Wat vinden jullie de beste mop?
maandag 18 mei 2009 om 15:27
Het zat erin, in de haast niet even een hardnekkige vieze plek op het parket schoonmaken op de knieën met een schuursponsje, nee gewoon makkelijk even de Swiffer-mop pakken. Helaas was de stang niet berekenend op zoveel druk.
Nou moet ik zeggen dat ik het al niet een huishoudwonder vond die Swiffer. Maar goed, maar welke dan wel? Ik wil woensdag een nieuwe gaan kopen en kan jullie advies wel gebruiken.
Ik heb parket dus moet een beetje rekening houden dat het niet te nat “mag” worden. En ik heb katten dus regelmatig heb ik de mop nodig, dus ook graag een beetje prettig in gebruik.
Wat hebben jullie voor mop, is er één die jullie echt een aanrader vinden? En hopelijk ook nog een beetje redelijk betaalbaar.
Deze mop had ik.
Onderin het blauwe gedeelte kon je schoonmaakmiddel in doen, en bovenaan met het knijpgedeelte kon je het middel voor je mop uit spuiten.Oja, dit ding maakte ook nog lelijk schoon, de vloer droogde op met strepen (of misschien ligt dat aan mij?).
Hiervoor had ik een gewone mop met een emmer, maar dat was ook altijd een geklooi. En het zwabbergedeelte werd zo vies en moeilijk schoon te krijgen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Nou moet ik zeggen dat ik het al niet een huishoudwonder vond die Swiffer. Maar goed, maar welke dan wel? Ik wil woensdag een nieuwe gaan kopen en kan jullie advies wel gebruiken.
Ik heb parket dus moet een beetje rekening houden dat het niet te nat “mag” worden. En ik heb katten dus regelmatig heb ik de mop nodig, dus ook graag een beetje prettig in gebruik.
Wat hebben jullie voor mop, is er één die jullie echt een aanrader vinden? En hopelijk ook nog een beetje redelijk betaalbaar.
Deze mop had ik.
Onderin het blauwe gedeelte kon je schoonmaakmiddel in doen, en bovenaan met het knijpgedeelte kon je het middel voor je mop uit spuiten.Oja, dit ding maakte ook nog lelijk schoon, de vloer droogde op met strepen (of misschien ligt dat aan mij?).
Hiervoor had ik een gewone mop met een emmer, maar dat was ook altijd een geklooi. En het zwabbergedeelte werd zo vies en moeilijk schoon te krijgen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

maandag 18 mei 2009 om 15:30
Haha ik dacht eerst aan iets anders, gezien je titel
Maar eeh ff een ander vraagje tussendoor; vind je juist met katten de stofzuiger niet makkelijker? Ik vind moppen en haren altijd een verschrikkelijke combi.... (maar dan kan aan mij liggen hoor )
Ik heb trouwens zo'n vloerwisser van de sorbo geloof ik, met wisselbare doeken. Niet dat ik hem vaak gebruik, maar ik vind hem wel fijn.
Maar eeh ff een ander vraagje tussendoor; vind je juist met katten de stofzuiger niet makkelijker? Ik vind moppen en haren altijd een verschrikkelijke combi.... (maar dan kan aan mij liggen hoor )
Ik heb trouwens zo'n vloerwisser van de sorbo geloof ik, met wisselbare doeken. Niet dat ik hem vaak gebruik, maar ik vind hem wel fijn.
maandag 18 mei 2009 om 15:39
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2009 @ 15:30:
Ja ik doe beiden, ik stofzuig eerst, en dan moppen. De katten willen nog wel eens een haarbal uitspugen en dan krijg je van die vieze plekken op je parket.
@Vleermuis, een trekker is denk hier niet handig met parket omdat ik de vloer niet zo nat wil maken.
Ja ik doe beiden, ik stofzuig eerst, en dan moppen. De katten willen nog wel eens een haarbal uitspugen en dan krijg je van die vieze plekken op je parket.
@Vleermuis, een trekker is denk hier niet handig met parket omdat ik de vloer niet zo nat wil maken.

maandag 18 mei 2009 om 15:58
maandag 18 mei 2009 om 16:01
quote:Sarah Scott schreef op 18 mei 2009 @ 15:57:
Hé Vinyl!
@MV: aha (ik ook eerst stofzuigen en dan dweilen).
Bij mijn sorbo geval dus ook losse doeken, die wasbaar zijn, vind ik wel een eis eigenlijk. Dat ze in de wasmachine kunnen.
Jaja, studieontwijkend gedrag, mijn begeleider belt me niet
(maar of je het dan over dweilen moet gaan hebben is de vraag natuurlijk...)
Hé Vinyl!
@MV: aha (ik ook eerst stofzuigen en dan dweilen).
Bij mijn sorbo geval dus ook losse doeken, die wasbaar zijn, vind ik wel een eis eigenlijk. Dat ze in de wasmachine kunnen.
maandag 18 mei 2009 om 16:04
Ik heb deze van Leifheit:
http://www.leifheit.de/de ... /picobello-micro-duo.html
Ideaal! Hoef je niet een dweil uit te wringen. En het dweilding kan gewoon in de wasmachine. Doordat je met de stok kan uitwringen wordt onze laminaatvloer niet te nat.
Te koop bij Blokker.
http://www.leifheit.de/de ... /picobello-micro-duo.html
Ideaal! Hoef je niet een dweil uit te wringen. En het dweilding kan gewoon in de wasmachine. Doordat je met de stok kan uitwringen wordt onze laminaatvloer niet te nat.
Te koop bij Blokker.

maandag 18 mei 2009 om 16:09
quote:Vinyl schreef op 18 mei 2009 @ 16:01:
[...]
Hmm och Lekker non-onderwerp toch? Ik heb poets-ontwijkend gedrag, dus we kunnen elkaar fijn de hand schudden
Hmpf.
*doet forum maar uit en gaat aan de poets*
[...]
Hmm och Lekker non-onderwerp toch? Ik heb poets-ontwijkend gedrag, dus we kunnen elkaar fijn de hand schudden
Hmpf.
*doet forum maar uit en gaat aan de poets*
maandag 18 mei 2009 om 16:25
maandag 18 mei 2009 om 16:25
Ja ik wil iig dat het dweil gedeelte in de wasmachine kan. Die ik nu had moest je steeds vernieuwen en die waren best prijzig.
Leifheit vind ik ook een goed merk. Is de stang een beetje sterk? Of moet ik gewoon niet te hard drukken?
Leifheit vind ik ook een goed merk. Is de stang een beetje sterk? Of moet ik gewoon niet te hard drukken?
maandag 18 mei 2009 om 16:29
quote:gigaluilak schreef op 18 mei 2009 @ 15:52:
Er bestaat een zelfde systeem als dat van swiffer, maar dan zit t water aan de stang vast en niet bij de mop. Deze is met een wasbare dweil. Ik weet alleen t merk niet meer... hij is in ieder geval groen en te koop bij de blokker.
leifheit.
blij mee, op mijn parket!
Er bestaat een zelfde systeem als dat van swiffer, maar dan zit t water aan de stang vast en niet bij de mop. Deze is met een wasbare dweil. Ik weet alleen t merk niet meer... hij is in ieder geval groen en te koop bij de blokker.
leifheit.
blij mee, op mijn parket!
maandag 18 mei 2009 om 16:53
ik heb een dweil ding van de action, dwz ik heb een stok met iets rechthoekigs eraan en daarom kan ik de bijoassende dweil doen.
Die dweil maak ik nat onder de kraan en dan doe ik er een beetje ajax op en dan doe ik de vloer. Ik heb nog nooit strepen en dergelijke gehad
en o ja ik stofzuig ook eerst en dweil dan pas.
Die dweil maak ik nat onder de kraan en dan doe ik er een beetje ajax op en dan doe ik de vloer. Ik heb nog nooit strepen en dergelijke gehad
en o ja ik stofzuig ook eerst en dweil dan pas.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 18 mei 2009 om 17:18
Net zoals Itsme, heb ik ook een (uitschuifbare) stok met iets rechthoekigs eraan, waar je een bijpassende dweil omheen kan doen (als een soort bontig jasje). Bij Blokker of Marskramer gekocht, van hun huismerk (vermoedelijk "Handy" ofzo). Dat dweil-jasje was ik na elke dweilbeurt op 60 graden in de wasmachine. Lekker hygiënisch.