Wat vinden jullie goede verf?

10-09-2012 11:06 56 berichten
Toen ik mijn nieuwe huis, de muren en raamkozijnen wit wilde gaan verven heb ik gekozen voor Caparol.

Ik was namelijk een keer in Het Arsenaal van Jan des Bouvrie in Naarden waar een meneer een knal fel oranje muur in 1 keer dekkend overschilderde met witte verf. Aangezien ik ook moest gaan verven heb ik aan die meneer gevraagd wat voor verf dat was. Dat was dus Caparol.

Een andere goede verf schijnt van Sikkens te zijn.

Wat vinden jullie een goede verf? Liefst met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik wil namelijk weer wat muren gaan schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom die link? En waarom nu niet dat caparol-spul? Te duur? Niet goed?

Flexa is goed, Histor is goed, huismerken van de grote bouwmarkten zijn ook prima. Het is vaak juist de voorbereiding die niet deugt (niet goed schuren/ontvetten/gronden) waardoor het resultaat prut is, of het materiaal is niet goed (verkeerde kwast/rollers).
Muren schilder je niet, dat is een vorm van lui-lisme en gemakzucht , muren moet je behangen!!
De link omdat ik zelf hiervoor nog nooit van Caparol had gehoord. Hoewel ik niet heb berekend hoeveel geld ik toen aan Caparol verf heb uitgegeven was het in mijn herinnering redelijk prijzig.

Toentertijd kon het mij weinig schelen en kende ik het Viva forum niet. Nu denk ik laat ik hier eens mijn licht opsteken.
quote:redband schreef op 10 september 2012 @ 11:15:

Muren schilder je niet, dat is een vorm van lui-lisme en gemakzucht , muren moet je behangen!!

Sommige muren kun je niet behangen

En sommige mensen hebben een huis vol van die muren

Pardon?

Ik vind sommige muren mooier als ze één kleur hebben. En met (goed) schilderen bereik je dan een mooier resultaat omdat je die naden niet ziet die onherroepelijk ontstaan als behang vroeger of later gaat krimpen.

Maar dank je voor je oordeel over mijn vermeende luiigheid (wat is lui-lisme) en gemakzucht, redband...
voor binnen gebruik ik de huismerk verf.

ik heb de kleuren van histor en flexa dus in karwei verf.

voor buiten gebruik ik wel duurdere verf.
wij slapen nooit.
Wij hebben gewoon overal Gamma eigen merk extra dekkend zitten. Prima verf.

Muren schilder je niet, dat is een vorm van lui-lisme en gemakzucht , muren moet je behangen!!Misschien een gevalletje van smaken verschillen?
quote:rtie schreef op 10 september 2012 @ 11:16:

De link omdat ik zelf hiervoor nog nooit van Caparol had gehoord. Let je op dat een dergelijke link al heel snel reclame is/lijkt, hetgeen tegen de forumregels is? De gemiddelde forummerT (op een enkele hogeropgeleide dame na, wier Google immer stuk lijkt...) kan dan bij interesse zelf dat merk prima op het net opzoeken.

Muren schilder je niet, dat is een vorm van lui-lisme en gemakzucht , muren moet je behangen!!Getver!
Als je een muur schildert is dat lui?? Hahahaha, wat een kolder. Zeker nog nooit een muur écht goed hebben hoeven schilderen?
Van een schilder heb ik laatst gehoord dat de verf van de Hema ook erg goede verf is. Het schijnt uit de Sikkens-fabriek te komen.

Hoezo ben je lui als je verft Redband? Om een muur echt mooi te verven ben je ook uren tot een paar dagen bezig.
quote:Tia.Dalma schreef op 10 september 2012 @ 11:20:

[...]

Let je op dat een dergelijke link al heel snel reclame is/lijkt, hetgeen tegen de forumregels is? De gemiddelde forummerT (op een enkele hogeropgeleide dame na, wier Google immer stuk lijkt...) kan dan bij interesse zelf dat merk prima op het net opzoeken.Je hebt helemaal gelijk Tia. Heb het aangepast.
quote:achnein schreef op 10 september 2012 @ 11:17:

[...]

Sommige muren kun je niet behangen

En sommige mensen hebben een huis vol van die muren Iedere muur is te behangen,áls je maar het juiste materiaal gebruikt..
maar dat geld voor alles, als je het er niet uit wil hebben zien als fröbelwerk......
quote:dunschiller schreef op 10 september 2012 @ 11:25:

[...]

Iedere muur is te behangen,áls je maar het juiste materiaal gebruikt.. En je je hele huis eerst opnieuw laat stucen omdat de vorige mafketel dacht dat granol/spachtelputz/andere rare bobbels en deuken helemaal te gek waren. Behang is hier dus niet mogelijk.
Nou dames, hier komt ie..

Ik vind zelf vaak geverfde muren niet mooi, koud en kil staan.

Ook wel eens bij mensen hoogglans verf over de muren heen gezien.

Behang geeft toch een warmere uitstraling.

Ik zeg er bij, het is mijn mening!! ( en ik merk ook dat vooral de jongere generatie eerder de muur verft, ipv behangen.)
quote:dunschiller schreef op 10 september 2012 @ 11:25:

[...]

Iedere muur is te behangen,áls je maar het juiste materiaal gebruikt.. Ja, behalve als er overal van die gezellige decoratieve spikkels zitten (granol). Ik heb aardig wat ervaring met muren schilderen en ik zou niet de goedkoopste huismerkverf nemen. Hier heb ik de muren gedaan met Flexa en Histor, het houtwerk met Sigma. De meeste muren moesten gerepareerd worden omdat met het oude behang ook het oude stucwerk mee kwam. Die muren heb ik eerst een keer gesausd met de allergoedkoopste latex die ik kon vinden. De duurdere muurverf dekte daardoor in 1 keer. Als je dat niet doet kun je erop rekenen dat je dure muurverf compleet in de muur gezogen wordt.
Ik zit er ook aan te denken om verf bij de Verfkoning te gaan halen, maar daar verkopen ze geen Caparol verf wel Sikkens.
niks mooier dan een goed gestucte muur in je favoriete kleur.

behang vind ik zelf niks, dat komt vaak zo op je af.
wij slapen nooit.
ik kijk altijd eerst naar de stalen in de bouwmarkt of ik de goede kleur zie, en die koop ik dan.
it's a big club and you ain't in it
quote:redband schreef op 10 september 2012 @ 11:34:

Ik zeg er bij, het is mijn mening!! ( en ik merk ook dat vooral de jongere generatie eerder de muur verft, ipv behangen.)

Dat seg ik. Smaken verschillen.

Zelf vind ik het strak.

Ik zeg er bij, het is mijn mening!! ( en ik merk ook dat vooral de jongere generatie eerder de muur verft, ipv behangen.)Ik ben van de verandering. Een geverfde muur verf je zo weer over als je een andere kleur en dus weer 'nieuw' interieur wil hebben. Behangen is dan idd erg veel werk wanneer je regelmatig veranderd.

Ik zeg er bij, het is mijn mening!! ( en ik merk ook dat vooral de jongere generatie eerder de muur verft, ipv behangen.)Wat is de jongere generatie? (ik ben 42, best jong natuurlijk, maar dat bedoel je vast niet?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven