WC in de woonkamer?

13-10-2011 20:37 42 berichten
Naar aanleiding van het topic over een trap in de woonkamer heb ik ook nog een leuke.

Wij kunnen een leuke eengezinswoning gaan huren, een hele vooruitgang ten opzichte van ons huidige huis. Eigenlijk is het helemaal perfect: een ruimere woonkamer, voldoende en ook vrij ruime slaapkamers, een tuintje.

Het enige is dat de wc min of meer in de woonkamer zit, naast de keuken. Het zo'n constructie als in een restaurant bijvoorbeeld, dat je eerst een voorportaaltje hebt dat met een deur wordt afgesloten, en daarachter nog een deur met daarachter het wc-hokje zelf.

Dat is toch raar, een wc hoort toch in de gang? Want ondanks de dubbele deur zal het toch vast wel eens een beetje ruiken. Er is ook geen wc-raampje omdat het hokje binnen de woning zit. En dan de geluiden!

Het is een woning uit de jaren 80 en alle woningen in dat blok en belendende blokken hebben deze indeling.

Het is dat we niet zo een twee drie uitzicht hebben op iets anders (of het is een andere woning in datzelfde blok), anders zou het voor mij echt een breekpunt zijn.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Haha bij de titel dacht ik echt een wc-pot midden in de woonkamer :-D

Ach, dat valt toch best mee. Koop een paar goede luchtverfrissers voor in de WC. Om het huis nou niet te nemen door een wc in de woonkamer..
Tja, het is misschien niet ideaal. Maar als het verder jullie droomhuis is???
Heb je niet nog een wc boven in de badkamer? Dan zou je altijd nog kunnen afspreken dat jullie daar gaan zitten stinken
Nou, dan zou ik niet naar de wc gaan als ik bij je op bezoek kwam. Zo genant. Zo'n huis zou ik iig niet willen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een luxe, een wc met een portaaltje! (Mijn wc was wel op de gang, edoch slechts 80x80. Was, inmiddels staat het toilet achterin de tuin. Heil klussen! )
hier ook geen raampje in het toilet en daar heb ik geen problemen mee. Misschien een stom idee maar is het mogelijk dat er iemand naar de wc gaat daar en jij in de woonkamer blijft om te kijken of je het echt hoort? Zou zonde zijn om voor zoiets praktisch het huis niet te nemen.
quote:germanwings schreef op 13 oktober 2011 @ 20:43:

Heb je niet nog een wc boven in de badkamer? Dan zou je altijd nog kunnen afspreken dat jullie daar gaan zitten stinken Ja, die is er ook (ook een hele vooruitgang trouwens, een tweede toilet!). Dat bedacht ik ook al ja. Dat de stinkerds dan maar naar boven moeten gaan.
Als het jullie droomhuis is verder, en je hebt niets anders waar je snel heen kunt, zou ik het gewoon doen. Desnoods zet je een radiootje ofzo in het tussenportaal, dat gaat spelen bij beweging ofzo, dan hoor je geen geluiden. Stank, sjah, dat zou kunnen idd.

Ach, iedereen moet naar de wc toch? Dus je hoeft je toch niet te schamen?
quote:Elmervrouw schreef op 13 oktober 2011 @ 20:43:

Nou, dan zou ik niet naar de wc gaan als ik bij je op bezoek kwam. Zo genant. Zo'n huis zou ik iig niet willen.Precies de reden waarom ik er moeite mee heb! Nou kan bezoek ook boven op het toilet gaan hoor en als ik bezoek heb doe ik dat zelf waarschijnlijk ook, maar gewoon het idee...
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 20:47:

Als het jullie droomhuis is verder, en je hebt niets anders waar je snel heen kunt, zou ik het gewoon doen. Desnoods zet je een radiootje ofzo in het tussenportaal, dat gaat spelen bij beweging ofzo, dan hoor je geen geluiden. Stank, sjah, dat zou kunnen idd.

Ach, iedereen moet naar de wc toch? Dus je hoeft je toch niet te schamen?ja maar yellow jij denkt ook wel heel makkelijk over kakken.
Het is ook niet fijn. mischien een radio in de wc ophangen dat je de geluiden niet hoort?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 oktober 2011 @ 20:48:

[...]

ja maar yellow jij denkt ook wel heel makkelijk over kakken. Da;s waar
dat heb ik ook! qua geluiden klopt het wat je zegt. Bij mij hoor je wel wanneer iemand klaar is met plassen e.d. Maar dan moet je er wel op letten, het is niet echt super storend o.i.d. Wel heb ik afzuiging in de wc, dus eigenlijk ruik ik nooit iets (mijn laptop staat naast de deur van het portaaltje).

Persoonlij kzou ik een huis er niet op afwijzen, want het valt echt heel erg mee.
Nou als je boven een tweede hebt, zal het beneden niet stinken.

Ik zou het ook even testen. Iemand naar het toilet en iemand in de kamer. Waarschijnlijk valt het hardstikke mee.

Wij hebben ook geen raampje in de wc trouwens.
Ach, het kan altijd nog erger:

(1933, Amsterdam, plee onder het aanrecht).
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 oktober 2011 @ 20:46:

hier ook geen raampje in het toilet en daar heb ik geen problemen mee. Misschien een stom idee maar is het mogelijk dat er iemand naar de wc gaat daar en jij in de woonkamer blijft om te kijken of je het echt hoort? Zou zonde zijn om voor zoiets praktisch het huis niet te nemen.

Goeie tip! We gaan morgen kijken.

Ik zou dat zelf ook heel zonde vinden hoor, en ik kan me niet voorstellen dat ik hierom dat huis niet neem.

In onze huidige woning zetten we wel altijd meteen het raam wijd open als er iemand een grote boodschap gedaan heeft. Maar goed, als je het voelt aankomen kun je natuurlijk ook naar boven gaan, dat valt met mijn kinderen vast ook wel af te spreken.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 oktober 2011 @ 20:46:

hier ook geen raampje in het toilet en daar heb ik geen problemen mee. Nu ik erover nadenken.... wij hebben ook geen raampje! No problem!
Hier geen raampje in de wc. We hadden wel een afzuiger, maar dat gaf heel veel lawaai dus we doen het met enkel een verfrisser. Hij zit in de gang en ben je net lekker naar de wc geweest gaat de deurbel... tja.
Wij hebben ook geen raampje in het toilet, wel een elektrische afzuiging.

En een dubbele deur is toch prima. In mijn vorige flat zat het toilet wel in de gang, maar was er geen deur tussen de woonkamer en de gang, daar heb ik nooit last van gehad.
quote:glasrivella schreef op 13 oktober 2011 @ 20:50:

dat heb ik ook! qua geluiden klopt het wat je zegt. Bij mij hoor je wel wanneer iemand klaar is met plassen e.d. Maar dan moet je er wel op letten, het is niet echt super storend o.i.d. Wel heb ik afzuiging in de wc, dus eigenlijk ruik ik nooit iets (mijn laptop staat naast de deur van het portaaltje).

Persoonlij kzou ik een huis er niet op afwijzen, want het valt echt heel erg mee.

Hé, een ervaringsdeskundige! Dank je voor je reactie. Jou valt het dus mee.

Morgen gaan we kijken, ik zal letten of er afzuiging is.

Afwijzen om die reden is ook niet echt een optie hoor. We moeten in verband met ruimtegebrek nu ook echt aan verhuizen gaan denken, en dit is een hele mooie kans.
Mijn oom en tante hadden dat ook, maar dan in de serre. Ik vond het vreselijk om er naar de wc te gaan. En deed het dan ook niet!
Kan je die wc beneden niet gewoon negeren en het voorportaaltje gebruiken als kast. Dan gebruik je gewoon alleen de wc boven!
Bij een studentenhuis waar ik weleens kwam zat de wc wel in de gang, maar het erge was dat er alleen een gordijn voor hing.... Nu hebben we de wc in de gang, zonder raam en dicht naast de woonkamer (zonder deur). Dus het klinkt bij jullie best prima. Ik zou het geen probleem vinden. Misschien als je meer privacy wil naar boven gaan..
quote:Lievelente schreef op 13 oktober 2011 @ 21:08:

Bij een studentenhuis waar ik weleens kwam zat de wc wel in de gang, maar het erge was dat er alleen een gordijn voor hing.....Zeker een mannenhuis, of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven