wat voor ras hond??
dinsdag 28 juni 2011 om 21:56
de kogel is door de kerk!! we willen graag een hondje alleen nu wordt het zoeken naar het juiste ras.
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/ huishond
wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/ huishond
wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
zaterdag 2 juli 2011 om 19:01
Wij hebben de ideale lieve gezinshond. Voldoet aan al je eisen.
- heel lief voor kindere
- niet heel erg actief
- kan heel goed alleen zijn (bij ons buiten)
- is erg waaks op eigen terrein maar nooit aggresief
1 klein dingetje..... hij is iets groter dan knie hoogte. We hebben een Berner Sennen en is fantastisch zowle voor onze kleine van 5 maanden als voor de oudste van twee jaar.
Labradors staan ook bekend als lieve gezinshonden.
- heel lief voor kindere
- niet heel erg actief
- kan heel goed alleen zijn (bij ons buiten)
- is erg waaks op eigen terrein maar nooit aggresief
1 klein dingetje..... hij is iets groter dan knie hoogte. We hebben een Berner Sennen en is fantastisch zowle voor onze kleine van 5 maanden als voor de oudste van twee jaar.
Labradors staan ook bekend als lieve gezinshonden.
zaterdag 2 juli 2011 om 21:10
zondag 3 juli 2011 om 11:12
Een retriever is ook een jachthond.quote:Alynia schreef op 01 juli 2011 @ 12:36:
Die jachthonden zijn inderdaad erg lief, maar hebben erg veel energie. Dus die vallen waarschijnlijk al af.
Als je een retriever hebt moet je die ook wel stukken uitlaten, maar die liggen vervolgens ook zomaar uren te maffen En daarbij zijn goldens en labradors wat minder zenuwachtig dan flatcoats...
Die jachthonden zijn inderdaad erg lief, maar hebben erg veel energie. Dus die vallen waarschijnlijk al af.
Als je een retriever hebt moet je die ook wel stukken uitlaten, maar die liggen vervolgens ook zomaar uren te maffen En daarbij zijn goldens en labradors wat minder zenuwachtig dan flatcoats...
zondag 3 juli 2011 om 11:58
Op Animal Planet is het programma Dogs101. Hierin worden per keer 5 hondenrassen uitgelicht, met daarbij waar ze wel en niet geschikt voor zijn. Misschien dat er van een aantal van jullie voorkeuren een aflevering te vinden is?
Mijn favoriet werd gepresenteerd als de ultieme gezinshond: de Mini Schnauzer
Haart oo nog eens weinig uit.
Mijn favoriet werd gepresenteerd als de ultieme gezinshond: de Mini Schnauzer
Haart oo nog eens weinig uit.
Later is nu
zondag 3 juli 2011 om 19:27
Friese stabij, hebben wij een kruising van. Erg zachtaardige maar megagevoelige hond. En ze hebben veel beweging en prikkels nodig. Geen hond voor in de bebouwde kom om elke dag mee aan het riempje te lopen. Overigens geldt dat wel voor elke hondenras hoor, maar voor de stabij nog meer.
101 honden is een heel goed programma wat goed voorlicht over rassen. Mensen denken er vaak te weinig over na welk ras het beste bij ze past, bij hen als persoon en de situatie die ze te bieden hebben.
En dan willen ze er vervolgens ook meteen een hebben en gaan langs bij de eerste de beste broodfokker, kopen er een half zieke hond, en beginnen achteraf te jeremineren over wat een gemene fokker etc. Intussen houden zij met een hoop andere onwetenden een hoop shit in stand. Ik kan woest worden op die lui!
Lees even op www.hondenbescherming.nl
Daar staat hele goede voorlichting over het aanschaffen van een hond.
101 honden is een heel goed programma wat goed voorlicht over rassen. Mensen denken er vaak te weinig over na welk ras het beste bij ze past, bij hen als persoon en de situatie die ze te bieden hebben.
En dan willen ze er vervolgens ook meteen een hebben en gaan langs bij de eerste de beste broodfokker, kopen er een half zieke hond, en beginnen achteraf te jeremineren over wat een gemene fokker etc. Intussen houden zij met een hoop andere onwetenden een hoop shit in stand. Ik kan woest worden op die lui!
Lees even op www.hondenbescherming.nl
Daar staat hele goede voorlichting over het aanschaffen van een hond.
zondag 3 juli 2011 om 21:25
Denk er aan, beagles luisteren slecht, en kunnen niet goed tegen alleen zijn. Uiten dit in janken en in vernielen. Verder heel schattig en fluwelig, heel hoog aaibaarheidsgehalte. Ook worden ze iets moeilijker zindelijk dan andere rassen.
Informeer bij een GOEDE fokker. Kijk even bij de hondenbescherming hoe je een goede fokker kunt herkennen.
Een slechte fokker zal sowieso vinden dat een beagle goed bij jullie past want die wil verkopen, coute que coute.
Informeer bij een GOEDE fokker. Kijk even bij de hondenbescherming hoe je een goede fokker kunt herkennen.
Een slechte fokker zal sowieso vinden dat een beagle goed bij jullie past want die wil verkopen, coute que coute.
zondag 3 juli 2011 om 21:27
quote:jacjac schreef op 03 juli 2011 @ 21:12:
dank jullie wel hoor voor alle reacties;
we hebben veel gegoogled,gelezen en gekeken en komen toch iedere keer terug bij een beagle.
we gaan er nog eens heel goed over nadenken en met de fokker praten of het echt een hond is die bij ons past.
Ik zou hier echt nog even heel goed over nadenken. Heb afgelopen week op een beagle pup gepast en die hebben zo ontieglijk veel energie. Verder wel erg lieve honden hoor. Laat je het weten als je een hondje hebt gekocht?
Mocht je hulp zoeken bij het zoeken van een goede Beagle fokker in Gelderland of Limburg laat het dan maar even weten. Mijn broer heeft pas een beagle pup gekocht.
dank jullie wel hoor voor alle reacties;
we hebben veel gegoogled,gelezen en gekeken en komen toch iedere keer terug bij een beagle.
we gaan er nog eens heel goed over nadenken en met de fokker praten of het echt een hond is die bij ons past.
Ik zou hier echt nog even heel goed over nadenken. Heb afgelopen week op een beagle pup gepast en die hebben zo ontieglijk veel energie. Verder wel erg lieve honden hoor. Laat je het weten als je een hondje hebt gekocht?
Mocht je hulp zoeken bij het zoeken van een goede Beagle fokker in Gelderland of Limburg laat het dan maar even weten. Mijn broer heeft pas een beagle pup gekocht.
zondag 3 juli 2011 om 21:32
quote:dreamer schreef op 02 juli 2011 @ 13:57:
Wat ik helemaal onverstelbaar vind (en vele met mij) is dat dit een zwervertje was!
Er zitten er nu weer 2 in het asiel in de buurt, maar man wil beslist niet meer honden.
Dat zijn geen zwervertjes, maar die zijn óf moedwillig buiten de deur gezet óf er is afstand van gedaan bijv. wegens tijdgebrek (wat meestal het geval is).
Schattige hondjes, mits ze zijn opgevoed.
Wat ik helemaal onverstelbaar vind (en vele met mij) is dat dit een zwervertje was!
Er zitten er nu weer 2 in het asiel in de buurt, maar man wil beslist niet meer honden.
Dat zijn geen zwervertjes, maar die zijn óf moedwillig buiten de deur gezet óf er is afstand van gedaan bijv. wegens tijdgebrek (wat meestal het geval is).
Schattige hondjes, mits ze zijn opgevoed.
zondag 3 juli 2011 om 22:03
quote:jacjac schreef op 28 juni 2011 @ 21:56:
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek (bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/huishond
Ik quote je openingspost nog even om je aan je eisen te herinneren. De beagle is echt een geweldig ras, ik wil nooit meer een andere hond. Maar makkelijk is 'ie niet. Beagles kunnen doorgaans niet goed alleen zijn. En natuurlijk is dat te trainen, maar een uurtje of 4 is bij de mijne echt het matje. Daarnaast hebben ze een tomeloze energie. Ik hoop echt dat jullie er heel goed over nadenken en een fokker vinden die eerlijke info geeft. Er moeten zoveel beagles in hun eerste levensjaar alweer op zoek naar een ander baasje vanwege het slecht alleen kunnen zijn, slopen, janken en de bananen in de oren.
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek (bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/huishond
Ik quote je openingspost nog even om je aan je eisen te herinneren. De beagle is echt een geweldig ras, ik wil nooit meer een andere hond. Maar makkelijk is 'ie niet. Beagles kunnen doorgaans niet goed alleen zijn. En natuurlijk is dat te trainen, maar een uurtje of 4 is bij de mijne echt het matje. Daarnaast hebben ze een tomeloze energie. Ik hoop echt dat jullie er heel goed over nadenken en een fokker vinden die eerlijke info geeft. Er moeten zoveel beagles in hun eerste levensjaar alweer op zoek naar een ander baasje vanwege het slecht alleen kunnen zijn, slopen, janken en de bananen in de oren.
maandag 4 juli 2011 om 09:48
Ik snap overigens helemaal waarom je op een beagle valt hoor! Je bent nu in ieder geval gewaarschuwd en ingelicht en daarmee redelijk voorbereid. Ik ken mensen die gek zijn met hun beagle dus mogelijk zijn jullie er ook wel voor geschikt. Kijk goed naar de situatie die je te bieden hebt:
- hoe ben jij als persoon, consequent?
- is je tuin goed afgesloten?
- is de hond niet te lang alleen?
- ben je zorgvuldig met zindelijk maken, heb je het geduld om de pup CONTINU in de gaten te houden als hij wakker is? (want denk er aan, het is vergelijkbaar met een peuter die net kan lopen en dat zijn ongeleide projectielen....)
Als zo'n pupje zijn fluwelen oren laat hangen, maakt hij het jou heel moeilijk om hem strenger aan te pakken, maar dat moet wel!
Ik heb nog wat sites voor je gevonden, waarvan het beagleforum denk ik nog wel het interessantste voor je is. Daar weten de mensen vast alles van de valkuilen bij dit ras.
http://www.hotforum.nl/fo ... le-aanschaffen-maar-waar/
En deze vond ik ook nog:
http://beagleforum.the-ta ... aglesdie-een-thuis-zoeken
Dit zijn "kant-en-klaar"beagles waarvan de mogelijke problemen bekend zijn, mochten ze die hebben.
Laat weten wat je doet!
- hoe ben jij als persoon, consequent?
- is je tuin goed afgesloten?
- is de hond niet te lang alleen?
- ben je zorgvuldig met zindelijk maken, heb je het geduld om de pup CONTINU in de gaten te houden als hij wakker is? (want denk er aan, het is vergelijkbaar met een peuter die net kan lopen en dat zijn ongeleide projectielen....)
Als zo'n pupje zijn fluwelen oren laat hangen, maakt hij het jou heel moeilijk om hem strenger aan te pakken, maar dat moet wel!
Ik heb nog wat sites voor je gevonden, waarvan het beagleforum denk ik nog wel het interessantste voor je is. Daar weten de mensen vast alles van de valkuilen bij dit ras.
http://www.hotforum.nl/fo ... le-aanschaffen-maar-waar/
En deze vond ik ook nog:
http://beagleforum.the-ta ... aglesdie-een-thuis-zoeken
Dit zijn "kant-en-klaar"beagles waarvan de mogelijke problemen bekend zijn, mochten ze die hebben.
Laat weten wat je doet!
maandag 4 juli 2011 om 10:07
Heb nu twee cursussen afgerond met mijn hondje, en bij beide serie trainingen zat ook een Beagle. Schatjes om te zien, leuke hond maar echt moeilijk op te voeden! Altijd de neus op de grond, en dus geen aandacht voor de baas tijdens uitlaten/trainen/wandelen. En dan wordt het ERG moeilijk om dingen aan te leren....
Hoorde beide eigenaren ook klagen over tomeloze energie van 't beessie, het vele blaffen en de bijterigheid en knaaglust ervan. Tuuuuurlijk zijn alle pups energievol, knagen en bijten alle pups overal op tijdens tandenwisselen, blaffen alle pups weleens zonder reden en maken iets stuk. Maar de Beagle gewoon net een tandje erger en het is net even (understatement) lastiger het te corrigeren.......
Bovendien zou ik het persoonlijk echt heel erg jammer vinden dat ik mijn hond nooit los kon laten lopen, maar alleen maar aangelijnd uit zou kunnen laten. Kan bij de Beagle echt niet.
Zonder alle blije en tevreden Beagle-eigenaren op hun hart te willen staan, zou ik je toch adviseren heeeel goed over de aanschaf ervan na te denken.
Kijk serieus eens naar de Cavalier Kings Charles of Coton de Tulear. Voor mij hebben die de ideale eigenschappen voor een jong gezin dat aan zijn eerste hond begint (kindvriendelijk, goed luisteren, makkelijk op te voeden, kan goed aangeleerd worden alleen te zijn (maar geen enkele hond vindt lang alleen zijn leuk), vacht vereist verzoring maar niet belachelijk veel, hoeven niet uren uit enz enz).
Helaas wilde manlief best een hond, maar alleen als het een groter ras was...... Dus kwamen wij uit bij een jachthondje. Maar wij vinden het geen probleem om driemaal daags ver te wandelen, en overdag is ie bij ons eigenlijk nooit alleen.
Hoorde beide eigenaren ook klagen over tomeloze energie van 't beessie, het vele blaffen en de bijterigheid en knaaglust ervan. Tuuuuurlijk zijn alle pups energievol, knagen en bijten alle pups overal op tijdens tandenwisselen, blaffen alle pups weleens zonder reden en maken iets stuk. Maar de Beagle gewoon net een tandje erger en het is net even (understatement) lastiger het te corrigeren.......
Bovendien zou ik het persoonlijk echt heel erg jammer vinden dat ik mijn hond nooit los kon laten lopen, maar alleen maar aangelijnd uit zou kunnen laten. Kan bij de Beagle echt niet.
Zonder alle blije en tevreden Beagle-eigenaren op hun hart te willen staan, zou ik je toch adviseren heeeel goed over de aanschaf ervan na te denken.
Kijk serieus eens naar de Cavalier Kings Charles of Coton de Tulear. Voor mij hebben die de ideale eigenschappen voor een jong gezin dat aan zijn eerste hond begint (kindvriendelijk, goed luisteren, makkelijk op te voeden, kan goed aangeleerd worden alleen te zijn (maar geen enkele hond vindt lang alleen zijn leuk), vacht vereist verzoring maar niet belachelijk veel, hoeven niet uren uit enz enz).
Helaas wilde manlief best een hond, maar alleen als het een groter ras was...... Dus kwamen wij uit bij een jachthondje. Maar wij vinden het geen probleem om driemaal daags ver te wandelen, en overdag is ie bij ons eigenlijk nooit alleen.
maandag 4 juli 2011 om 10:13
Beagles zijn schattig en daarmee is alles gezegd, want ze vreten je hele interieur op als je ze niet genoeg te doen geeft of ze vervelen zich.
Kunnen niet loslopen.
Hebben aanleg om dik te worden.
Zijn wel lief voor kinderen, dat wel en een mooi beestje, maar erg dom en eigengereid.
Dus als je wil dat een hond enigszins naar je luistert, dan geen beagle nemen.
Kunnen niet loslopen.
Hebben aanleg om dik te worden.
Zijn wel lief voor kinderen, dat wel en een mooi beestje, maar erg dom en eigengereid.
Dus als je wil dat een hond enigszins naar je luistert, dan geen beagle nemen.
maandag 4 juli 2011 om 10:21
Wij hebben na 8 jaar zeuren om een hond van zoon en mij, sinds december een mopshond. Onwijs goed met kinderen (iedereen eigenlijk, de slijmerd haha) Niet te energiek. En niet moeilijk op te voeden. Het enige nadeel kan inderdaad zijn als ze zo kortademig zijn. Alleen onze kerel heeft daar nog geen last van. Het zijn echt super lieve honden, echt van die goedzakken. Die van ons heeft er ook geen moeite mee om lang alleen te zijn.
Bij deze raad ik dus een Mops aan haha
Bij deze raad ik dus een Mops aan haha
maandag 4 juli 2011 om 10:31
Wij hebben een kruising met een Beagle (50% Beagle, 25% Herder 25% Labrador) Dat het voor de helft een Beagle is, merk je helaas goed, hij kan namelijk niet los. Hij volgt altijd zijn neus en rent zelfs achter vogels aan. Hij kan na aardig wat heropvoeding van onze kant nu heel goed alleen thuis zijn, dat zal wellicht het herder/labrador gedeelte in hem zijn Maar als je een hond wil die goed luistert en goed alleen thuis kan zijn, zou ik persoonlijk niet voor een Beagle gaan!
Als kind ben ik opgegroeid met een middenslag poedel. Zelf vind ik het geen hele mooie honden, maar wat was dat een schat! Geweldig voor kinderen en kon prima alleen thuis zijn. Hij is bijna 17 geworden en we hebben er een geweldige hond aan gehad. Grote voordeel is ook nog dat ze niet verharen!
Als kind ben ik opgegroeid met een middenslag poedel. Zelf vind ik het geen hele mooie honden, maar wat was dat een schat! Geweldig voor kinderen en kon prima alleen thuis zijn. Hij is bijna 17 geworden en we hebben er een geweldige hond aan gehad. Grote voordeel is ook nog dat ze niet verharen!
maandag 4 juli 2011 om 13:36
maandag 4 juli 2011 om 14:19
quote:HEMAlover schreef op 04 juli 2011 @ 13:36:
Seurie heur Anky en Zusenzoo, maar beagles zijn echt niet dom. Ze zijn juist super gehaaid. Ze hebben doorgaans weinig zin om voor je te werken, maar dat moet je niet verwarren met domheid...ze doen graag hun eigen ding. Ben wel met jullie eens dat het niet het juiste ras lijkt te zijn voor TO.Mijn ervaring met beagles is hetzelfde. Ze zijn juist heel slim, maar ook heel eigenwijs. Als ze iets niet willen dan gaan ze dat ook echt niet doen. Ook al snappen ze dondersgoed wat de bedoeling is.
Seurie heur Anky en Zusenzoo, maar beagles zijn echt niet dom. Ze zijn juist super gehaaid. Ze hebben doorgaans weinig zin om voor je te werken, maar dat moet je niet verwarren met domheid...ze doen graag hun eigen ding. Ben wel met jullie eens dat het niet het juiste ras lijkt te zijn voor TO.Mijn ervaring met beagles is hetzelfde. Ze zijn juist heel slim, maar ook heel eigenwijs. Als ze iets niet willen dan gaan ze dat ook echt niet doen. Ook al snappen ze dondersgoed wat de bedoeling is.