Wat voor hond was dit?

16-09-2011 23:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Puur nieuwsgierigheid dit, want ik overweeg helemaal geen hond te nemen, maar vanavond kwam ik een hond tegen waar ik helemaal weg van was, en ik ben toch benieuwd wat voor ras het was.. Misschien dat iemand me kan helpen.

Zwarte, heel kortharige hond met witte borst en wit op z'n snuit. Superkort en -gladharig, brede borst (boxerachtig) maar wel een spitse snuit. Niet heel spits, maar in elk geval niet afgeplat en geen hangwangen. Ongeveer 60 cm hoog, schat ik. Enige plaatje wat ik heb gevonden wat er op lijkt is deze:

Dit is volgens mij wel echt hetzelfde ras, lijkt er erg op. Iemand een idee?
Plaatje doet ut nie. Was geen bull terrier? Met ramshoofd, leuke honden.
Het lijkt mij een halfbloed: half boxer, half pitbull... Geen volbloed ras zo te zien...
linkje:

http://www.rottweilerpitbullmix.com/box ... l-mix.html
quote:Moosey schreef op 16 september 2011 @ 23:46:

Puur nieuwsgierigheid dit, want ik overweeg helemaal geen hond te nemen, maar vanavond kwam ik een hond tegen waar ik helemaal weg van was, en ik ben toch benieuwd wat voor ras het was.. Misschien dat iemand me kan helpen.

Zwarte, heel kortharige hond met witte borst en wit op z'n snuit. Superkort en -gladharig, brede borst (boxerachtig) maar wel een spitse snuit. Niet heel spits, maar in elk geval niet afgeplat en geen hangwangen. Ongeveer 60 cm hoog, schat ik. Enige plaatje wat ik heb gevonden wat er op lijkt is deze:

[afbeelding]

Dit is volgens mij wel echt hetzelfde ras, lijkt er erg op. Iemand een idee?Ik kan je plaatje niet zien, maar uit je beschrijving te halen lijkt het me een Pitbull kruising. Wellicht met boxer, (mechelse) herder of bulldog.
.
.
commissaris rex?
.
Waarom krijg ik als ik op een link klik

altijd een geel soort van sterretje met rode uitroepteken erin?

Niet alleen nu maar eigenlijk altijd op dit forum.

Kan dus geen plaatjes/foto's(link) zien.
quote:limelight schreef op 17 september 2011 @ 00:16:

Waarom krijg ik als ik op een link klik

altijd een geel soort van sterretje met rode uitroepteken erin?

Niet alleen nu maar eigenlijk altijd op dit forum.

Kan dus geen plaatjes/foto's(link) zien.Je moet de ctrl-toets ingedrukt houden als je klikt.
Klinkt idd als een soort pitbull. Mijn vader heeft er eentje, is echt een gave hond.
Otje

Afschuwelijke Pitbulls :-)

Nog eens Otje
Klinkt alsof je één van mijn ex-opvangers bent tegengekomen;

Wat gek dat het plaatje het niet doet, ik zie m wel. Nastik, jouw links van Otje en inderdaad je opvanger lijken er het meest op, maar zijn dat dan pittbulls? Onder je linkje pittbulls (en ook als ik Google op pittbulls) hebben die toch een wat bredere snuit.

De rottweiller-pitbull-mix en de Amerikaanse bulldog lijken er qua bouw allebei op, maar ook weer te brede snuiten. Haha, ik moet me hier niet te lang mee bezig houden voor ik straks ook nog ga kijken wat voor soort honden er in de asiels zitten momenteel enzo...
Een ongecoupeerde Americaanse stafford lijkt me.

Google maar eens.
Grappig, als ik daarop Google zie ik veel honden met toch weer een te boxer-achtige snoet, maar deze

staat er ook tussen. En die lijkt er dan weer heel erg op. Zijn dat dan gewoon een beetje verschillende types binnen hetzelfde ras?
quote:sri schreef op 17 september 2011 @ 06:45:

[...]

Je moet de ctrl-toets ingedrukt houden als je klikt.

Het werkt, bedankt.

Zo simpel kan het dus zijn.
Tja, het moeilijke van mixen is dat je niet weet waar ze op gefokt zijn. Een smalle snuit, karakter, brede schouders of gewoon op de bonnefooi (zonder idee erachter dus). Niet alle honden komen uit een stamboom en zijn dus goed te achterhalen. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het of een Stafford of een Boxer-Pitbullmix is . Lekker makkelijk, toch? Als je er dan ooit eentje wilt hebben, kun je altijd op zoek naar 1 van de twee mogelijkheden en dan maar lekker verliefd worden :D
quote:Moosey schreef op 17 september 2011 @ 12:03:

Grappig, als ik daarop Google zie ik veel honden met toch weer een te boxer-achtige snoet, maar deze [afbeelding]

staat er ook tussen. En die lijkt er dan weer heel erg op. Zijn dat dan gewoon een beetje verschillende types binnen hetzelfde ras?

Op zich hoort een Amerikaanse Stafford echte bakken (ontwikkelde wangspieren) te hebben, dus zo'n spitskoppie zoals jij leuk vindt is dan niet raszuiver, maar eerder een kruising.

Rasstandaard

Maar het kan ook een andere kruising zijn, dus bijv. Pitbull met iets anders erbij.
Dank voor de uitleg, ik snap het. En ik weet nu in elk geval welke kant ik op moet zoeken, mocht ik ooitooitooit in de positie komen dat ik goed voor een hond zou kunnen zorgen. Dank jullie wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven