Welke kleur bij wit?

14-09-2012 17:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb samen met mijn man vorige week alle muren in mijn huiskamer wit geverft (niet spierwit maar mooie kleur wit) en we hebben ook een wit/houten vloer. Maar ik wilde alles weer fris wit, ik hou daar toch het meeste van. Voorheen was de muur paars en 1 grijs, ook mooi maar ik was het snel zat. Nu is dus alles wit en zoek ik nog een mooie contrast kleur (of meerdere kleuren) voor de accessoires...Want het moet natuurlijk niet saai worden. Rood vind ik niet mooi bij al dat lichte, te schreeuwerig. Heeft iemand ook een witte basis en tips om het toch gezellig en enigzins warm te maken?
Je kunt alle kanten op!

Je kunt zachtrose combineren met rood en beige/ bruin

Zachtblauw met turquase en zachtgroen.

of petrolblauw met taupe/ grijs

Hier veel plaatjes, kun je zelf kijken wat jij mooi vind.
Kleuren van Farrow and Ball, die vervelen niet zo snel en wel " volwassen" kleuren, maar ik weet niet of je dat zoekt.
Met wit kan je alle kanten op! Je kan het 'koud' houden maar ook opwarmen. Een lever kleur vind ik er zelf wel mooi bij met fuchsia/paarse accent kleuren.
Ik heb zelf wit met bruin(tinten)/hout en groene accesoires.. En natuurlijk de planten..

Dacht eerst dat het met wit wel steriel of koud zou overkomen maar dat is me reuze meegevallen..

Moet wel zeggen dat Ik een beuken vloer heb dus misschien is het daardoor ook warmer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven