wat voor ras hond??

28-06-2011 21:56 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
de kogel is door de kerk!! we willen graag een hondje alleen nu wordt het zoeken naar het juiste ras.

we willen een hond die:

* lief is voor kinderen

* knie hoogte

* die alleen kan zijn

* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)

* een echte gezins/ huishond

wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
Haha ja die oren. Daar praat iedereen over. Stonden niet gelijk als pup zijnde. Nu heeft ze één hang oor. Ze is gewoon leuk van lelijkheid
Hier zie je de oren beter. Let niet op de sjaal. Mijn dochter is het huis uit, dus nu mag ze gewoon weer hond zijn!

Die van ons heeft vaak 1 omgeklapt oor....zeggen dan:

"Hey doe je oor goed!"

Ooh, vergeet helemaal ras te noemen... een Hollandse Schapendoes
Hoe lang heb je je hond al passie?

Wij nu drie jaar en ik vind het geweldig. Veel eerder aan moeten beginnen
Wat een koppie!

Dochter hier nog lang niet het huis uit maar kan je je voorstellen wat zij soms met zijn lange haren doet....dan mag hij zo niet naar buiten van zonen hoor!
Wij nu 1 jaar en nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden!!!
Leuk een schapendoes! Die verharen toch wel zeker?

Kort of langharig maakt niet uit. Ik word soms gek van die stugge witte haren. Maar het hoort erbij.
Ben ook helemaal crazy van mn hond hoor. Zo lief en trouw, en al kom je 10 x thuis, 10 x blij dus.

Mn man vroeg een keer wie er kon gaan als ik moest kiezen. Daar moest ik best even over denken
Alle reacties Link kopieren
quote:schuddebuikje schreef op 28 juni 2011 @ 22:23:

Niet via een stichting die honden uit het buitenland haalt hoop ik?(zucht) ja hoezo? De hondjes die daar vandaan komen (mits betrouwbare stichting) zijn vaak stukken socialer dan veel asielhondjes in NL. En ja, zelf ruimschoots ervaring mee.
Ja verharen maar dat zijn plukken op de grond die ik zo ff tussendoor kan op rapen.

Moeten zeker geborsteld worden.

Nu een crime want zachte puppiehaar nog niet helemaal kwijt en dat geeft veel klitten.

Wordt beter zeggen ze...dan 1 keer per week een flinke borstelbeurt.

Ach, moet toch bijna iedere dag stofzuigen met 2 halflangharige katten...
Een kennis van me heeft zo'n hond uit Spanje. Schat van een dier!
quote:esje1 schreef op 28 juni 2011 @ 23:36:

[...]

(zucht) ja hoezo? De hondjes die daar vandaan komen (mits betrouwbare stichting) zijn vaak stukken socialer dan veel asielhondjes in NL. En ja, zelf ruimschoots ervaring mee."Mijn" asiel had beide typen honden (uit Nederland en uit Spanje). Allemaal prima beestjes.
quote:Chatterly schreef op 28 juni 2011 @ 23:25:

Hier zie je de oren beter. Let niet op de sjaal. Mijn dochter is het huis uit, dus nu mag ze gewoon weer hond zijn!

[afbeelding]Leuk zeg een bruine boerenfox. Ik zie ze meestal alleen in het zwart.
quote:Chatterly schreef op 28 juni 2011 @ 23:35:

Mn man vroeg een keer wie er kon gaan als ik moest kiezen. Daar moest ik best even over denken hahahaha.... zal ik maar niet zeggen dat vroegerrrrrrr mijn man meestal op de bank naast mij zat en nu....
Ja ik heb deze op kleur uitgezocht. Zelfde als de kat

quote:Chatterly schreef op 28 juni 2011 @ 23:45:

Ja ik heb deze op kleur uitgezocht. Zelfde als de kat

[afbeelding]En de ballen! Chic hoor.
Wij zijn zo'n hecht trio. Hond, kat en ik. Als ik in de buurt een rondje met de hond doe, loopt de kat ook altijd mee.

Tijdje terug liep ik bij de DA, hond mee. Personeel in rep en roer. "Er is een kat binnen!" " Oh die hoort bij mij" Had helemaal niet gemerkt dat die achter ons aansloop.
Een Papillon
Wil je me een keer mailen op chatterly_viva@hotmail.com Iris?
He, ik zou nu willen dat ik ook foto's kon plakken... ooit wel eens gedaan via mijn album maar weet het niet meer!

Leuk Chatterly, zelfde kleurtjes en ook lief koppie!
quote:passiebloempje65 schreef op 28 juni 2011 @ 23:42:

[...]

hahahaha.... zal ik maar niet zeggen dat vroegerrrrrrr mijn man meestal op de bank naast mij zat en nu....

Hij ligt toch niet tussenin hè? Nou?

Het is dat de mijne zo verhaart! Gaat wel mee naar boven en daar ligt ook een kussen voor madame!
Ja ik ben wel nieuwsgierig passie. Foto vanaf mijn album openen, rechtermuisknop op foto, naar eigenschappen, dan http link van foto selecteren, kopieren, toepassen, ok, dan de link in het vierde icoontje hierboven plakken en dan moet hij er staan.
Nee, we hebben het prima opgelost!

Man heeft nu zijn eigen stoel....
Ik ga het van de week wel weer eens proberen en anders neem ik as zaterdag wel wat foto's mee!
Leuk!

Ik ga maar eens naar hogere sferen. Slaap lekker en tot zaterdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven