Welk matras? en waarom?
maandag 2 januari 2012 om 22:31
wij willen een nieuw matras uitzoeken, en zijn vandaag even gaan proefliggen bij Ikea. We dachten eigenlijk een polyether matras te gaan kopen, liefst een beetje dikkere, van 18 of 22 cm, maar we vonden uiteindelijk de pocketveren matrassen lekkerder liggen.
Heb er alleen helemaal geen ervaring mee, met pocketveren, dus ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt.
Vandaar mijn vraag: Wat voor matras hebben jullie en hoe bevalt het?
En we willen een matras van 1,60 kopen want ik wil geen gat in het midden, of is 2 losse matrassen uiteindelijk toch handiger en waarom?
Misschien zijn er nog meer dingen waar we op moeten letten dus alle tips zijn welkom.
Heb er alleen helemaal geen ervaring mee, met pocketveren, dus ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt.
Vandaar mijn vraag: Wat voor matras hebben jullie en hoe bevalt het?
En we willen een matras van 1,60 kopen want ik wil geen gat in het midden, of is 2 losse matrassen uiteindelijk toch handiger en waarom?
Misschien zijn er nog meer dingen waar we op moeten letten dus alle tips zijn welkom.
maandag 2 januari 2012 om 22:36
Als jullie ongeveer hetzelfde gewicht hebben dan kun je 1 matras nemen. Maar heb je een flink gewichtsverschil dan zou ik kiezen voor 2 matrassen met zo'n tussenstuk om de "kier" mee te dichten.
Dat laatste hebben wij, ik weeg ongeveer 67 kilo en mijn man ongeveer 92 kilo. Ik vind hem heel lief, lig graag bij hem maar wil niet steeds zijn kant op rollen. En dat gebeurde in ons vorige bed met behoorlijk stevig matras dus wel iedere keer.
Dat laatste hebben wij, ik weeg ongeveer 67 kilo en mijn man ongeveer 92 kilo. Ik vind hem heel lief, lig graag bij hem maar wil niet steeds zijn kant op rollen. En dat gebeurde in ons vorige bed met behoorlijk stevig matras dus wel iedere keer.
maandag 2 januari 2012 om 22:41
Wij hebben 2 losse polyether matrassen van de Ikea, mijn man heeft een hardere matras, maar ze zijn wel alletwee even dik. Zo'n tussenstuk hebben we niet, ik vind het juist lekker om mn voet tussen de matrassen te stoppen Je zou ook een dekmatras van 1.60 over de losse matrassen kunnen leggen en dan een groot hoeslaken daar overheen.
maandag 2 januari 2012 om 22:42
Idd, afhankelijk van het verschil in gewicht kiezen voor 1 of 2 matrassen. Welk matras het beste bij je past, is ook mede afhankelijk van het gewicht (voor de meeste matrassen geldt: des te zwaarder je bent, des te steviger het matras moet zijn om de ruggengraat goed recht te houden en te ondersteunen).
maandag 2 januari 2012 om 22:43
maandag 2 januari 2012 om 22:45
Wij hebben een pocketvering matras van Ikea, maar daar ben ik niet tevreden over. Heb nu ook een klacht ingediend, omdat er erg veel deuken inzitten, na 3 jaar. Geen idee of dat aan de pocketvering ligt, Ikea gaat nu beoordelen of dit gewone gebruiksslijtage is of niet.
Wij hebben ook 160 cm, omdat ik 1 groot matras fijner vind.
Wij hebben ook 160 cm, omdat ik 1 groot matras fijner vind.
maandag 2 januari 2012 om 22:47
wij zijn ook bij de ikea geweest ,maar hebben besloten om bij beterbed onze matrassen te kopen betere kwaliteit en de prijs was beter je krijgt nu je 2e matras gratis plus 10 procent korting.
wij hebben 2 aparte matrassen gekocht en doen er een topper van traagschuim over heen,omdat wij een waterbed gewend zijn.
wij hebben 2 aparte matrassen gekocht en doen er een topper van traagschuim over heen,omdat wij een waterbed gewend zijn.
maandag 2 januari 2012 om 22:49
Ik vond 1.60 echt te smal. Na daar twee jaar samen op geslapen te hebben zijn we overgestapt op 2 matrassen van 90 cm. De spleet in het midden is absoluut niet hinderlijk vinden wij en de matrassen worden goed bij elkaar gehouden door de bedombouw. Wij hebben voor 2 matrassen gekozen omdat je dan niet steeds ligt te stuiteren als de ander zich omdraait (en wij zijn geen stilliggers als we slapen )
Wij hebben de pocketveer matrassen van Ikea met een laag traagschuim erop. Het traagschuim omdat het zo heerlijk naar je lichaam vormt. Vooral als je een zij of rugslaper bent, is dat ideaal.
En inderdaad, wat al eerder gezegd is, let op je gewicht. Hoe zwaarder je bent hoe steviger het matras moet zijn.
Wij hebben de pocketveer matrassen van Ikea met een laag traagschuim erop. Het traagschuim omdat het zo heerlijk naar je lichaam vormt. Vooral als je een zij of rugslaper bent, is dat ideaal.
En inderdaad, wat al eerder gezegd is, let op je gewicht. Hoe zwaarder je bent hoe steviger het matras moet zijn.
maandag 2 januari 2012 om 22:53
Ik slaap nu nog in het bed van mijn vriend, die hij ooit heeft gekocht, maar ik zou bij het volgende bed zeker twee matrassen nemen. Hij heeft bijvoorbeeld heel andere wensen voor zijn rug dan ik. Hij ligt liever op een hard matras, en het kan mij niet zacht genoeg zijn. Ik geloof trouwens dat een bepaald matras van ikea afgelopen jaar is bestempeld als beste matras. Ik zal eens zoeken.
maandag 2 januari 2012 om 23:05
die hebben we gevonden inderdaad in de winkel, dat beste matras, zo kwamen we erachter dat we de pocketveren fijner vonden dan het polyether met foam laag.
Was er al bang voor, zo veel mensen zo veel meningen
we zijn wel ongeveer even zwaar, en liggen nu op een hard (je kan het ook zeer stevig noemen) matras van 1,40, dus 1,60 is al een hele verbetering, en pocketveren hoeven ook niet te zacht want dat zijn wel helemaal niet gewend maar iets minder spartaans mag inmiddels wel
Was er al bang voor, zo veel mensen zo veel meningen
we zijn wel ongeveer even zwaar, en liggen nu op een hard (je kan het ook zeer stevig noemen) matras van 1,40, dus 1,60 is al een hele verbetering, en pocketveren hoeven ook niet te zacht want dat zijn wel helemaal niet gewend maar iets minder spartaans mag inmiddels wel
maandag 2 januari 2012 om 23:48
Wij hebben de sultan hamnvik (of zoiets) (binnenvering) van de Ikea, ook van 160x200. Voor ¤300 waren we "klaar" en hij ligt heeeerlijk. Zou echt geen ander matras meer willen.
Vriend is dan wel zwaarder dan ik, maar we hebben eigenlijk geen last van tegen elkaar aan rollen ofzo.. Enige nadeel: bij ons ligt hij in een steigerhouten ledikant, en het bed verschonen is een crime...
Ohja, even ter vergelijking, mijn ouders hebben flink dure matrassen van een speciale beddenzaak, maar ze gaan toch binnenkort ook maar zo'n matras halen, vonden ze veel lekkerder liggen...
Vriend is dan wel zwaarder dan ik, maar we hebben eigenlijk geen last van tegen elkaar aan rollen ofzo.. Enige nadeel: bij ons ligt hij in een steigerhouten ledikant, en het bed verschonen is een crime...
Ohja, even ter vergelijking, mijn ouders hebben flink dure matrassen van een speciale beddenzaak, maar ze gaan toch binnenkort ook maar zo'n matras halen, vonden ze veel lekkerder liggen...
dinsdag 3 januari 2012 om 08:18
Ik zou 2 matrassen nemen, mits jullie een ongeveer gelijk gewicht hebben, anders ga je naar hem toe rollen. Als je gewoon een gezonde rug hebt, is pocketveer het beste, ivm ventilatie. Schuim/latex matrassen zijn erg warm door de compacte substantie. Traagschuim sluit zich helemaal aan, aan je lichaam is synthetisch dus als je het snel warm hebt, of slaapt in een warme slaapkamer zou ik het niet doen,mits je last hebt van een hernia of reumatisch bent. Zou kiezen voor 2 pocketveer matrassen op jullie gewicht, met daaroverheen een natuurlatextopper voor de ventilatie. Kennis is werk geralateerd haha, succes met de zoektocht, groetjes Mafalda
dinsdag 3 januari 2012 om 08:22
Hier een traagschuim boxspring. Ligt heerlijk maar is niet van de ikea. Het koste een paar knaken maar dan heb je ook wat.
en wat ze idd zeggen, als er een gewichtsverschil is is het misschien wel een optie om 2 matrassen te nemen.
Ik heb een bed van 1.80 mtr breed met 2 matrassen, geen tussenstuk maar een topmatras erover heen. Door het topmatras heb ik geen kuilen of gleuven in het bed waarin je verdwijnt.
en wat ze idd zeggen, als er een gewichtsverschil is is het misschien wel een optie om 2 matrassen te nemen.
Ik heb een bed van 1.80 mtr breed met 2 matrassen, geen tussenstuk maar een topmatras erover heen. Door het topmatras heb ik geen kuilen of gleuven in het bed waarin je verdwijnt.
dinsdag 3 januari 2012 om 08:41
Ik heb gemerkt dat het krijgen van kuilen heel erg wisselt per persoon. Ik heb de sultan heidal, heel stevig en zwaar matras en ligt geweldig voor mijn zwakke rug. Ondanks 30kg verschil tussen man en mij hebben we geen kuilen. Op mijn aanraden heeft zus het matras ook gekocht en zij had binnen half jaar kuilen!
Ik heb trouwens wel spijt dat ik geen 2 losse matrassen heb gekocht, dit matras is zo zwaar en log dat ik het dus met geen mogelijkheid zelf kan omdraaien.
Succes met je zoektocht en slaap lekker!
Ik heb trouwens wel spijt dat ik geen 2 losse matrassen heb gekocht, dit matras is zo zwaar en log dat ik het dus met geen mogelijkheid zelf kan omdraaien.
Succes met je zoektocht en slaap lekker!
dinsdag 3 januari 2012 om 09:06
Hier een Ikea pocketveren matras met traagschuim toplaag.
Ligt echt heerlijk!
Ik had enorme rugklachten en die zijn sinds we dit matras hebben helemaal over.
Ik zou nu wel kiezen voor een losse topper, deze zit zeg maar in mijn matras verwerkt en daardoor is het matras niet keerbaar.
Mijn eerste eigen bed was een boxspring van ikea, die heb ik nu (20 jaar later), nog steeds als logeerbed en slaapt nog steeds goed.
Ligt echt heerlijk!
Ik had enorme rugklachten en die zijn sinds we dit matras hebben helemaal over.
Ik zou nu wel kiezen voor een losse topper, deze zit zeg maar in mijn matras verwerkt en daardoor is het matras niet keerbaar.
Mijn eerste eigen bed was een boxspring van ikea, die heb ik nu (20 jaar later), nog steeds als logeerbed en slaapt nog steeds goed.
dinsdag 3 januari 2012 om 09:53
Wij hebben ook 2 aparte matrassen voor de rust als de ander draait in bed enzo. Wou perse 1 matras omdat ik bij de vorige matrassen gek werd van de kuil in het midden (maar dat lag duidelijk aan de kwaliteit - destijds bij de ikea gekocht, niet de duurste ofzo hoor) maar uiteindelijk dus toch voor 2 matrassen gekozen. De molton en hoeslaken zijn 160 breed en het voelt nu toch als 1 matras! Je voelt de naad wel als je erop let maar de matrassen sluiten super op elkaar aan. Wij hebben geen topdek omdat dit voor ons gevoel ten koste gibg van het comfort van se matrassen. Wij hebben eastborn dus niet de goedkoopste matrassen maar met de actie 2e gratis nog wel betaalbaar (bij 1 matras krijg je volgens mij 50% korting). Bovendien breng je zo veel tijd door in bed dus wouden we niet bezuinigen terwijl jw voor een bank makkelijk meer geld uitgeeft (en die per saldo minder gebruikt).
Succes!
Succes!