Welk merk fiets?
dinsdag 1 mei 2012 om 15:07
Vier jaar geleden een gloednieuwe Batavus gekocht. Een zogenaamde stadsfiets die wel tegen een stootje kon. Niet dus. De fiets ziet er al vreselijk uit. Allemaal krassen (blijkbaar kunnen fietsen tegenwoordig niet tegen omvallen), roest etc. Vriend heeft vorig jaar een Batavus gekocht en het hele stuur is nu al verroest.
Ik had nu mijn oog op een Gazelle. Voor mijn 12 verjaardag kreeg ik een Gazelle en die is twintig jaar meegegaan. Maar ja, mijn fietsenmaker (die alleen fantasiemerken verkoopt) zegt dat Gazelle tegenwoordig ook niets meer voorstelt.
Ik wil best veel geld uitgeven, ongeveer 500 euro, maar dan moet de fiets wel weer twintig jaar meegaan.
Welk merk is tegenwoordig niet pet?
Ik had nu mijn oog op een Gazelle. Voor mijn 12 verjaardag kreeg ik een Gazelle en die is twintig jaar meegegaan. Maar ja, mijn fietsenmaker (die alleen fantasiemerken verkoopt) zegt dat Gazelle tegenwoordig ook niets meer voorstelt.
Ik wil best veel geld uitgeven, ongeveer 500 euro, maar dan moet de fiets wel weer twintig jaar meegaan.
Welk merk is tegenwoordig niet pet?
dinsdag 1 mei 2012 om 15:10
Hoi Flauwegeit.
Ik vrees dat de millieu-eisen ietsje pietsje zijn veranderd sinds je 12de... Het dubbelverchromen mag o.a. niet meer, heb ik me ooit eens laten uitleggen door een fietsenmaker, waardoor een verchroomd stuur nu veel sneller roest. Alluminium blijft wel wat langer mooi, maar ik niet zo sterk dat je er een fietsstoeltje aan kunt hangen.
Ik vrees dat de millieu-eisen ietsje pietsje zijn veranderd sinds je 12de... Het dubbelverchromen mag o.a. niet meer, heb ik me ooit eens laten uitleggen door een fietsenmaker, waardoor een verchroomd stuur nu veel sneller roest. Alluminium blijft wel wat langer mooi, maar ik niet zo sterk dat je er een fietsstoeltje aan kunt hangen.
dinsdag 1 mei 2012 om 15:15
dinsdag 1 mei 2012 om 15:20
dinsdag 1 mei 2012 om 15:24
Hoi Flauwegeit,
Het is moeilijk om je zo maar een merk aan te raden.
De een zweert bij een B, de andere bij een G, de derde bij een U.
Wat je ook koopt, ik denk dat je er zuinig op moet zijn.
Dus, goed onderhouden, goed neerzetten zodat hij niet valt, niet dagenlang in de regen laten staan.
Ik denk dat je voor ¤ 500 best iets behoorlijks kunt kopen.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan een degelijke tweedehands, bij een goede fietsenmaker. Op het ogenblik zijn er best veel goede tweedehandsjes, van mensen die een e-bike gekocht hebben.
Denk aan een Giant, een Koga, een RIH.
Het is moeilijk om je zo maar een merk aan te raden.
De een zweert bij een B, de andere bij een G, de derde bij een U.
Wat je ook koopt, ik denk dat je er zuinig op moet zijn.
Dus, goed onderhouden, goed neerzetten zodat hij niet valt, niet dagenlang in de regen laten staan.
Ik denk dat je voor ¤ 500 best iets behoorlijks kunt kopen.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan een degelijke tweedehands, bij een goede fietsenmaker. Op het ogenblik zijn er best veel goede tweedehandsjes, van mensen die een e-bike gekocht hebben.
Denk aan een Giant, een Koga, een RIH.
dinsdag 1 mei 2012 om 15:46
Ik fiets al bijna 20 jaar rond op een Giant en fietst nog steeds perfect en heeft al heel wat doorstaan en ziet er niet meer als nieuw uit maar roest?! Nee. En ik heb hem niet eens goed onderhouden naast af en toe wat olie erin spuiten en schoonspuiten met een tuinslang. En ik zet hem wel altijd goed weg maar niet in een beugel want ik heb geen zin in slag mocht ie toch omvallen omdat iemand anders zijn/haar fiets niet goed wegzet. Heb in die 20 jaar ook alleen nog maar de hand vaten, achterlicht en de ketting hoven vervangen omdat die kapot ging. Mijn volgende fiets wordt vast ook weer een Giant, zijn lekker sportief en degelijk.
dinsdag 1 mei 2012 om 16:40
Giant, Koga en RIH worden in Nederland met de hand gemaakt.
Zo ook Multicycle.
Met name de RIH en de MC zijn wat exclusievere fietsen.
Ik heb al jaren een RIH en ben daar zeer tevreden over, maar ook zeer zuinig op!
Mijn advies is : ga naar een behoorlijke fietsenwinkel en laat je daar uitgebreid voorlichten. Maak ook een paar proefritten om fietsen te vergelijken. Meestal heeft zo'n winkel verschillende merken.
Heel veel sukses!
Zo ook Multicycle.
Met name de RIH en de MC zijn wat exclusievere fietsen.
Ik heb al jaren een RIH en ben daar zeer tevreden over, maar ook zeer zuinig op!
Mijn advies is : ga naar een behoorlijke fietsenwinkel en laat je daar uitgebreid voorlichten. Maak ook een paar proefritten om fietsen te vergelijken. Meestal heeft zo'n winkel verschillende merken.
Heel veel sukses!