Wat voor soort heg?

07-06-2012 09:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze huis-tuin-en-keuken-liguster heg, heeft het deze winter begeven, hij was al niet zo mooi, maar nu heeft hij heel veel bruine plekken (eigenlij hier en daar een groen plukje....).

Nu zijn we aan het kijken voor een andere heg. Wordt een projectje voor volgend jaar, want de heg is ongeveer 20 meter lang en de oude heg staat er al heel lang, dus moet met graafmachine verwijderd worden. Wordt dus een duur grapje.

Nu lijkt een laurierheg ons wel mooi. Zijn er mensen met ervaring, of tips wat wel en niet te doen?
Laurierhaag vind ik mooi. Je hebt dan zomers en winters geen doorkijk. Bij beuk heb je dat wel door bladverlies.

Laurier moet je wel goed bij-snoeien; het groeit enorm.

20 meter haag is wel lang; je zou een stuk muur onder kunnen doen met daarbovenop van die schutting-rasters met klimop.Dan heb je ook minder snoeiwerk.
Mijn enorme laurierhaag heetf deze winter een enorme klap gehad.Het zou echt verschrikkelijk zijn wanneer dat niet meer goed komt! DIng is al een eeuw oud.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een laurierhaag is mooi. En inderdaad, groeit als een tierelier. Dus je moet inderdaad regelmatig snoeien, maar je hebt ook relatief snel weer een haag (en zit je wat minder lang tegen de buren of kale schutting aan te kijken).
Hoe hoog moet hij worden?

deze vind ik mooi:

http://www.leenderheim.nl/groenblijvend ... se-laurier
Groeit laurier harder dan klimop? Dat kan toch bijna niet....? Klimop hadden we in het vorige huis, maar dat vond ik dus echt een drama met snoeien. Als je er niet optijd bij was, groeide het gewoon verder in je border met planten.....

Onze ligusterhaag moet je officieel 2x per jaar snoeien, maar wij deden het altijd alleen in het najaar (in het voorjaar, maak je alle planten in de border stuk als je met je trap erdoor heen baggert....
Mijn ouders hebben al eeuwen een laurierhaag. Wordt eens per jaar gesnoeid, groeit bij goed snoeien altijd aan de onderkant weer netjes dicht en geeft 's zomers en 's winters geen doorkijk. Ik vind 'm mooi!
Wij hebben in totaal 40 meter laurierhaag en zijn er erg tevreden over. Groeit behoorlijk goed door dus ongeveer twee keer per jaar snoeien (officieel dan, doen wij niet).
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven