Wat vinden jullie de beste mop?

18-05-2009 15:27 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zat erin, in de haast niet even een hardnekkige vieze plek op het parket schoonmaken op de knieën met een schuursponsje, nee gewoon makkelijk even de Swiffer-mop pakken. Helaas was de stang niet berekenend op zoveel druk.

Nou moet ik zeggen dat ik het al niet een huishoudwonder vond die Swiffer. Maar goed, maar welke dan wel? Ik wil woensdag een nieuwe gaan kopen en kan jullie advies wel gebruiken.

Ik heb parket dus moet een beetje rekening houden dat het niet te nat “mag” worden. En ik heb katten dus regelmatig heb ik de mop nodig, dus ook graag een beetje prettig in gebruik.

Wat hebben jullie voor mop, is er één die jullie echt een aanrader vinden? En hopelijk ook nog een beetje redelijk betaalbaar.

Deze mop had ik.

Onderin het blauwe gedeelte kon je schoonmaakmiddel in doen, en bovenaan met het knijpgedeelte kon je het middel voor je mop uit spuiten.Oja, dit ding maakte ook nog lelijk schoon, de vloer droogde op met strepen (of misschien ligt dat aan mij?).

Hiervoor had ik een gewone mop met een emmer, maar dat was ook altijd een geklooi. En het zwabbergedeelte werd zo vies en moeilijk schoon te krijgen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik dacht dat we vreselijk gingen lachen met dit topic -zal wel mosterd zijn maar goed-

Geen verstand van goede moppen op parket dus even meelezen.
Gister bij Blokker geweest. Wat een soorten en maten. Ik heb een Leifheit gekocht. Van de week even uitproberen of het wat is.

Maar bedankt voor jullie tips.
En hoe bevalt je nieuwe mop?
quote:Mosterd schreef op 29 mei 2009 @ 21:40:

En hoe bevalt je nieuwe mop?

Nou ik moet nog wennen. Vandaag gedweild maar vond het vlekkerig. Morgenochtend nog een keer met een schone doek erover. Maar misschien is de vloer toe om in de was gezet te worden, volgende week maar even doen.

Die dweil heeft zo´n ding die je naar beneden kan drukken zodat de onderkant dubbelklapt en het water wegloopt. Alleen is dat lastig als je natte handen hebt. En bij het dweilen schiet dat ding steeds omhoog. Ja of ik doe iets fout, dat zou me niets verbazen.

Maar was niet geheel ontevreden, super dat je de onderkant eraf kan halen en zo de wasmachine in kan gooien. Erg handig!
Ik heb dezelfde dweil als mosterd (Leifheit), maar vind deze juist te droog dweilen. Moet constant weer in het sop en als je hem weer opent moet dit met beleid, want anders spettert het water alle kanten op omdat ie echt open klapt. Had hiervoor ook een van leifheit met een dikkere spons, deze dweilde juist vrij nat en moest je elke keer wel 10 keer dichtknijpen voordat je kon beginnen. Ben dus ook nog steeds op zoek naar de ideale dweil.
.
Ik dacht dat we onze beste moppen gingen tappen....

Het is rood en vliegt door de tweede kamer.

Een ongestelde vraag.

(ben slecht in moppen......)
MV, ik heb een paasavatar voor je gepimpt, hij staat op het Paas je avatar topic (sorry, off-topic)
Jullie reageren op een topic wat al bijna een jaar oud is!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
ja joh, stom hoor, reageren op zo'n oud topic
quote:Vleermuis28 schreef op 18 mei 2009 @ 15:33:

Ik heb gewoon lekker ouderwets een dweil en een trekker.

Veul handiger plus je kan meer druk er op zetten.

[afbeelding]

En dan gewoon met een houten stok .. want die plastic gevallen houden t ook nooit lang bij mij uit.

Inderdaad, daar kan niks tegen op! gewoon met trekker en dweil!

Ik dweil ook nog op de 'ouderwetse' manier, dus eerst héél nat dweilen (zonder de dweil uit te wringen) dan het water 'aftrekken' dan of opsoppen of naar buiten trekken en dan nog eens eroverheen met een uitgewrongen dweil.

Naar mijn mening is de vloer dan écht goed schoon want dat water neemt veel vuil mee (dat zie je!)

En mijn vloeren zijn schoner dan met zo'n vieze mop, daar heb ik het niet op.

Dus gewoon met trekker en dweil, ook makkelijk daarna hup de dweil in de wasmachine!

Ik vind het zo nog het beste.
Oh parket ed moet je dus niet zo kletsnat dweilen als ik doe he, maar dat is logisch he!

Ik heb een tegelvloer.
quote:lindy schreef op 13 maart 2010 @ 11:57:

Ha, andijvie.

Ik heb gewoon zo'n simpel ding van Leifheit. Daar kun je speciale doekjes op vastzetten, maar ik doe het ook vaak met een zacht vaatdoekje, dat ik dan tussentijds iedere keer uitspoel. Dan is het niet te nat, maar toch schoon.

[afbeelding]

Dat sponssysteem ding heb ik trouwens ook, net als een mop met van die slierten, maar die hierboven vind ik toch het handigste.Ja het is bij mij ook een Leifheit geworden met zo'n doek eronder die je ook in de wasmachine kan gooien. Ja ben wel tevreden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven