wat voor ras hond??

28-06-2011 21:56 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
de kogel is door de kerk!! we willen graag een hondje alleen nu wordt het zoeken naar het juiste ras.

we willen een hond die:

* lief is voor kinderen

* knie hoogte

* die alleen kan zijn

* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)

* een echte gezins/ huishond

wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
Laat ik het dan anders formuleren: een beagle laat zich niet zo gemakkelijk dingen leren .
Wij hebben een Finse Lappenhond. Is echt een fantastisch ras, voldoet aan al jouw eisen en is ook nog eens heel makkelijk te trainen.

Ons eerste kindje is nu 4 maanden en de hond is zoooo lief met hem, bemoeit zich overal mee, en komt ons halen als het ventje ligt te mekkeren.

Het is een echte knuffelhond die van wandelen houdt, maar waarbij je de wandeling ook een keer kan overslaan door tijdgebrek. Wij laten hem regelmatig rennen, zodat hij zijn energie kwijt kan.
Hier de trotse eigenaresse van een Beagle

Beagles zijn ontzettend leuk, je kan ze echt wel het een en ander leren als je maar consequent bent (t zijn net kinderen haha). Maar realiseer je wel wat je in huis haalt, de vooroordelen zijn voor een deel waar.

- Mijn hond kan prima een uurtje of 7 alleen zijn (kwestie van trainen)

- Loslopen is geen optie, Beagles gaan af op geur en niet op commando is mijn ervaring. In de praktijk wil dit zeggen achter elke geur aangaan die ze bevalt en dan kun je roepen tot je een ons weegt, hij komt pas terug als hij dat wil.

- Als puppy heeft het veel tijd en aandacht gekost om hem zindelijk te krijgen. Ik heb meerdere keren direct na het uitlaten bij binnenkomst de dweil al kunnen pakken.

- Als puppy heeft hij het halve huis afgebroken. Plinten knagen, vuilnisbak omgekeerd, gordijnen ingekort etc etc.

- Beagles zijn heel sociaal met andere honden (de mijne wel tenminste)

- Beagles zijn erg lief voor kinderen

Ik zou nooit meer een andere hond willen, maar ik ben ook juist gegaan voor het eigenzinnige van een Beagle (hou wel van een uitdaging).
@Kirsten; de mijne kan juist wél los (in het bos of bij het strand) en niet goed alleen zijn, maar goed, ik denk dat je er bij aanschaf het beste van uit kunt gaat dat de toekomstige hond beide zaken niet zal kunnen. Dan kan 't alleen maar meevallen.
quote:HEMAlover schreef op 04 juli 2011 @ 15:59:

@Kirsten; de mijne kan juist wél los (in het bos of bij het strand) en niet goed alleen zijn, maar goed, ik denk dat je er bij aanschaf het beste van uit kunt gaat dat de toekomstige hond beide zaken niet zal kunnen. Dan kan 't alleen maar meevallen.

De mijne kan echt nooit los, naast het hele geurverhaal.... hij snapt niet dat auto's en fietsen niet stoppen voor hem, in het bos kan ik hem uit een konijnenhol trekken en op t strand dan gaat meneer zwemmen tot hij geen golven meer kan zien.

Maar hij is zooo lief!
Er zijn zoveel vooroordelen over beagles! En de reden daarvoor is dat veel van die honden verpest zijn door hun bazen. Een beagle is een énige hond maar je moet er tijd in steken als hij/zij pup is. Een beagle is alles te leren maar er moet wel wat tegenover staan. Het verschilt ook wel van beagle tot beagle. We hebben er de afgelopen 35 jaar 6 'versleten'. We hebben er ook tijden 2 gehad en dat is voor de honden wel leuker. We hebben nu een reutje en die luistert hartstikke goed. Als ik de post uit de brievenbus ga halen, leg ik hem af op de mat bij de voordeur en daar blijft hij braaf liggen. Hij kan ook prima alleen zijn maar dat doen we niet vaak. Een beagle is een meutehond en houdt van gezelschap. Als een beagle veel wandelt, heb je er verder geen last mee want dan zijn ze wel moe.

Het is een voorwaarde dat een beagle als pup goed getraind wordt en daar moet je tijd in willen steken. Veel tijd. Een beagle houdt niet van veel alleen zijn maar als hem dat goed wordt aangeleerd (met bench) kunnen ze prima een keer alleen zijn. Echter niet structureel maar dat geldt eigenlijk voor elke hond.

De kans dat je de bealge goed los kunt laten, is klein. De meesten gaan er vandoor als ze iets zien dat interessant is. Voor de ene is dat een konijnespoor voor die van ons is elke kat aanleiding om uren weg te blijven. Die van ons kan dus niet los.Nóóit! Tenminste als je we nog jaren plezier van hem willen hebben.

Met kinderen kun je je geen leukere en lievere hond wensen. Wij hebben nu kleinkinderen en onze hond is zo lief met kinderen. Als er een huilt, komt hij er op af om te troosten.

Al onze beagles jatten bij het leven. Bij ons moest je altijd de stoel aanschuiven en op je tellen letten als je iets op tafel zette. Onze laatste beagle (ik kon het ook niet geloven) houdt NIET van eten. Laat z'n bak zelfs vaak staan en jat niks. Je kunt zelfs taart op een lage tafel laten staan. Kortom geen beagle is hetzelfde. Je kunt pech hebben en je kunt geluk hebben. Het enige wat je in de hand hebt, is uitzoeken van een goeie fokker.

Heb je er al een? Ik weet er wel een.

Net als Kirstin zouden wij ook geen andere hond meer willen!

En voor wie denkt dat je een beagle niks kunt leren:

http://www.youtube.com/watch?v=YqlzuQfTwUk

en alvast een voorproefje how to train a beagle

http://www.youtube.com/re ... aq=0&oq=how+to+train+a+be
Een collie. Zijn lief, zeker ook voor kinderen (als kinderen zijn mijn broer, zus en ik opgegroeid met verschillende collies), aanhankelijk, makkelijk af te richten en kunnen ook een aantal uren alleen zijn. Een collie is echt een familiehond
jacjac, ben je al bij de fokker geweest? Welke fokker ben je geweest? Er zijn grote verschillen tussen de fokkers en dat kan best uitmaken op het karakter. Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Wij hebben een bordeauxdog. Ze zijn aardig groot, maar heel lief voor kinderen. Die van ons was verkocht toen de kleine net geboren was. We hebben sindskort een jong katje en ze laat haar bij haar liggen, wast haar, het katje probeert zelf -met goedkeuren- melk bij haar te drinken. Ze is erg aanhankelijk, een beetje lui (je hoeft er geen uren mee te lopen per dag), slaapt het liefst en heeft een hekel aan buiten lopen in de regen haha. Ze is waaks rondom het huis, vreemden hoeven niet de tuin in te lopen- als wij zeggen dat het goed is, dan is het ook prima volgens haar. Maar een inbreker maakt geen kans haha. Hier een linkje van wikipedia, met een ongelooflijk lelijke foto van een bordeauxdog ernaast.. Even doorscrollen naar beneden, bij "Karakter"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bordeauxdog
Ik heb twee aanraders voor je.

1. Een havanezer. Slimme, schattige, niet al te grote, hele intelligente hondjes in allerlei kleuren. Ideaal gezinshondje, ook voor in de stad.

2. Tibetaanse terrier. Eigenlijk hetzelfde verhaal, maar zijn net iets groter, eerder kniehoog. Dit zijn de allerliefste, betrouwbaarste honden die er maar bestaan. Alle Tibetanen die ik ken zouden zelfs een kind dat hun oren met een nietmachine bewerkt nog steeds niets aandoen... Ze zijn wel iets minder intelligent dan Havanezers.

Beide rassen zijn overigens ook hypoallergeen en verharen niet al te veel; erg handig met kinderen en gasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven