Wat moet ik met deze muur?

17-05-2011 17:12 17 berichten
De muur in mn slaapgedeelte is erg vervelend. Er zit nogal wat vocht in (zitten plekken door het hele huis) waardoor mn verf loslaat. Nu is deze muur ca 3 jr geleden geschilderd en ik wil m opnieuw gaan doen. Ik heb op andere plekken in huis met vochtwering voorbewerkt maar dat mocht niet baten. Wat is jullie advies? Misschien de muur laten stuken? (of laat dat dan ook los?) De muur is afgelopen jaar vanaf de buitenkant helemaal gerestaureerd en opnieuw gevoegd.

Het is een huis uit 1621.

Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar wilde even melden dat ik het een prachtig plaatje vind.
Ik zou er een proff schilder of stucadoor naar laten kijken , want je kan elke keer wel opnieuw gaan schilderen. Maar t heeft zo te lezen en te zien enorm weinig zin.

Er is nog steeds vocht aanwezig, ondanks dt de buitenkant gedaan is. De binnenkant bewerken zou geen overbodige luxe zijn. Ook met t oog op betonrot e.d.
Je zou de muur kunnen bestrijken met waterglas, dan komt er geen vocht meer doorheen en kun je hem overschilderen.
Als er vocht zit, laat stucwerk ook los.

Misschien moet je de ruimte eerst goed ontvochtigen/drogen (zijn apparaten voor te huur). Maar als het daar niet aan ligt, heb je een vochtprobleem dat je eerst moet oplossen bij de oorzaak.

Ik zou er inderdaad ook een prof naar laten kijken.
Claudia bedankt, ben verder ook nog steeds erg blij met mn plekkie!

Heb even google losgelaten op Waterglas (nooit van gehoord). Ziet er handig uit maar ik lees ook dit:

De stof is corrosief voor de ogen, de huid en de luchtwegen. Inademing van stof of dampen ervan kan longoedeem veroorzaken.

Hmm...
En wabis de oorzaak van het vocht? Dat moet je eerst aanpakken anders kan je over 3 jaar weer aan de slag...
apart raam zeg! ik zou het ook zo houden krijg een heel sereen gevoel erbij.
Komt het vocht wel uit de muur? Het kan ook komen uit de aansluiting met het dak. Dan is dat misschien wel lek. Bij vochtproblemen altijd van boven naar beneden werken, zegt onze loodgieter.
De oorzaak.. Oud huis? De buitenmuur was gescheurd en verzakt dus daarom ook helemaal behandeld. Misschien is de oorzaak wel opgelost, misschien ook niet (dat dit nog een restant is?) Het is boven ook niet geisoleerd (ja brrrr) en het "waait"er ook nogal. Ik heb 2 verdiepiningen boven een winkelpand en het huis is ook schots en scheef (kun je ook zien op de foto, ongelijk dak.. Dak moet eigenlijk vervangen worden maar ik huur het en de huurbaas is een gier 1e klas wat betreft onderhoud)

Ik wil het wel behandelen want hoe leuk en mooi het er ook uit ziet, soms ligt de verstofte verf in mn bed en dat lijkt me nou ook niet lekker voor mn gezondheid :D
Dakgoot controleren.
Wat een leuke slaapkamer, moest ik even kwijt. ik zou er toch even door een professional naar laten kijken.
Zulke oude huizen hadden nog geen spouw (2 losse muren met een ruimte ertussen) maar één massieve muur, dus als het lange tijd blijft regenen trekt het vocht er na verloop van tijd wel doorheen (baksteen is niet helemaal waterdicht). Misschien een vochtwerende folie en gipsplaat eroverheen?
Oh zonder spouw moet je aan de buitenkant laten impregneren. Is dat niet gebeurd tegelijk met het voegen?
Behangen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Enkelsteens inderdaad.
Ik zal mn huisbaas even inlichten.. Zal er inderdaad even een prof bijhalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven