Weg gooien is zonde?
zondag 5 januari 2014 om 22:38
Ik heb vandaag een nieuw bed + bureau gekocht voor mijn jongste (bijna 9). Ze heeft nu nog een kinderkamer met roze meegroeibed, speelgoedkist en kleutertafeltje en -stoeltjes. Dat tafeltje en die stoeltjes zijn van Ikea en al 12 jaar oud (ook van mijn oudste geweest). Ze zien er ook heel erg gebruikt uit, stickers en stiftvlekken erop en van een van de stoeltjes is een hoekje gezaagd (klusongelukje ). Die ga je dus niet meer met goed fatsoen op Marktplaats zetten, toch? Het gaat me wel een beetje aan het hart om het naar de vuilstort te brengen. Wat zouden jullie ermee doen?
zondag 5 januari 2014 om 22:46
quote:betjebig schreef op 05 januari 2014 @ 22:38:
Dat tafeltje en die stoeltjes zijn van Ikea en al 12 jaar oud (ook van mijn oudste geweest). Ze zien er ook heel erg gebruikt uit, stickers en stiftvlekken erop en van een van de stoeltjes is een hoekje gezaagd (klusongelukje ).
ik denk dat je dit alleen maar kan weggooien.
als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.
Dat tafeltje en die stoeltjes zijn van Ikea en al 12 jaar oud (ook van mijn oudste geweest). Ze zien er ook heel erg gebruikt uit, stickers en stiftvlekken erop en van een van de stoeltjes is een hoekje gezaagd (klusongelukje ).
als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.
zondag 5 januari 2014 om 22:48
Of in plaats van naar de vuilstort brengen zet je het gewoon op straat. Wanneer ik het grofvuil bel komen die 9 van de 10 keer voor niets omdat wat ik weg wil doen al door iemand is meegenomen.
Dus misschien gewoon een dagje op straat zetten, wordt t niet opgehaald kan je daarna altijd nog kringloop of grofvuil bellen.
Dus misschien gewoon een dagje op straat zetten, wordt t niet opgehaald kan je daarna altijd nog kringloop of grofvuil bellen.
Zeg maar Spijker.
zondag 5 januari 2014 om 22:49
quote:aliva schreef op 05 januari 2014 @ 22:46:
[...]
als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes
[...]
als het zo afgeleefd is, dan denk ik niet dat je er nog iemand blij mee kan maken.Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes
zondag 5 januari 2014 om 23:06
quote:Spijk-er schreef op 05 januari 2014 @ 22:48:
Of in plaats van naar de vuilstort brengen zet je het gewoon op straat. Wanneer ik het grofvuil bel komen die 9 van de 10 keer voor niets omdat wat ik weg wil doen al door iemand is meegenomen.
Dat mag echt bijna nergens, alleen A'dam is volgens mij zo makkelijk.
In de meeste plaatsen kun je hier flinke boetes voor krijgen.
Kringloop wil vaak alleen maar dingen in goede staat, maar er zijn kringloopwinkels die een plek hebben, waar je gewoon spullen neer kunt zetten, waardoor je het dus niet hoeft aan te bieden. Dat kan erg handig zijn. Willen ze het niet, gooien zij het weg, maar jij bent er in elk geval van af en betaalt geen kosten bij de stort.
Dat mag echt bijna nergens, alleen A'dam is volgens mij zo makkelijk.
In de meeste plaatsen kun je hier flinke boetes voor krijgen.
Kringloop wil vaak alleen maar dingen in goede staat, maar er zijn kringloopwinkels die een plek hebben, waar je gewoon spullen neer kunt zetten, waardoor je het dus niet hoeft aan te bieden. Dat kan erg handig zijn. Willen ze het niet, gooien zij het weg, maar jij bent er in elk geval van af en betaalt geen kosten bij de stort.
zondag 5 januari 2014 om 23:41
quote:betjebig schreef op 05 januari 2014 @ 22:49:
[...]
Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes Gewoon bewaren.
[...]
Ach ja, ik kan me herinneren dat ik toen ik het babyledikantje verkocht ook de enige was die de tandafdrukken in de rand zo aandoenlijk vond. Wat een geschiedenis hangt er aan die meubeltjes Gewoon bewaren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 6 januari 2014 om 09:29
Bij onze milieustraat hebben ze een speciale container staan waar je dit soort spullen in zet, komt de kringloop het uitzoeken en de gewone burger mag uit de rest vrij mee nemen, de rest gaat in de vuilcontainers.
Of je kan online een afspraak maken, zet je het aan de weg en wat er niet mee genomen is word gratis opgehaald.
Of je kan online een afspraak maken, zet je het aan de weg en wat er niet mee genomen is word gratis opgehaald.