Waterkoker rookt
donderdag 5 maart 2020 om 21:20
Hoii allemaal! Oke een beetje een apart onderwerp, maar ik zette net mijn waterkoker op het onderstel neer, en het begon ineens te roken!
Dus ik naar beneden, buiten afwachten tot het minder werd,
Mijn vraag is, hoe kan dit? Had het idee dat de waterkoker bijna in brand vloog.
Nu heb ik de waterkoker opnieuw net aangezet, hij doet het nog wel.
Is ie nu aan vervanging toe? Of iets met kortsluiting? En is de waterkoker nog te gebruiken of een nieuwe aanschaffen?
Dus ik naar beneden, buiten afwachten tot het minder werd,
Mijn vraag is, hoe kan dit? Had het idee dat de waterkoker bijna in brand vloog.
Nu heb ik de waterkoker opnieuw net aangezet, hij doet het nog wel.
Is ie nu aan vervanging toe? Of iets met kortsluiting? En is de waterkoker nog te gebruiken of een nieuwe aanschaffen?
donderdag 5 maart 2020 om 22:22
donderdag 5 maart 2020 om 22:23
donderdag 5 maart 2020 om 22:32
Mila9336 schreef: ↑05-03-2020 22:23Bedankt voor je reacties Aptura,
voor de duidelijkheid, de waterkoker ging per ongeluk aan, met te weinig water erin. Het hoort automatisch uit te gaan, wat het niet deed. Vervolgens ging het roken, enorm veel damp, te veel.
Op internet staat dat het niet defect hoeft te zijn.
Ging het nou roken of dampen want dat is qua ernst natuurlijk een ENORM verschil.
Roken: stekker er uit, ding naar buiten
Dampen: beetje extra water in gieten en binnen 5 minuten met een kopje thee en een koekje alweer vergeten zijn dat er stoom uit een waterkoker kwam.
donderdag 5 maart 2020 om 22:36
Nee, ding uitzetten (van zn onderstel afhalen) af laten koelen en dan evt met genoeg water weer aanzetten.Pergamon schreef: ↑05-03-2020 22:32Ging het nou roken of dampen want dat is qua ernst natuurlijk een ENORM verschil.
Roken: stekker er uit, ding naar buiten
Dampen: beetje extra water in gieten en binnen 5 minuten met een kopje thee en een koekje alweer vergeten zijn dat er stoom uit een waterkoker kwam.
Iig geen water in een warme droge waterkoker doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 5 maart 2020 om 22:46