 19:18
Heb je soms een lekkere massage gehad en je daarna 'afgedroogd' met deze handdoek waardoorr er massagolie in is blijven zitten?
Als je daarna niet te heet wast, maar wel heet droogt, kan de massageolie inde handdoek zijn achtergebleven en vlam hebben gevat tijdens het drogen.
Klinkt gek, maar dit is echt een probleem in de 'massagebranche'!
Als je massage olie gebruikt met veel olie of parafine er in, in plaats van een massage olie op watebasis, dan is het goed mogelijk dat dit de oorzaak is van brand in drogers.
Veel professionele merken zijn dan ook op waterbasis en niet op oliebasis.
Als je daarna niet te heet wast, maar wel heet droogt, kan de massageolie inde handdoek zijn achtergebleven en vlam hebben gevat tijdens het drogen.
Klinkt gek, maar dit is echt een probleem in de 'massagebranche'!
Als je massage olie gebruikt met veel olie of parafine er in, in plaats van een massage olie op watebasis, dan is het goed mogelijk dat dit de oorzaak is van brand in drogers.
Veel professionele merken zijn dan ook op waterbasis en niet op oliebasis.