Welk vouwgordijn??

02-02-2012 10:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik jullie ervaring willen horen wat betreft vouwgordijnen, ik heb een raam van 2,70m, en wil daarvoor een vouwgordijn. Op maat laten maken is 500-600 euro. Kant en klaar vouwgordijnen kan, maar dan worden het er 2. Het raam bestaat uit een groot raam en een kiepraam. Met 2 standaard vouwgordijnen is het niet mogelijk de naad op het houtwerk te laten uitkomen, dus komt de naad op het raam.

De vraag is: heb jij ervaring met een naad op het raam, is dit erg lelijk?

Het prijsverschil is namelijk erg groot, de 2 gordijnen kosten samen nog geen 100 euro.....
Ik verkoop van die op maat gemaakte vouwgordijnen, dus ik ben wellicht bevooroordeeld. Ik vind het dus echt heel erg lelijk, 2 van die smalle vouwgordijnen voor een groot raam met een naad ertussen.

Kies dan iets anders als je iets op gaat hangen wat niet mooi is. Een gewoon rolgordijn wat wel breed genoeg is, (maar wat je misschien saai vind) ziet er echt veel mooier uit dan 2 vouwgordijnen met een naad ertussen.

Dat saaie rolgordijn kun je ook een beetje pimpen met een leuk randje wat je koopt op de markt.
Naad midden op het raam vind ik ook lelijk hoor. En weet niet waar je bent geweest voor een vouwgordijn? Welke winkel(s)?
Voor een vouwgordijn op maat ben ik bij decorette geweest en de standaardgordijnen had ik gezien bij MultiMate.... Mijn idee was inderdaad ook al dat het niet zo mooi zou zijn.

En inderdaad een rolgordijn vind ik saai.

Anders laat ik het gewoon op maat maken, maar het prijs verschil is zo groot!
Lamelgordijnen? Niet te verwarren met lamellen. Best mooi maar dan wel tot op de grond. Je hebt ze doorzichtig, half doorzichtig en ondoorzichtig.
verba volant, scripta manent.
ik geloof dat ik dat bedrag echt niet kwijt ben. Ben ook op zoek naar vouwgordijnen op maat en ben voor de hele woonkamer geloof iets meer dan 1000 euro kwijt. Goed intenet afspeuren en online offertes laten maken. ' het vouwgordijntje" komt nu het goedkoopste uit bij mij. hema is bv weer een stuk duurder. succes!
Hier in de straat een huis met 2 rolgordijnen voor een groot raam. Het is geen gezicht die kier in het midden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, ik heb zelf een vouwgordijn met trekkoord van H270xB170. Nooit meer! Wat een ellende, zeker nu de bevestiging is afgebroken en ik die klemmetjes nergens kan kopen.
Net even op vourgordijntje.nl gekeken, op maat gemaakt voor 300 euro! Bedankt voor de tip!

@tickel, dat klinkt inderdad erg frustrerend! Hebben ze je daar bij aankoop niet op gewezen? Is ook wel veel stof als het zo hoog is.
quote:Meike1981 schreef op 02 februari 2012 @ 12:25:

Net even op vourgordijntje.nl gekeken, op maat gemaakt voor 300 euro! Bedankt voor de tip!

@tickel, dat klinkt inderdad erg frustrerend! Hebben ze je daar bij aankoop niet op gewezen? Is ook wel veel stof als het zo hoog is.

Nope. Nu hangt het grote gordijn al 2 jaar naar beneden

(is gelukkig op de slaapkamer)

Mijn volgende gordijnen worden rol of "gewone" gordijnen.
ik heb ook vouwgordijnen, maar wil ze echt nooit weer!!

als ik ze gewassen heb krijg ik ze bijna niet weer acceptabel voor mijn raam en word ik gek van al die touwtjes.
wij slapen nooit.
quote:Meike1981 schreef op 02 februari 2012 @ 11:25:

Voor een vouwgordijn op maat ben ik bij decorette geweest en de standaardgordijnen had ik gezien bij MultiMate.... Mijn idee was inderdaad ook al dat het niet zo mooi zou zijn.

En inderdaad een rolgordijn vind ik saai.

Anders laat ik het gewoon op maat maken, maar het prijs verschil is zo groot!Dan noem je ook wel een vrij prijzige winkel volgens mij, decorette. Ik heb ons vouwgordijn bij kwamtum vandaan, misschien kan je daar eens een offerte laten maken? Die van ons is echt heel mooi geworden en de service was prima! Had nl eerst een te smal vouwgordijn. Moest 1.65 zijn en was 1.56 gemaakt. De foute maat stond ook op de bestelbon, maar hebben wij en de verkoopster over het hoofd gezien. Eigen schuld dus, maar hoefde alleen maar de extra stof bij te betalen en kreeg verder gewoon een nieuwe in de juiste maat. Heel netjes vond ik, want dat hoefde dus helemaal niet. We hadden zelf beter op moeten letten
quote:valentinamaria schreef op 02 februari 2012 @ 12:27:

ik heb ook vouwgordijnen, maar wil ze echt nooit weer!!

als ik ze gewassen heb krijg ik ze bijna niet weer acceptabel voor mijn raam en word ik gek van al die touwtjes.Ik heb maar 1 koord, net zoals bij een rolgordijn. Dus gek worden van touwtjes is er hier niet bij
Zit even op die site te kijken Meike, maar waar kun je de prijs zien?
Onder het kopje prijzen kan je je afmetingen invullen.

Bij MultiMate kostte het op maat gemaakte gordijn ook nog ruim 500 euro!
quote:Meike1981 schreef op 02 februari 2012 @ 12:33:

Onder het kopje prijzen kan je je afmetingen invullen.

Bij MultiMate kostte het op maat gemaakte gordijn ook nog ruim 500 euro!Ah, zat op vouwgordijntje zonder HET te kijken
Zie net dat het niets voor mij is, het hoogst haalbare is semi transparant, en ik wil graag verduisterend.
Je kunt ook wel op maat gemaakte vouwgordijnen verduisterd kopen. Heb ik ook. Zonder naad en zonder veel touwtjes en ze hangen prachtig. Mijn grootste raam was 1,25 hoog bij 2,70 breed en kostte 460,- ( heb ff gekeken) Veel geld maar wel kwaliteit en garantie. En soms kan je nog wat van de prijs afkrijgen. Wij hadden aanbieding van 10% korting op alles en gratis meten en hangen.

Vouwgordijnen met een naad is echt niet mooi, onze buren verderop hebben dat. Lijkt niet mooi.
quote:Baileyyy schreef op 02 februari 2012 @ 19:06:

Je kunt ook wel op maat gemaakte vouwgordijnen verduisterd kopen. Heb ik ook. Zonder naad en zonder veel touwtjes en ze hangen prachtig. Mijn grootste raam was 1,25 hoog bij 2,70 breed en kostte 460,- ( heb ff gekeken) Veel geld maar wel kwaliteit en garantie. En soms kan je nog wat van de prijs afkrijgen. Wij hadden aanbieding van 10% korting op alles en gratis meten en hangen.

Vouwgordijnen met een naad is echt niet mooi, onze buren verderop hebben dat. Lijkt niet mooi.Ik heb al zwarte ribcord vouwgordijnen. De grootste is zo een 170x270(h), maar de klemmetjes zijn afgebroken. Nu hangt het gordijn dus altijd dicht. Deze versie is ook met touwtjes. Heb al contact gehad met bedrijf of ze misschien ergens die klemmen hebben liggen. Daar hoor ik nog van, ze verkopen inmiddels geen vouwgordijnen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven