Wel of geen derde kat?
vrijdag 17 september 2010 om 09:47
Hai meiden,
Wij hebben nu twee poezen van anderhalf jaar waar we helemaal gek van zijn. Maar.. ik wil zo graag nog een poesje erbij! En aangezien er zoveel kittens aan worden geboden voel ik me bijna verplicht zo'n schattig beestje in huis te nemen... Ik vind het verontrustend en zielig te zien hoeveel kittens er worden aangeboden per dag. Hopelijk krijgen ze allemaal een heel fijn huisje....
Nu is mijn vraag; een derde kat (kitten)? Hoe is dat? Vinden de andere twee dat wel gezellig? Hoe doen volwassen katten eigenlijk tegen kittens?
Karakter van mijn poezen:
Poes 1 - Zeer ondernemend, veel buiten, lekker jagen.. De ene muis na de ander vliegt door de tuin (ook wel zielig hoor)! Verandert 's avonds in het grootste knuffelbeest ter wereld. Kan soms bazig doen tegen haar zusje.
Poes 2 - Een echte levensgenieter. Geniet van wat om haar heen gebeurt en kijkt liever toe. Een beetje een liever-lui-dan-moe-poes. Een ontzettende schat die erg van knuffelen houdt en ook graag buiten is. Doet geen vlieg kwaad (heeeeel soms pakt ze een vliegje, maar dan nog gaat ze er best lief mee om...)
Ik begrijp heel goed dat een reactie per kat verschilt, maar hoe zou het over het algemeen kunnen verlopen?
Groetjes!
Wij hebben nu twee poezen van anderhalf jaar waar we helemaal gek van zijn. Maar.. ik wil zo graag nog een poesje erbij! En aangezien er zoveel kittens aan worden geboden voel ik me bijna verplicht zo'n schattig beestje in huis te nemen... Ik vind het verontrustend en zielig te zien hoeveel kittens er worden aangeboden per dag. Hopelijk krijgen ze allemaal een heel fijn huisje....
Nu is mijn vraag; een derde kat (kitten)? Hoe is dat? Vinden de andere twee dat wel gezellig? Hoe doen volwassen katten eigenlijk tegen kittens?
Karakter van mijn poezen:
Poes 1 - Zeer ondernemend, veel buiten, lekker jagen.. De ene muis na de ander vliegt door de tuin (ook wel zielig hoor)! Verandert 's avonds in het grootste knuffelbeest ter wereld. Kan soms bazig doen tegen haar zusje.
Poes 2 - Een echte levensgenieter. Geniet van wat om haar heen gebeurt en kijkt liever toe. Een beetje een liever-lui-dan-moe-poes. Een ontzettende schat die erg van knuffelen houdt en ook graag buiten is. Doet geen vlieg kwaad (heeeeel soms pakt ze een vliegje, maar dan nog gaat ze er best lief mee om...)
Ik begrijp heel goed dat een reactie per kat verschilt, maar hoe zou het over het algemeen kunnen verlopen?
Groetjes!
vrijdag 17 september 2010 om 12:35
Een volwassen kat bij mijn twee volwassen katten.. dat brengt gewoon sowieso ruzie met zich mee. Ik heb het idee dat dit met een kitten niet zo is, omdat een kitten gewoon nog te klein is om ruzie mee te maken. Daar komt bij dat de dingen die ik eerder heb gezegd ook meespelen (het opvoeden bijvoorbeeld) en jij zegt dat je inderdaad de volwassen katten ook nog kunt opvoeden en dat geloof ik ook wel,maar voor mij is dat gewoon anders. Ik wil het zelf doen van jongs af aan. Ik snap echt dat je het moeilijk vindt te begrijpen en dat je graag ziet dat meer mensen dit soort katten nemen dan de lieve, schattige kittens. Maar zoals ik al zei, hoe hard dat ook overkomt, dat is niets voor mij. Waarom zou ik een volwassen kat nemen als ik dat niet wil? Is het dan niet juist zielig om een kat te nemen die je niet wilt? Nee, sorry. Volwassen katten in het asiel zijn vast heel lief en ik gun ze de allerliefste baasjes ter wereld. Ik wil gewoon een kitten, geen volwassen kat. Je kunt me niet overhalen, sorry haha!
vrijdag 17 september 2010 om 17:01
Vlindertje, teleurstelling voor jou, maar goed dat je je erbij neerlegt! Ik weet hoe moeilijk dat is ... Heb vaak genoeg lekker lopen doorzeuren bij mijn man.
Maar je hebt twee lieverds rondlopen, dus dat is ook al heel leuk toch?
Maar je hebt twee lieverds rondlopen, dus dat is ook al heel leuk toch?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
vrijdag 17 september 2010 om 17:28