Welk matras? en waarom?
maandag 2 januari 2012 om 22:31
wij willen een nieuw matras uitzoeken, en zijn vandaag even gaan proefliggen bij Ikea. We dachten eigenlijk een polyether matras te gaan kopen, liefst een beetje dikkere, van 18 of 22 cm, maar we vonden uiteindelijk de pocketveren matrassen lekkerder liggen.
Heb er alleen helemaal geen ervaring mee, met pocketveren, dus ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt.
Vandaar mijn vraag: Wat voor matras hebben jullie en hoe bevalt het?
En we willen een matras van 1,60 kopen want ik wil geen gat in het midden, of is 2 losse matrassen uiteindelijk toch handiger en waarom?
Misschien zijn er nog meer dingen waar we op moeten letten dus alle tips zijn welkom.
Heb er alleen helemaal geen ervaring mee, met pocketveren, dus ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt.
Vandaar mijn vraag: Wat voor matras hebben jullie en hoe bevalt het?
En we willen een matras van 1,60 kopen want ik wil geen gat in het midden, of is 2 losse matrassen uiteindelijk toch handiger en waarom?
Misschien zijn er nog meer dingen waar we op moeten letten dus alle tips zijn welkom.
dinsdag 3 januari 2012 om 09:53
Wij hebben ook 2 aparte matrassen voor de rust als de ander draait in bed enzo. Wou perse 1 matras omdat ik bij de vorige matrassen gek werd van de kuil in het midden (maar dat lag duidelijk aan de kwaliteit - destijds bij de ikea gekocht, niet de duurste ofzo hoor) maar uiteindelijk dus toch voor 2 matrassen gekozen. De molton en hoeslaken zijn 160 breed en het voelt nu toch als 1 matras! Je voelt de naad wel als je erop let maar de matrassen sluiten super op elkaar aan. Wij hebben geen topdek omdat dit voor ons gevoel ten koste gibg van het comfort van se matrassen. Wij hebben eastborn dus niet de goedkoopste matrassen maar met de actie 2e gratis nog wel betaalbaar (bij 1 matras krijg je volgens mij 50% korting). Bovendien breng je zo veel tijd door in bed dus wouden we niet bezuinigen terwijl jw voor een bank makkelijk meer geld uitgeeft (en die per saldo minder gebruikt).
Succes!
Succes!
dinsdag 3 januari 2012 om 09:56
Voor mij zou het moeilijk omkeren niet echt een issue zijn trouwens, dit doe je niet dagelijks en kan eens per maand bijv. ook samen met je partner.
Overigens zijn wij ook bij beter bed geweest maar konden door de bomen het bos niet meer zien (ze lieten ons op bijna elk matras liggen en na 3 matrassen weet ik al echt niet meer welke het lekkerste lag..)
Overigens zijn wij ook bij beter bed geweest maar konden door de bomen het bos niet meer zien (ze lieten ons op bijna elk matras liggen en na 3 matrassen weet ik al echt niet meer welke het lekkerste lag..)
dinsdag 3 januari 2012 om 11:39
dinsdag 3 januari 2012 om 21:50
Groter dan 1,60 kan echt niet, en voor ons is dat al best luxe hoor, daar zijn we wel tevreden mee.
Het is de Ikea Hamnvik pocketvering matras geworden. Lag heerlijk, en hopelijk blijft ie ook zonder deuken, volgens mij zijn ze bij Ikea nooit moeilijk met garantie ook.
Dus ik zou er gewoon mee terug gaan Splinter. (of had je er geen van Ikea, moet even teruglezen)
Iedereen die gereageerd heeft, bedankt. Ik was al redelijk overtuigd door het proefliggen maar als ik het hier zo lees zijn de meesten ook wel tevreden over pocketveren gelukkig.
Het is de Ikea Hamnvik pocketvering matras geworden. Lag heerlijk, en hopelijk blijft ie ook zonder deuken, volgens mij zijn ze bij Ikea nooit moeilijk met garantie ook.
Dus ik zou er gewoon mee terug gaan Splinter. (of had je er geen van Ikea, moet even teruglezen)
Iedereen die gereageerd heeft, bedankt. Ik was al redelijk overtuigd door het proefliggen maar als ik het hier zo lees zijn de meesten ook wel tevreden over pocketveren gelukkig.
dinsdag 3 januari 2012 om 23:46
Ik heb het inderdaad al gemeld bij Ikea. Net vorige week foto's gestuurd en die gaan ze bekijken om te zien of het garantiewerk is. Hopelijk is het inderdaad een maandagochtend matras en kan het worden opgelost. Maar ik ga er dan dus wel een topdekmatras bij kopen!
Fijn dat je geslaagd bent, Citronella!
Fijn dat je geslaagd bent, Citronella!
zaterdag 14 januari 2012 om 21:53
zondag 15 januari 2012 om 00:08
Gelukkig kun je 90 dagen proberen, Citronella. Heb je een topdekmatras erbij? Dat kan misschien ook schelen (heb ik hier geleerd ).
Ja, ik ga wel een nieuwe kopen. Eerst maar even goed een paar topics hier doorlezen. En ik weet van een paar vrienden dat ze een superlekker bed hebben. Dat ga ik ook maar even navragen.
Slaap lekker!
Ja, ik ga wel een nieuwe kopen. Eerst maar even goed een paar topics hier doorlezen. En ik weet van een paar vrienden dat ze een superlekker bed hebben. Dat ga ik ook maar even navragen.
Slaap lekker!
zaterdag 5 mei 2012 om 22:33
quote:mafalda schreef op 03 januari 2012 @ 08:18:
Ik zou 2 matrassen nemen, mits jullie een ongeveer gelijk gewicht hebben, anders ga je naar hem toe rollen...dus als je het snel warm hebt, of slaapt in een warme slaapkamer zou ik het niet doen,mits je last hebt van een hernia of reumatisch bent.
Ik snap wat je bedoelt (na twee keer lezen) maar je maakt het wel moeilijk! Er staat: twee matrassen nemen als jullie gelijk gewicht hebben (anders hoeft het niet). En er staat: ik zou het niet doen, op voorwaarde dat je last hebt van een hernia of reumatische klachten hebt (anders is het goed).
Volgens mij bedoel je precies het omgekeerde. En gebruik je het woord 'mits' dus precies tegenovergesteld aan de betekenis...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen taalpuritein (ik verdien mijn geld als schrijver, maar sta zeer bekend om mijn slordigheidsfouten. Gelukkig doe ik verder blijkbaar wel nog iets goed.) Ik kan makkelijk over als-in-plaats-van-dan' en hun-in-plaats-van hen', d/t en 'ik irriteer me aan' fouten lezen.
De reden dat ik hier op reageer is omdat het kortsluiting veroorzaakt in mijn hoofd. Dit leest ongeveer alsof je zegt dat je ergens gelukkig van wordt, terwijl je bedoelt dat je ongelukkig wordt. En daar raak ik van in de war. Sorry!
Ik zou 2 matrassen nemen, mits jullie een ongeveer gelijk gewicht hebben, anders ga je naar hem toe rollen...dus als je het snel warm hebt, of slaapt in een warme slaapkamer zou ik het niet doen,mits je last hebt van een hernia of reumatisch bent.
Ik snap wat je bedoelt (na twee keer lezen) maar je maakt het wel moeilijk! Er staat: twee matrassen nemen als jullie gelijk gewicht hebben (anders hoeft het niet). En er staat: ik zou het niet doen, op voorwaarde dat je last hebt van een hernia of reumatische klachten hebt (anders is het goed).
Volgens mij bedoel je precies het omgekeerde. En gebruik je het woord 'mits' dus precies tegenovergesteld aan de betekenis...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen taalpuritein (ik verdien mijn geld als schrijver, maar sta zeer bekend om mijn slordigheidsfouten. Gelukkig doe ik verder blijkbaar wel nog iets goed.) Ik kan makkelijk over als-in-plaats-van-dan' en hun-in-plaats-van hen', d/t en 'ik irriteer me aan' fouten lezen.
De reden dat ik hier op reageer is omdat het kortsluiting veroorzaakt in mijn hoofd. Dit leest ongeveer alsof je zegt dat je ergens gelukkig van wordt, terwijl je bedoelt dat je ongelukkig wordt. En daar raak ik van in de war. Sorry!