Weg gooien is zonde?

05-01-2014 22:38 22 berichten
Ik heb vandaag een nieuw bed + bureau gekocht voor mijn jongste (bijna 9). Ze heeft nu nog een kinderkamer met roze meegroeibed, speelgoedkist en kleutertafeltje en -stoeltjes. Dat tafeltje en die stoeltjes zijn van Ikea en al 12 jaar oud (ook van mijn oudste geweest). Ze zien er ook heel erg gebruikt uit, stickers en stiftvlekken erop en van een van de stoeltjes is een hoekje gezaagd (klusongelukje ). Die ga je dus niet meer met goed fatsoen op Marktplaats zetten, toch? Het gaat me wel een beetje aan het hart om het naar de vuilstort te brengen. Wat zouden jullie ermee doen?
Kringloop
Alle reacties Link kopieren
Gratis af te halen (Facebook) pagina misschien een optie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Weeggeefpagina met je kerngetal op facebook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gratis af te halen op MP? Altijd mensen die het kunnen gebruiken en het er voor over hebben om het op te knappen.

Na een week nog geen serieuze reactie? Dan alsnog weggooien.

Volgens mij wil de kringloop alleen maar spullen in goede staat.
Het weggeeftopic hier bij Overig?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Weggeefhoek via Facebook! Er is er vast wel eentje bij jou in de buurt.
Kringloop?

Alhoewel ze daar ook ontzettend kritisch zijn, toen ik er laatst was, hebben ze maar een paar spullen eruit gepikt, de rest 'hoefden ze niet'. En het was echt geen vieze oude troep! Kon ik daarna alsnog door naar de milieustraat....
Doneren aan blijfhuis
quote:betjebig schreef op 05 januari 2014 @ 22:38:

Dat tafeltje en die stoeltjes zijn van Ikea en al 12 jaar oud (ook van mijn oudste geweest). Ze zien er ook heel erg gebruikt uit, stickers en stiftvlekken erop en van een van de stoeltjes is een hoekje gezaagd (klusongelukje ).

ik denk dat je dit alleen maar kan weggooien.

als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.
gratisoptehalen.nl
Of in plaats van naar de vuilstort brengen zet je het gewoon op straat. Wanneer ik het grofvuil bel komen die 9 van de 10 keer voor niets omdat wat ik weg wil doen al door iemand is meegenomen.

Dus misschien gewoon een dagje op straat zetten, wordt t niet opgehaald kan je daarna altijd nog kringloop of grofvuil bellen.
Zeg maar Spijker.
quote:aliva schreef op 05 januari 2014 @ 22:46:

[...]

ik denk dat je dit alleen maar kan weggooien.

als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes
Hier in de wijk staan ook regelmatig dingen, bij een grotere toegangsweg, met een groot bord erbij "gratis mee te nemen". Dingen zijn altijd binnen een paar uur verdwenen.

Of anders weggeefhoek op Facebook.
Misschien doe ik dat wel, gewoon op straat zetten met een bordje erbij. Als je er even voor gaat zitten met een flesje stickerverwijderaar heb je nog een prima tafeltje + stoeltjes.
quote:Spijk-er schreef op 05 januari 2014 @ 22:48:

Of in plaats van naar de vuilstort brengen zet je het gewoon op straat. Wanneer ik het grofvuil bel komen die 9 van de 10 keer voor niets omdat wat ik weg wil doen al door iemand is meegenomen.

Dus misschien gewoon een dagje op straat zetten, wordt t niet opgehaald kan je daarna altijd nog kringloop of grofvuil bellen.

Dat mag echt bijna nergens, alleen A'dam is volgens mij zo makkelijk.

In de meeste plaatsen kun je hier flinke boetes voor krijgen.

Kringloop wil vaak alleen maar dingen in goede staat, maar er zijn kringloopwinkels die een plek hebben, waar je gewoon spullen neer kunt zetten, waardoor je het dus niet hoeft aan te bieden. Dat kan erg handig zijn. Willen ze het niet, gooien zij het weg, maar jij bent er in elk geval van af en betaalt geen kosten bij de stort.
Ik denk dat er nettere meubeltjes op te halen zijn. Kan me voorstellen dat het aan je hart gaat maar dan zou je ze zelf op moeten knappen. Gewoon weg dus.
quote:betjebig schreef op 05 januari 2014 @ 22:49:

[...]

Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes Gewoon bewaren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij onze milieustraat hebben ze een speciale container staan waar je dit soort spullen in zet, komt de kringloop het uitzoeken en de gewone burger mag uit de rest vrij mee nemen, de rest gaat in de vuilcontainers.

Of je kan online een afspraak maken, zet je het aan de weg en wat er niet mee genomen is word gratis opgehaald.
Het zijn maar spullen he? Of je ze aan een ander geeft, als iemand het al wil hebben

Of je gooit ze weg, wat is het verschil precies? Dat begrijp ik nooit zo goed.
De nieuwe spullen zijn inmiddels bezorgd en alles bij elkaar word ik nu al iebel van de zooi. Het oude bed moet nog op de foto voor Marktplaats, maar ik denk dat het tafeltje en stoeltjes toch maar zsm naar de Milieustraat moeten. Ze zijn goed gebruikt in ieder geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven