Wat moet ik met deze muur?
dinsdag 17 mei 2011 om 17:12
De muur in mn slaapgedeelte is erg vervelend. Er zit nogal wat vocht in (zitten plekken door het hele huis) waardoor mn verf loslaat. Nu is deze muur ca 3 jr geleden geschilderd en ik wil m opnieuw gaan doen. Ik heb op andere plekken in huis met vochtwering voorbewerkt maar dat mocht niet baten. Wat is jullie advies? Misschien de muur laten stuken? (of laat dat dan ook los?) De muur is afgelopen jaar vanaf de buitenkant helemaal gerestaureerd en opnieuw gevoegd.
Het is een huis uit 1621.
Het is een huis uit 1621.
dinsdag 17 mei 2011 om 17:23
Ik zou er een proff schilder of stucadoor naar laten kijken , want je kan elke keer wel opnieuw gaan schilderen. Maar t heeft zo te lezen en te zien enorm weinig zin.
Er is nog steeds vocht aanwezig, ondanks dt de buitenkant gedaan is. De binnenkant bewerken zou geen overbodige luxe zijn. Ook met t oog op betonrot e.d.
Er is nog steeds vocht aanwezig, ondanks dt de buitenkant gedaan is. De binnenkant bewerken zou geen overbodige luxe zijn. Ook met t oog op betonrot e.d.
dinsdag 17 mei 2011 om 17:27
dinsdag 17 mei 2011 om 17:31
Claudia bedankt, ben verder ook nog steeds erg blij met mn plekkie!
Heb even google losgelaten op Waterglas (nooit van gehoord). Ziet er handig uit maar ik lees ook dit:
De stof is corrosief voor de ogen, de huid en de luchtwegen. Inademing van stof of dampen ervan kan longoedeem veroorzaken.
Hmm...
Heb even google losgelaten op Waterglas (nooit van gehoord). Ziet er handig uit maar ik lees ook dit:
De stof is corrosief voor de ogen, de huid en de luchtwegen. Inademing van stof of dampen ervan kan longoedeem veroorzaken.
Hmm...
dinsdag 17 mei 2011 om 17:51
De oorzaak.. Oud huis? De buitenmuur was gescheurd en verzakt dus daarom ook helemaal behandeld. Misschien is de oorzaak wel opgelost, misschien ook niet (dat dit nog een restant is?) Het is boven ook niet geisoleerd (ja brrrr) en het "waait"er ook nogal. Ik heb 2 verdiepiningen boven een winkelpand en het huis is ook schots en scheef (kun je ook zien op de foto, ongelijk dak.. Dak moet eigenlijk vervangen worden maar ik huur het en de huurbaas is een gier 1e klas wat betreft onderhoud)
Ik wil het wel behandelen want hoe leuk en mooi het er ook uit ziet, soms ligt de verstofte verf in mn bed en dat lijkt me nou ook niet lekker voor mn gezondheid
Ik wil het wel behandelen want hoe leuk en mooi het er ook uit ziet, soms ligt de verstofte verf in mn bed en dat lijkt me nou ook niet lekker voor mn gezondheid
dinsdag 17 mei 2011 om 18:13