Wekker buurtbewoner (deel 2)

02-08-2010 13:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, onlangs postte ik al een bericht over dat iemands elektrische wekker maar bleef afgaan 's morgens, ding stond uren te loeien voordat hij uitging/uit werd gezet. Inmiddels zijn we anderhalve week verder en is het zo'n beetje om de dag 'raak', in die zin dat de wekker van die persoon afgaat en blijft afgaan, soms 20 mins achter elkaar, soms een uur, op wisselende tijdstippen (de ene keer om 9 uur, dan om 11 uur, 10 uur, zit geen patroon in).

Ik ben er natuurlijk ook niet elke dag, maar ik werk vanuit thuis dus ben toch wel vaak 's morgens in en om huis. Mijn werkkamer is aan de achterkant en het lawaai komt uit iemands appartement. Dat gebouw staat hemelsbreed een meter of 30 hiervandaan, aan de kant van mijn werkkamer.

Wat zouden jullie eraan doen? Het probleem is dus dat het een super irritant geluid is (net als bv een autoalarm) en dat het dus heel vaak gebeurt.

Ik heb vandaag al aangebeld bij de vermoedelijke 'dader', maar ik weet niet precies uit welke woning het geluid komt en de bellen zijn aan de andere kant vd flat bij de hoofdingang. Ik kan trouwens zelf niet 'op onderzoek gaan' waar hete xact vandaan komt want het terrein is afgesloten en alleen toegankelijk voor de bewoners zelf.

Er werd niet opengedaan. Ik had vriendelijke willen vragen dat ik geregeld het geluid van een wekker hoor langdurig en of ze een idee hebben waar dit vandaan zou kunnen komen.

Dat werkte dus niet want niemand thuis/nog steeds diep in slaap/verkeerde nummer.

Wat nu? Ik zie nog als mogelijkheden andere bewoners vd flat aan te schieten en erachter proberen te komen of zij er ook last van hebben en of ze weten welke woning het precies is. Of bij alle bewoners een briefje in de brievenbus te doen. Maar dat is ook weer zo drastisch. Iemand nog suggesties?
Zelf eerder opstaan, word je er ook niet wakker van
I only get one shot at life - so I shoot to kill
briefjes door de bus doen en vragen of degene zijn wekker wat zachter wil zetten
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Hahaha, t is niet zo dat ik er zelf wakker van word altijd - maar meer dat het als ik wakker ben echt een supperirritant geluid is. Vergelijk met zo'n hoge piep als iemand paar deuren verder aan het stofzuigen is. Ook zo'n rotgeluid. Misschien scheelt het als ik zou weten wat er aan de hand is (vakantie, bewoner vergeten wekker uit te zetten, iemand met wisselende diensten, iemand die slaapstoornis heeft en daardoor niet wakker wordt van zijn alarm).
@bar het zijn 44 appartementen en ik heb alleen maar een vermoeden over welk huis het ongeveer is. Misschien is het handiger om in elk geval de juiste verdieping te weten te komen. Het is onhandig, ik kijk uit opf hun voordeuren en binnenterrein maar hun uitgang is aan de andere kant dus als ik iemand wat zou willen vragen dan moet ik helemaal omlopen dus dat werkt ook niet echt.
Heeft dat appartementen complex een VVE?

Misschien kan je die aanschrijven dat je je afvraag of er iets mis is bij die bewoner, en dat je toch wel last hebt van het geluid.

Waarschijnlijk hebben (een aantal van) zijn buren er ook last van.
- Nog een poging doen, en zo nodig nog een.

- Wijkagent bellen? Of 0900-8844. Uren loeien lijkt me nogal abnormaal.

Ik heb eens 0900-8844 gebeld toen er al de hele dag een autoalarm afging (ik was zelf net thuis, maar volgens een klaagbriefje op de auto loeide het alarm al de hele dag). Er werd direct iets mee gedaan.
Als je uitkijkt op hun voordeuren kun je misschien een foto maken van het huis waar je denkt dat het vandaan komt, door in te zoemen kun je het huisnummer zien.
Hoe kun je achter de adresgegevens van een VVE komen? Ik woon zelf niet in die flat, maar er schuin naast zeg maar. T is op zich wel een goed idee.
Als het koopwoningen zijn is er vast ook een VVE dus dan kan je het via hun spelen. Vaak duurt dit wel een poosje voordat het verwerkt en zo is...

Dus dan is de beste optie toch om het via een briefje te doen.

Als je het bij iedereen in de bus doet loop je ook niet het risico een boze bewoner te treffen want je vraagt het in het algemeen en wie de schoen past trekke hem aan...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Staat het postadres van de VVE niet ergens bij de gemeente geregistreerd of kan je bij 1 bewoner aanbellen met de vraag waar je een brief naar de VVE naartoe kan sturen?
quote:nostradame schreef op 02 augustus 2010 @ 14:03:

.

- Wijkagent bellen? Of 0900-8844. Uren loeien lijkt me nogal abnormaal.

Ehm, uren? Het is 20 minuten tot een uur volgens de OP.

Ik kan me 20 min snoozen nog best voorstellen.

Als je muziek aanzet, hoor je het dan nog?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als jij 30 meter van dat appartement af woont en jij hebt er al last van, dan zullen er vast mensen in het complex zelf er ook (meer) last van hebben en op dit moment actie aan het ondernemen zijn. Het duurt nu anderhalve week en is een 'nieuw' probleem, geef ze daar even de tijd om het op te lossen. Als het blijft voortduren zou ik weer probreren iemand van het complex te spreken te krijgen.
@spijker 20 minuten snoozen wel, maar 20 minuten lang naast een wekker liggen die nonstop 'tuut tuut tuut' het welbekende rotgeluid maakt....dan moet je wel hardhorend zijn of stomdronken om dat niet mee te krijgen, laat staan een uur achter elkaar.

Vraag me wel af wat het voor ding is dat die zo hard te horen is inderdaad. Misschien heeft de bewoner 'm op de versterker staan? Voor de rest hoor je hier bijna niks aan geluid, ook geen tv ofzo van andere mensen daarom is het zo raar.
Heb je al geprobeerd om onfatsoenlijk hard terug te brullen?

Ik heb dat ook een keer gehad, een buurman had nogal moeite met opstaan en liet dat ding maar loeien en loeien, elke dag weer. Uit pure frustratie heb ik na een paar weken een keer keihard geroepen: 'En nou opstaan en die k**wekker uit!'

Daarna nooit meer last van gehad.
quote:Spijker schreef op 02 augustus 2010 @ 14:28:

[...]

Ehm, uren? Het is 20 minuten tot een uur volgens de OP.

Ik kan me 20 min snoozen nog best voorstellen.

Als je muziek aanzet, hoor je het dan nog?In de OP staat: "ding stond uren te loeien voordat hij uitging/uit werd gezet"
zou de bewoner niet gewoon op vakantie zijn en vergeten zijn wekker uit te zetten?
quote:nostradame schreef op 02 augustus 2010 @ 15:23:

[...]

In de OP staat: "ding stond uren te loeien voordat hij uitging/uit werd gezet"dat was met het vorige wekkeroverlast probleem... dit is een nieuwe :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven