Wat doen jullie in je vrije tijd?

21-05-2010 09:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naast m'n fulltime baan behoorlijk veel vrije tijd. Nu echt een superlang weekend, van gister t/m zondag! Geen idee meer wat ik met al die tijd aan moet. Gister op gesprek geweest bij een bedrijf, voor een bijbaantje. Aangenomen Maar dat begint volgende week pas!

Wat doen jullie altijd in je vrije tijd? Zondag heb ik een dag met de vriendengroep, lekker in de tuin zitten, van het mooie weer genieten en bbqen 's avonds. Morgen de stad in met moeders en m'n tante. Maar vandaag? Geen idee! Wat een luxeprobleem he Wat doen jullie in je vrije tijd?
Heerlijk, vrije tijd. Niks moeten, 's ochtends wakker worden, lekker hardlopen, even in de sauna, naar buiten, ontbijten, niksen, lezen, mensen bellen.

Mijn vrije dagen vliegen altijd voorbij.
Het liefst de hele dag in pyjama op de bank hangen, maar ik wil ook nog wel eens een uitzondering maken en er een tut-dagje van maken. Lekker mijn haar even in de olijfolie (werkt anti-roos en je haar gaat ervan glanzen), een maskertje op mijn gezicht etc.

Ik pak ook graag de fiets en ga een stuk fietsen, of wandelen in een natuurgebied. Dat klinkt misschien suf, maar is heerlijk ontspannend.
Op weekdagen ben ik vrij laat thuis, dan eten, afwassen, opruimen en zorgen dat de poets gedaan is. Op vrijdagnamiddag ga ik boodschappen doen. Dat betekent dat ik tijdens de weekends niet zo veel om handen heb. Ik zorg dan wel voor de was en de strijk en het eten. Ik heb eigenlijk geen echte hobby; hou wel van shoppen en koken. Op dinsdag volg ik kookles. Verder zoek ik veel op op internet en kijk ik weleens op dit forum. Soms ga ik met mijn man weg (die heeft wél een grote hobby/passie, dus dat komt wat minder vaak voor) of met vriendinnen/schoonzus. Als het zonnetje schijnt, lig ik graag in de zon. Sporten doe ik niet, maar ik zou het beter wel gaan doen!
Topic:

Wat zullen we vandaag nou weer eens doen....

Ik vermaak me nu prima :-) ben een keer naar een museum geweest, en een dag een kunstroute gevolgd. Dit weekend zijn her en der ook dergelijke dingen georganiseerd. Daar moet je dan wel van houden.

Ik heb ook gezocht naar een leuke cursus, ik kwam bij het cultureel centrum, daar begint het pas in september, maar wil me wel opgeven (creatieve cursus of iets met dansen)

Er staan ook veel andere tips dus misschien heb je er iets aan.

Ik merk ook dat ik vaker op dit forum zit nu ik meer vrije tijd heb

Oh ja ik ben ook aan het mailen met iemand die ik via de contactpagina heb gevonden, wellicht hou ik daar een leuke kennis/vriendin aan over.

PS ik kan ook erg niksen/lummelen/in de zon zitten/tv kijken
kanovaren, wandelen, musuempje pakken , boek lezen, keukenkastjes uitmesten, trouwjurken/-kapsels/-schoenen/-locaties etc bekijken, forumpje bijhouden, taart bakken, koken, kleertjes maken... en dat allemaal in mijn schaarse vrije tijd
Ik kom altijd tijd te kort...

Werk 4 dagen, daarnaast huis poetsen, boodachappen doen, tuin werken, sporten, vrijwilligerswerk, man aandacht geven, sociale contacten, shoppen, boek lezen, dvd kijken, hardlopen, kleding maken etc etc.

Iedere week denk ik wel dat het een rustige week wordt 's avonds, maar daar komt in de praktijk weining van. Ben altijd wel een paar avonden per week vast weg.

Heb net een week vakantie achter de rug. Maandagmorgen vrijwilligerswerk, 's middags niks. 's Avonds gesport. Dinsdag in en om huis bezig geweest (oa tuinmeubels schoongemaakt). Woensdag met man op stap voor nieuwe salontafel. 's avonds naar naailes. Donderdagochtend kapper, op de kindjes van mijn vriendin gepast, huis gepoetst, gecollecteerd, en daarna film gekeken bij mijn vriendin.

Vanmorgen vroeg al boodschappen gedaan, naar andere vriendin geweest, zometeen naar de bibliotheek en dan op weer uurtje oppassen...

Vanavond en morgen vrijwilligerswerk (is eenmalige activiteit)

Morgen werken van 15u tot 23.......

Kortom ik kom altijd tijd te kort. Ik had deze vakantie wat meubels op willen knappenn voor in ons nieuwe huis maar daar is nog niks van gekomen.

Dus ik herken het niet....
In mijn vrije tijd: kletsen met lief, sporten (3 maal per week), spellen spelen (bord spelen en incidenteel spelcomputer), lezen, koken (gewoon en ook uitgebreider, is hobby), huis poetsen, wassen en strijken, administratie doen, vrienden bezoeken, tv kijken (meestal film of series), naar de film gaan, naar theater gaan, fietsen, wandelen, organisatie van de sportclub waar ik voorzitter van ben, organisatie dingen van de overkoepelende bond doen, kaartjes sturen aan vriendinnen, de stad in voor winkelen/lunchen/uit eten. Dat is min of meer standaard. Nu op dit moment extra: bruiloft organiseren (van ons), portfolio voor opleiding van sport in orde maken, zoeken naar een nieuw huis.

Misschien niet verbazend dat er altijd wel iets ligt dat nog 'moet' gebeuren en dat voor de organisatiedingen er dus ook wel eens wat dingen niet heel snel gaan. Is niet erg, het komt wel af.

Mijn advies aan TO als je echt tijd over hebt: zoek een hobby. Of zoek een club die jouw vrije tijd graag volmaakt met vrijwilligersklussen (maken van het clubblad, website opzetten, mailings vbersturen etc., er is zo veel te doen).
quote:Dove schreef op 21 mei 2010 @ 09:53:

Ik heb heel onregelmatige werktijden, voorbeeld: soms moet ik om 4 uur 's ochtends beginnen. Dan kan ik rond 12/1 uur al klaar zijn met werk (maar voor hetzelfde geld ook pas om 4 uur smiddags). Als ik 12 uur klaar ben dus nog een hele dag voor me. Of andersom, dat ik 's avonds pas om 7 uur begin, dan heb ik dus ook in feite de hele dag vrij gehad.

Mijn werkweek is gebaseerd op 40 uur per week, soms zit ik daar dik boven, maar meestal zit ik daaronder. Ik heb meestal wel 3 dagen weekend. Sociaal leven heb ik zeker, in het weekend en ook sommige avonden door de weeks ben ik veel met vrienden te vinden, en vaak ook bij mn vriend. Maar zo'n dag als vandaag, dat de hele wereld aan het werk is...geen idee wat ik dat zou moeten doen. Beetje forummen, tv kijken, misschien sporten zo of een strandwandeling als het mooi weer is. Maar dat is allemaal om mn tijd op te vullen, ik heb niet écht iets te doen..
Cum non tum age
quote:noa schreef op 21 mei 2010 @ 13:07:

[...]

Hebben wij dezelfde werkgever?Wat doe jij voor werk dan?
Even heel snel, want ik haal t zo weer weg:
Cum non tum age
Hi collega!
Haaii, geniet van je vrije tijd, want over een paar jaar heb je aan die paar dagen niet meer genoeg om bij te komen. Dan zijn al je reserves opgebruikt nl.

Oh en als je je verveelt, ga dan lekker naar Bloemendaal op een dag als deze, dan kom je gegarandeerd andere collega's tegen.
Cum non tum age
Oh wat heerlijk. Ik heb echt tijd te kort. Er is ALTIJD wel iets in huis te doen maar soms gun ik me tijd om languit op de bank lekker TV te kijken. Verder een druk sociaal leven (vrienden,sporten). Een boek lezen, ben ik helaas al heel lang niet meer aan toe gekomen. Ik zou het wel weten, er wachten er genoeg in de kast om aan te beginnen!
Ik ben lekker een fotografiecursus gaan doen (1 dag per week + huiswerkopdrachten), sport ong. 3x per week, lees veel, spreek af met vrienden, doe veel met mijn vriend, klussen aan ons huisje, skaten/fietsen/wandelen, winkelen etc.

Maar ik vind het ook lekker om een paar uur voor de tv te hangen op zn tijd.

Misschien kun je jezelf een soort project geven?
Voordat mijn kind er was, kwam ik altijd tijd tekort dan tijd over.

Ik deed vrijwilligerswerk naast mijn studie en/of mijn baan. Had duizend en 1 projecten. Was wel altijd een of ander meubel aan het opknappen, dingen aan het naaien, vrienden afspreken, you name it.

Nu, met kind, ben ik op vrije dagen (zonder kind) nog steeds dezelfde dingen aan het doen:

meubels opknappen, dingen in huis fixen, de tuin onderhouden, forummen, lezen.

Als jij toch tijd over hebt, kan je die dan niet aan mij geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven