Waterkoker rookt

05-03-2020 21:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal! Oke een beetje een apart onderwerp, maar ik zette net mijn waterkoker op het onderstel neer, en het begon ineens te roken!

Dus ik naar beneden, buiten afwachten tot het minder werd,
Mijn vraag is, hoe kan dit? Had het idee dat de waterkoker bijna in brand vloog.

Nu heb ik de waterkoker opnieuw net aangezet, hij doet het nog wel.
Is ie nu aan vervanging toe? Of iets met kortsluiting? En is de waterkoker nog te gebruiken of een nieuwe aanschaffen?
Het komt echt dom over idd,
😅 ,
Maar goed; conclusie: de droogkookbeveiliging werkte dus NIET, waardoor het enorm ging dampen/ roken.
Normaliter schakelt een waterkoker uit. In mijn geval dus niet. Top ding 👌🏼
Euhm je rent naar buiten als je nog alle mogelijkheden hebt om te voorkomen dat er brand uitbreekt? Met jou wint men de oorlog wel. :mrgreen:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lagen er nog mensen te slapen boven? :idee:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt voor je reacties Aptura,

voor de duidelijkheid, de waterkoker ging per ongeluk aan, met te weinig water erin. Het hoort automatisch uit te gaan, wat het niet deed. Vervolgens ging het roken, enorm veel damp, te veel.

Op internet staat dat het niet defect hoeft te zijn.
Enn, ik rende naar buiten MET de waterkoker 😂
Mila9336 schreef:
05-03-2020 22:23
Bedankt voor je reacties Aptura,

voor de duidelijkheid, de waterkoker ging per ongeluk aan, met te weinig water erin. Het hoort automatisch uit te gaan, wat het niet deed. Vervolgens ging het roken, enorm veel damp, te veel.

Op internet staat dat het niet defect hoeft te zijn.

Ging het nou roken of dampen want dat is qua ernst natuurlijk een ENORM verschil.

Roken: stekker er uit, ding naar buiten
Dampen: beetje extra water in gieten en binnen 5 minuten met een kopje thee en een koekje alweer vergeten zijn dat er stoom uit een waterkoker kwam.
Pergamon schreef:
05-03-2020 22:32
Ging het nou roken of dampen want dat is qua ernst natuurlijk een ENORM verschil.

Roken: stekker er uit, ding naar buiten
Dampen: beetje extra water in gieten en binnen 5 minuten met een kopje thee en een koekje alweer vergeten zijn dat er stoom uit een waterkoker kwam.
Nee, ding uitzetten (van zn onderstel afhalen) af laten koelen en dan evt met genoeg water weer aanzetten.
Iig geen water in een warme droge waterkoker doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mila9336 schreef:
05-03-2020 22:25
Enn, ik rende naar buiten MET de waterkoker 😂
:rofl:

Oh mén

Geweldig topic.
Klinkt niet goed. Ontkoppelen en hup weg ermee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je hem nog maar net hebt zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
Als het enige probleem is dat het niet meer afslaat bij het koken van het water dan ook weg ermee!
Geen risico's nemen w.b. veiligheid.
Hexx schreef:
06-03-2020 09:18
Als je hem nog maar net hebt zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
Dit. Dan heb je toch garantie?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven