Wat voor raambekleding
zondag 20 oktober 2019 om 10:33
In ons nieuwe huis krijgen we aan de straatkant 1 groot raam van bijna plafond tot aan de vloer. Er is dus geen vensterbank.
We krijgen geen rolluik.
Het raam is aan de noordoost kant.
Nu dacht ik eerst aan een in between gordijn maar man wil dat er ‘s avonds niet doorheen kan worden gekeken. Dus logische oplossing is een bijpassend overgordijn.
We willen vanwege een grote verbouwing de gordijnen niet te duur maken en bij de kwantum gaven ze gisteren aan geen vitrage met echt in dezelfde kleur wit overgordijnen te hebben.
En nu weet ik het niet meer goed.
Man zei dat hij jaloezieën wel iets vond maar mij lijkt dat zo’n lelijk vlak te worden.
Zijn er hier mensen met een raam echt tot op de vloer en wat voor soort raambekleding hebben jullie?
We krijgen geen rolluik.
Het raam is aan de noordoost kant.
Nu dacht ik eerst aan een in between gordijn maar man wil dat er ‘s avonds niet doorheen kan worden gekeken. Dus logische oplossing is een bijpassend overgordijn.
We willen vanwege een grote verbouwing de gordijnen niet te duur maken en bij de kwantum gaven ze gisteren aan geen vitrage met echt in dezelfde kleur wit overgordijnen te hebben.
En nu weet ik het niet meer goed.
Man zei dat hij jaloezieën wel iets vond maar mij lijkt dat zo’n lelijk vlak te worden.
Zijn er hier mensen met een raam echt tot op de vloer en wat voor soort raambekleding hebben jullie?
zondag 20 oktober 2019 om 10:41
Wij hebben wel 7 ramen tot de vloer in onze woonkamer en hebben er vouwgordijnen hangen in dezelfde kleur als de muur (zoiets als ral 9010). Dan blijft het gewoon rustig in plaats van een donker of anderszins opvallend vlak. Ze laten wel licht door, het is geen hele dikke stof, maar je kunt er niet doorheen kijken. Alleen nu na een paar jaar moeten ze gewassen worden en dat lijkt me wel lastig.
zondag 20 oktober 2019 om 10:42
Je ziet die jaloezieën toch niet, die zitten achter de in betweens, dus ik vind het zo'n vreemde keuze nog niet en ten tweede vind ik twee soorten lange gordijnen over een hele muur erg zwaar aandoen. Ik zou er moe van worden.
Ikea heeft ook mooie witte vouwgordijnen die ook nog isoleren, is ook nog een optie.
Ikea heeft ook mooie witte vouwgordijnen die ook nog isoleren, is ook nog een optie.
zondag 20 oktober 2019 om 10:44
Voor het reinigen van die vouwgordijnen kan je een meubelreiniger huren, dan kan je ze laten hangen.pamelacourson schreef: ↑20-10-2019 10:41Wij hebben wel 7 ramen tot de vloer in onze woonkamer en hebben er vouwgordijnen hangen in dezelfde kleur als de muur (zoiets als ral 9010). Dan blijft het gewoon rustig in plaats van een donker of anderszins opvallend vlak. Ze laten wel licht door, het is geen hele dikke stof, maar je kunt er niet doorheen kijken. Alleen nu na een paar jaar moeten ze gewassen worden en dat lijkt me wel lastig.
zondag 20 oktober 2019 om 10:45
Ik wilde dus ook geen zwaar gedoe. Dus daarom witte of crème in between gordijnen. Gaf voor mijn gevoel een luchtig ideeCateautje schreef: ↑20-10-2019 10:42Je ziet die jaloezieën toch niet, die zitten achter de in betweens, dus ik vind het zo'n vreemde keuze nog niet en ten tweede vind ik twee soorten lange gordijnen over een hele muur erg zwaar aandoen. Ik zou er moe van worden.
zondag 20 oktober 2019 om 10:53
zondag 20 oktober 2019 om 10:53
Is het niet lastig ophangen met al die touwtjes en ringetjes en zo? Ik ben bang dat dat niet lukt...
zondag 20 oktober 2019 om 10:54
+1Nummer*Zoveel schreef: ↑20-10-2019 10:49In betweens voor overdag, met een rolgordijn erachter dat je naar beneden doet zodra het buiten donker wordt?
zondag 20 oktober 2019 om 10:56
Een gordijn geeft toch ook een groot vlak? En het raam is op noordoost, niet zinvol om dat op warme dagen dicht te doen.lisbeth schreef: ↑20-10-2019 10:53Vinden jullie niet dat het zo’n groot ‘vlak’ wordt als je een jaloezie of rolgordijn naar onder doet. Hoewel het wel klopt dat je het door de inbetween niet ziet.
Ik zie echter wel gebeuren dat op warme dagen man dat ding de hele dag naar onder wil. En dan kan ik buiten echt niks zien
zondag 20 oktober 2019 om 10:59
zondag 20 oktober 2019 om 11:00
Bij ons niet. Touwtje losmaken, door de ringetjes terughalen. Wel opletten dat het gordijn helemaal uitgevouwen is. Dan gordijn van klittenband halen en klaar. Ophangen zelfde idee zeg maarpamelacourson schreef: ↑20-10-2019 10:53Is het niet lastig ophangen met al die touwtjes en ringetjes en zo? Ik ben bang dat dat niet lukt...
zondag 20 oktober 2019 om 11:01
Als ik geld genoeg zou hebben zou ik shutters plaatsen. Dan kun je de lamellen naar believen omhoog, omlaag, recht of dicht zetten en het is mooier dan de luxaflex van vroeger.
Ik heb vroeger dus een jaloezie gehad op zo'n raam tot aan de vloer zodat je inderdaad nog zicht naar buiten hebt en minder zicht naar binnen. En daaroverheen had ik een crème inbetween.
Ik heb vroeger dus een jaloezie gehad op zo'n raam tot aan de vloer zodat je inderdaad nog zicht naar buiten hebt en minder zicht naar binnen. En daaroverheen had ik een crème inbetween.
zondag 20 oktober 2019 om 11:01
Nou ja mijn mening ook wel maar ik woon er niet alleen
zondag 20 oktober 2019 om 11:05
Eens. Wij hebben ze overdag alleen dicht wanneer de zon schijnt en de leilindes voor ons huis geen bladeren hebben. Ramen zijn op het zuiden, dus dan is het niet te doen. En ‘s avonds omdat we aan een doorgaande weg wonen en iedereen naar binnen kijkt. Maar als ik niet thuis ben, laten man en kinderen de gordijnen vaak de hele dag dicht. Zo ongezellig!
zondag 20 oktober 2019 om 11:06
Dank je. Dan ga in het binnenkort maar eens proberen met 1 gordijn. Totaal zijn het er 12, dus ik ben wel even bezig
zondag 20 oktober 2019 om 12:04
Ik kan het niet meer met je eens zijn dan nu. Zijn hetzelfde soort mensen die een grote tuin willen en deze dan helemaal betegelen.