Welk hondenras is dit?

03-05-2010 17:27 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt mij? Ik ben opzoek naar het honderas horende bij deze omschrijving.

ongeveer 1 formaat kleiner dan een herder (weet het niet helemaal zeker meer). Zandkleurig tot oranjeachtig. Hij kan tegen extreem koud en extreem heet weer. Kortharig.

Wie weet over wat voor hond ik het heb?
Shiba Inu?

De Hokkaido.

Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Of de Kanaän hond.

Jaaaa dat is hem!

De kanaän.

De winnaar is Gebakkie!

2e plaats infojunk

3e plaars kabouter23

De winnaars zullen spoedig persoonlijk bericht ontvangen hoe zij hun prijzen kunnen innen.
Aaah fijn!

*hoopt stiekem op een lekkere zak schuimpies*
Ah, ik MOEST het gewoon weten, ik ben er echt even voor teruggekomen
Viva naar de knoppen.
Schuim, wat was eigenlijk de bedoeling van dit topic? Wil je er één gaan aanschaffen? Gewoon een interessevraagje hoor
Ja klopt, we denken erover een hond te nemen en bekijken verschillende rassen met bijbehorende karakters. Ik kon me herinneren dat ik ooit interesse had in deze maar wist niet meer welke het was en ook geen idee meer van het karakter.
Ah oke, leuk voor jullie zeg! Gaan jullie voor een pup?

Alvast heel veel plezier met het uitzoeken van een leuke hond! Ik vind de Kanaän in ieder geval prachtig!
hey leuk zeg. deze keuze!

maar ik ben samen met kaboutertje 3de.

ik poste nl als 1ste over de shiba-inu
sorry desteny, ik heb je over het hoofd gezien, een speciaal applaus voor jou dan:

Gebakkie, Als we besluiten dat we een hond nemen gaan we inderdaad voor een pup, dit omdat 1) we verschillende huisdieren hebben en straks allemaal door 1 door willen gaan. 2) veel honden niet goed (in mijn ogen) zijn opgevoed, daar willen we veel tijd en aandacht in gaan steken.

Kanaän is inderdaad een prachtige hond maar wat ik ervan lees denk ik ook te waaks maar dat is niet helemaal duidelijk door het gebrek aan meer informatie. Daarbij komen ze heel weinig voor in Europa las ik en kan dan ook geen fokker vinden.

Heb je zelf een hond?
Ik snap heel goed hoor dat je voor een pup wilt gaan.

Wij hebben inderdaad een hond (een Engelse Cocker Spaniel)en ze is met 4-jarige leeftijd bij ons gekomen. Ze is nu 5. Ik moet zeggen dat we ontzettend veel geluk met haar hebben gehad. Ze is lief, ze luistert vrij goed, ze is sociaal naar mensen toe (helaas niet naar andere honden, de vorige eigenaresse tilde haar als pup op als er een andere hond aan kwam lopen en nu blijft ze angstig) en ze is ook nog eens ontzettend mooi. Ze werd gratis aangeboden op marktplaats.

Toch zijn er ook minpunten. Zo zou ik mijn pup leren om te spelen met een bal, leren zwemmen e.d. Dat heeft ze allemaal nooit meegekregen dus het is voor mij nu best lastig om haar te vermaken. Gelukkig kwam ik erachter dat ze het ontzettend goed doet naast de fiets Dus een paar ochtenden per week gaan we lekker fietsen zodat ze op die manier lekker haar energie kwijt kan. Maar goed, als dit alles is dan mogen we toch van geluk spreken met zo'n hond

Ik heb ook even voor je gegoogeld en inderdaad, de Kanaän is moeilijk te krijgen in Europa. Er bestaat ook geen rasvereniging van de Kanaän in Nederland.Je zou misschien de kennelclub kunnen contacteren hierover (www.kennelclub.nl)

Hier een foto van onze mooie Engelse Cocker Spaniel

Gebakkie, mooie hond heb je. Leuk ook dat je jou verhaal hebt neergezet! Als we geen andere huisdieren hadden zou ik wel eerder gaan voor een asielhond.

Ik was via google ook uitgekomen bij kennelclub.nl Ik vroeg me nog wat af. Hoe ben jij uitgekomen bij de Kanaän eigenlijk? Hij is zo moeilijk te vinden namelijk. Ik las trouwens bij het 'yoghurt, knoflook voor je hond-topic' dat je zemelen doet bij elke maaltijd voor je hond. Doe je er nog iets mee (weken, koken) ?
Dank je wel Ik ben ook apetrots op mijn zwarte dondersteen Ik kwam op de Kanaän door zoeken aan de hand jouw omschrijving en omdat hij lijkt op de Akita dus ik ben even rassen gaan zoeken die erop lijken. Ik had voorheen nog nooit eerder gehoord van de Kanaän hoor dus het was puur geluk.

Die zemelen koop ik van zonnatura en meng ik gewoon droog door haar vlees, 1 afgestreken eetlepel maar. Het werkt goed tegen volle anaalklieren. Ik kreeg deze tip van de dierenarts.
vergeet aub niet dat dergelijk rassen jaren lang gefokt zijn op zelfstandig gedrag.en dat maakt het best lastig om als gezinshond te fungeren.zeker als het jullie 1ste hond zou worden.

kijk anders eens op een grote hondenshow wat voor soort hond,jullie aanspreekt??

persoonljk vind ik duitse pinschers erg mooi...
bedankt voor de tips!
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar mijn ervaring (jarenlang werkzaam geweest in dierenasiels) met Japanse Keeshonden is niet erg goed. Ze zijn erg eenkennig, redelijk happerig en vaak ook niet zo gezellig. Wel heel mooi, dat wel.
Je hebt me niet ontmoedigt! Wel goed om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven