Welke kleur wit?

15-06-2015 22:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds dichterbij komt de datum van de sleutel. Alle vage 'ach dat zien we dan wel weer' beslissingen moeten nu echt genomen worden

De stucadoor is besteld. We hebben hem verteld stucen en spuiten. Maar nu komt de vraag: welke kleur?

Man wil off white/creme. Ik wil hagelwit. Maar is dat niet te kil? Ik kan die off whites niet goed beoordelen, dan is het te geel, dan te bruin, dan te roze. Wie heeft echt een mooie off white kleur? kleurnummer? Bedankt vast!
Ral 9001, cremewit!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Wij hebben echt spierwit en ik vind het helemaal niet kil. Het is lekker fris en als de zon schijnt heel helder. Combineert ook mooi met onze in kleur geverfde muur.
Of Ral 9010, zuiver wit!
Wij hebben dus 9010 op de muren en 9001 op de kozijnen.
Katoenwit
Ik zou ook voor Ral9010 gaan. 9001 vind ik te geel.
quote:liez75 schreef op 15 juni 2015 @ 22:32:

KatoenwitDat zou ik dus nooit meer doen. Wij hadden een muur in zo'n kleur en toen waren we de naam kwijt. Was het poeder? Veer? Melk? Room? We kwamen er niet meer uit, hebben die dure kleuren vaarwel gezegd en zijn voor wit gegaan.
Ral 9010! stucadoorswerk is normaliter standaard 9010, zeker bij spachtelputz of jij moet hem vragen voor een andere kleur, wat altijd kan, al wil je paars maar de standaard is het 9010. Puur wit is kil en koud, 9010 is net iets van het witte af en altijd goed, zelfs architecten raden altijd 9010 aan. (en pas op met het kleurnummer op want 9001 is echt meer creme dan wit en dus veel geler, dat gaat irriteren) 9010 is altijd goed en zeker bij elke kleur meubels of vloer.

En gefeliciteerd uiteraard
Hier gaan we het nieuwe huis ook met 9010 verven. Wij zitten nu in een huurappartement met RAL 9001. Is mij dan toch iets te creme. Al komt er op de kozijnen wel weer RAL 9001. In het appartement is het net andersom dan hoe wij in het nieuwe huis gaan doen.

Maar ik vind 'wit wit' zeg maar, niet kil. Het ligt er ook aan wat je met de aankleding doet. Dat kan dan juist heel mooi breken.
quote:thaorchid schreef op 15 juni 2015 @ 22:38:

Puur wit is kil en koud,

Mensen zijn altijd verbaasd dat wij wit hebben 'want het is zo warm'.

Puur wit is echt niet koud.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 juni 2015 @ 22:41:

[...]

Puur wit is echt niet koud.Ligt ook heel erg aan de verlichting vind ik. Dat kan ook net het verschil maken.
quote:thaorchid schreef op 15 juni 2015 @ 22:38:

Ral 9010! stucadoorswerk is normaliter standaard 9010, zeker bij spachtelputz of jij moet hem vragen voor een andere kleur, wat altijd kan, al wil je paars maar de standaard is het 9010. Puur wit is kil en koud, 9010 is net iets van het witte af en altijd goed, zelfs architecten raden altijd 9010 aan. (en pas op met het kleurnummer op want 9001 is echt meer creme dan wit en dus veel geler, dat gaat irriteren) 9010 is altijd goed en zeker bij elke kleur meubels of vloer.

En gefeliciteerd uiteraard

ral9010 is zuiver wit.

witter dan dit bestaat niet
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
9001 hier. Roomwit.
Ik heb 9010 op alle muren in huis.

Ik vind het erg fijn.
Om 9010 en 9001 moesten wij in de bouwmarkt altijd lachen. Wat een originaliteit, 99% van de huishoudens heeft die kleur.

9001 op je kozijnen ziet eruit alsof ze verrookt zijn.

En echt wit wordt vanzelf creme. Ik zou dus voor echt wit gaan:)
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 juni 2015 @ 22:41:

[...]

Puur wit is echt niet koud.

Hier ook: jullie hebben zooooo'n gezéllig en zonnig huisje. Witter dan mijn muren worden ze niet. Vind het heer-lijk. Wil nooit meer iets anders.

Misschien een muur in een mooie accentkleur ofzo.

Spierwit weerspiegelt het daglicht voor m'n gevoel heel erg. De lampen gaan hier echt pas aan bij schemering of storm. Dat vind ik er prettig aan, 't is van zichzelf zo licht als het buiten is.

Wij heben wel ook hoge ramen dus we hebben wat dat betreft echt mazzel.
quote:happy-daddy schreef op 15 juni 2015 @ 22:43:

[...]

ral9010 is zuiver wit.

witter dan dit bestaat nietWel hoor. Gewoon wit en verkeerswit zijn beide veeeeeel witter!! Verkoop ze al 11 jaar
Super die snelle reacties! 9010 staat alvast genoteerd! Iemand ervaringen met de kleuren van farrow and ball? En wat adviseren jullie; plafond hetzelfde wit of witter wit?
quote:Maackii schreef op 15 juni 2015 @ 22:49:

Om 9010 en 9001 moesten wij in de bouwmarkt altijd lachen. Wat een originaliteit, 99% van de huishoudens heeft die kleur.

9001 op je kozijnen ziet eruit alsof ze verrookt zijn.

En echt wit wordt vanzelf creme. Ik zou dus voor echt wit gaan:)

Op je kozijnen wordt 't crème ja. Jammer is dat. Doe mij maar spierwittie

Gekleurde kozijnen, zou dat nog wat zijn? Lekker knalrood ofzo?
quote:Maackii schreef op 15 juni 2015 @ 22:50:

Wel hoor. Gewoon wit en verkeerswit zijn beide veeeeeel witter!! Verkoop ze al 11 jaarPrecies.
Ik zou geen ral doen. Elke ral is gemengd met iets, dus geen zuiver wit. Ik vind het altijd zo smoezelig ogen.

Hier alles gewoon wit, lekker fris en strak.
quote:CarrieM schreef op 15 juni 2015 @ 22:54:

Ik zou geen ral doen. Elke ral is gemengd met iets, dus geen zuiver wit. Ik vind het altijd zo smoezelig ogen.

Hier alles gewoon wit, lekker fris en strak.

Ja, da's precies het juiste woord. Smoezelig. Altijd als ik in een huis met ral kleuren op de muren ben krijg ik de neiging om er eens met de witte kwast overheen te gaan zodat het weer een beetje opgefrist wordt

Ik dacht dat ik de enige was. Óf spierwit, of veel kleur. En dan heb ik het al ton sur ton en juist contrasterend enzo gehad. Kan allemaal ook mooi zijn. Maar RAL heb ik niks mee.
Ik heb wit gesierpleisterde muren en ik had RAL 9010 op deuren en posten maar ik vond het niet mooi. RAL 9010 werd gelig naast de witte muren. Ik heb nu van Flexa Expert zijdeglans wit. Echt heel wit. De gesierpleisterde muren komen nu meer naar voren. Bij RAL 9010 sprongen de deuren en posten juist meer naar voren.
quote:happy-daddy schreef op 15 juni 2015 @ 22:43:

[...]

ral9010 is zuiver wit.

witter dan dit bestaat nietNeehee, 9010 is net van het hele witte af en ik weet het want mijn hele huis is van onder tot boven 9010 en de plafonds zuiver wit, zoals het hoort dus nee, 9010 is net iets van het hele witte af. Stucadoors kunnen niet eens in zuiver wit werken, althans in spachtel, die is standaard 9010.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven