Wat zijn jouw LifeHacks?
vrijdag 3 januari 2014 om 13:23
Zojuist bij een topic over panini mijn meest gekoesterde lifehack geplaatst: Bakpapier tussen het tosti-ijzer, zodat je het tosti-ijzer niet moet hoeft schoon te bikken.
Een andere lifehack die ik graag gebruik is:
ei in pan met water, als water kookt vuur uit en na een minuut of 4 heb je een zachtgekookt ei, na 7 minuten hard.
De nieuwste die ik ben tegengekomen:
bij een rol alu-folie en keukenfolie zit aan de uiteinden van de doos een drukpunt dat je kan indrukken. Dit zorgt er voor dat je rol makkelijker afrolt en niet steeds het doosje uit komt zetten.
Wat zijn jullie lifehacks?
Een andere lifehack die ik graag gebruik is:
ei in pan met water, als water kookt vuur uit en na een minuut of 4 heb je een zachtgekookt ei, na 7 minuten hard.
De nieuwste die ik ben tegengekomen:
bij een rol alu-folie en keukenfolie zit aan de uiteinden van de doos een drukpunt dat je kan indrukken. Dit zorgt er voor dat je rol makkelijker afrolt en niet steeds het doosje uit komt zetten.
Wat zijn jullie lifehacks?
vrijdag 3 januari 2014 om 13:29
vrijdag 3 januari 2014 om 13:31
vrijdag 3 januari 2014 om 13:32
Ik kende het woord ook niet maar snap m wel. Tips en trucs die het leven simpeler maken!
Gelijk na de verhuizing reclamefolders bovenop keukenkastjes geplakt met plakband. Daar nooit meer soppen dus, gewoon 1x per jaar nieuwe folder erop plakken (en de vette weggooien natuurlijk)
En vel siliconenbakfolie onderin de oven gelegd. Velletje is zo schoon te maken itt de bodem van de oven.
Gelijk na de verhuizing reclamefolders bovenop keukenkastjes geplakt met plakband. Daar nooit meer soppen dus, gewoon 1x per jaar nieuwe folder erop plakken (en de vette weggooien natuurlijk)
En vel siliconenbakfolie onderin de oven gelegd. Velletje is zo schoon te maken itt de bodem van de oven.
vrijdag 3 januari 2014 om 13:37
vrijdag 3 januari 2014 om 13:38
quote:nephthys schreef op 03 januari 2014 @ 13:36:
Glazen kaarshouders met waxresten maak ik schoon door er kokend water in te gieten tot aan de rand. De wax smelt dan en komt bovenop drijven. Als het water afgekoeld is kun je dan heel eenvoudig de wax verwijderen.
Ik pak ze in met keukenpapier en zet ze in de magnetron.
Kaarsvet zit in het papier en je kaarshouder is schoon.
Glazen kaarshouders met waxresten maak ik schoon door er kokend water in te gieten tot aan de rand. De wax smelt dan en komt bovenop drijven. Als het water afgekoeld is kun je dan heel eenvoudig de wax verwijderen.
Ik pak ze in met keukenpapier en zet ze in de magnetron.
Kaarsvet zit in het papier en je kaarshouder is schoon.
vrijdag 3 januari 2014 om 13:39
quote:pokkewijf schreef op 03 januari 2014 @ 13:32:
Ik kende het woord ook niet maar snap m wel. Tips en trucs die het leven simpeler maken!
En vel siliconenbakfolie onderin de oven gelegd. Velletje is zo schoon te maken itt de bodem van de oven. Mijn moeder plakte altijd kastpapier in de keukenkastjes, op de plankjes dan
En vel siliconenbakfolie onderin de oven gelegd. Velletje is zo schoon te maken itt de bodem van de oven. Mijn moeder plakte altijd kastpapier in de keukenkastjes, op de plankjes dan
vrijdag 3 januari 2014 om 13:40
vrijdag 3 januari 2014 om 13:41
vrijdag 3 januari 2014 om 13:42
Verder staat Pinterest vol met geweldige life hacks, hier bijvoorbeeld: http://www.pinterest.com/search/pins/?q ... ack%20home
En vroeger heb ik hier zelf ook al eens een topic over geopend, dus waarschijnlijk staan er hier nog wat: pampas in "Life hacks: maak je leven eenvoudiger"
En vroeger heb ik hier zelf ook al eens een topic over geopend, dus waarschijnlijk staan er hier nog wat: pampas in "Life hacks: maak je leven eenvoudiger"
vrijdag 3 januari 2014 om 13:42
Leuk topic!
Als je spek hebt gebakken zit je altijd met het bakvet in de pan wat je beter niet door de afvoer kan spoelen maar ook niet gelijk in je prullenbak kan doen. Doe een stuk aluminium folie in een bakje, schenk het vet er op en gooi het zo weg als het gestold is.
Aluminium folie standaard onder in de oven voorkomt een hoop schoonmaken.
Als je spek hebt gebakken zit je altijd met het bakvet in de pan wat je beter niet door de afvoer kan spoelen maar ook niet gelijk in je prullenbak kan doen. Doe een stuk aluminium folie in een bakje, schenk het vet er op en gooi het zo weg als het gestold is.
Aluminium folie standaard onder in de oven voorkomt een hoop schoonmaken.
vrijdag 3 januari 2014 om 13:43
quote:petram schreef op 03 januari 2014 @ 13:37:
Spullen bewaren daar waar je ze gebruikt. Dus alles binnen handbereik, zeg maar. Zo heb ik in het kastje bij de voordeur een collectepotje, daarin zit kleingeld. Als er iemand aan de deur komt op een onmogelijk tijdstip, hoef ik niet eerst alle jaszakken door te spitten opzoek naar een bijdrage.
Doen wij ook idd! Dalman is zo'n handigerd, die bedenkt dat gewoon.
Nooit geweten dat dat als full-blown lifehack door het leven gaat!
Ik blij meelezen, dit is handig allemaal!
Spullen bewaren daar waar je ze gebruikt. Dus alles binnen handbereik, zeg maar. Zo heb ik in het kastje bij de voordeur een collectepotje, daarin zit kleingeld. Als er iemand aan de deur komt op een onmogelijk tijdstip, hoef ik niet eerst alle jaszakken door te spitten opzoek naar een bijdrage.
Doen wij ook idd! Dalman is zo'n handigerd, die bedenkt dat gewoon.
Nooit geweten dat dat als full-blown lifehack door het leven gaat!
Ik blij meelezen, dit is handig allemaal!