Weinig wasmiddel gebruiken?
vrijdag 26 februari 2010 om 16:07
Wij hebben vandaag een nieuwe wasmachine gekocht en de verkoper drukte mij op het hart om weinig wasmiddel te gebruiken. Per was een halve wastablet. Dit lijkt mij zo weinig. Normaal gebruik ik er 1 bij een gewone was en twee bij veel was of extra vieze was.
Krijg je bij een halve tablet je was schoon? Wie heeft hier ervaring mee?
Krijg je bij een halve tablet je was schoon? Wie heeft hier ervaring mee?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
vrijdag 26 februari 2010 om 22:13
Ik had afgelopen week een was in de wasmachine helemaal vergeten. 2 dagen later dacht ik Ojee, de was. Ik trok de deur open.. en stinken. Niet normaal meer. Echt zo'n hele vieze muffe lucht. Ik heb de was overnieuw gewassen maar het stonk daarna nog net zo erg en de wasmachine ook. Ik heb eens wat op internet gezocht en kwam tot de conclusie dat ik misschien ook wat teveel wasmiddel gebruik. Ik heb de machine op 90 graden laten draaien met een pakje vaatwasreiniger, toen was de stank een stuk minder. Nu gister een was gedraaid met een klein beetje wasmiddel, het schuimde evengoed zag ik, en in het wasverzachterbakje een scheut schoonmaakazijn. De was kwam er lekker ruikend uit. Gelukkig maar! Dus zo was ik voortaan maar. En nog wat, ik had op mijn zwarte katoenen broeken altijd witte streperige vlekken die er voor de was niet in zaten. Komt waarschijnlijk ook door teveel wasmiddel.