Welke wijken in Breda

22-08-2007 14:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in de toekomst wellicht verhuizen naar Breda of omgeving Breda omdat de huizen een stuk goedkoper zijn dan in de regio Rotterdam. Wij zijn echter niet bekend in Breda en hebben daar ook geen kennissen wonen. Wie weet wat fijne wijken of juist geen fijne wijken zijn om te wonen. We zoeken een kindvriendelijke, rustige, groene wijk waar ook wat voorzieningen (school, supermarkt, creche, speelpleintje) in de buurt zijn. Verbindingen met openbaar vervoer en dicht bij het centrum is van minder belang. Op fietsafstand van het centrum is prettig maar niet noodzakelijk. Bvk gebouwd na de jaren 80. Het gaat om eengezinswoningen of twee-onder-kap. Alle reacties zijn welkom ook tips voor wijken die juist niet zo populair zijn. Met alle info hoop ik zo een beetje een beeld te krijgen van hoe Breda is om te wonen.
Hoi. Ik ben niet echt een 'expert' want ik woon ook nog niet zo lang in Breda, maar ik kan je wel vertellen wat ik weet na mijn zoektocht. Niet zo leuk zijn Tuinzigt en de Heuvel. Wel leuk zijn Boeimeer (veel jaren 30 wonen, dicht bij het centrum), Sportpark en 't Zand. Ook Prinsenbeek is misschien wat voor je. Verder zijn er mooie nieuwbouwwijken, zoals bijvoorbeeld Kroeten, met hele mooie nieuwbouwhuizen, maar dat is geloof ik niet wat je zoekt he. Overigens is Breda echt geen goedkope gemeente om een huis te kopen, juist erg duur! Zeker duurder dan Rotterdam!

Misschien is het een idee om je eens te laten informeren door een makelaar of, nog beter, je in te schrijven voor hun woningaanbod. Van de Sande (in Breda zelf) heeft leuke huizen en mailt ook van andere makelaars (Funda) aan je door. Je kunt je aanmelden via hun website.

Veel succes!
Ypelaar en Ginneken (maar laatste wijk is erg gewild, 'hip' en duur). Ik vind heel Breda-Noord niet zo denderend, ik zou aan de zuidkant van het centrum blijven.
x
x
He, nog iemand uit de Belcrum, leuk

Leuke wijk, maar geen jaren80+ woningen.

Heusdenhout is ook een leuke wijk. Haagse Beemden kan leuk zijn. Wel vaak wat grotere huizen maar idd wel een stukje weg van het centrum.

Ik zou zelf graag in de Belcrum wonen, ik zat eerst in Tuinzigt, maar dat is maar net treffen waar je zit. Wel gunstig daar qua uitvalsmogelijkheden.

Boeimeer is ook prima wonen lijkt me.

Heuvel zou ik niet zo snel gaan wonen, Rivierenbuurt ook niet.
Hoi,

Wat leuk dat er op korte termijn zoveel reacties zijn. Een nieuwbouwwoning is zeker een optie maar volgens mij komen er niet zo gauw nieuwe projecten aan. Waar het bij ons om gaat is dat de woning niet teveel onderhoud vergt de eerst komende jaren. Dus een jaren 30 woning is echt te oud voor ons. Willen jullie ook omschrijven waarom je in bepaalde wijken niet zou willen wonen. Als ik op internet kijk lijken de huizen toch echt goedkoper als omgeving Rotterdam. Wij willen ons zeker in laten schrijven bij makelaars en gaan ook nog eens een rondje rijden door Breda maar dit is even de eerste stap.

Ik ben benieuwd welke reacties er nog komen.
Hallo.

In de wijk Pricnehage staan veel woningen die in de jaren 70 en 80 zijn gebouwd. Is een kindvriendelijke wijk en ze noemen het ook wel het dorp van Breda. 20 Minuten fietsen van centrum.

Ook de wijk Westerpark is een nieuwe wijk, ook wat verder van de stad af, maar heel kindvriendelijk.

Prijzen van de huizen liggen vanaf 220,000 euro. Westerpark wel wat duurder.

Alle wijken rondom het centrum (Tuinzigt, Boeimeer, Brabantpark, enz) zijn allemaal oudere huizen.

Ik zal Haagse Beemden niet echt aanbevelen, wel nieuwe wijk, maar het is er een doolhof.

Gr
In verband met werk zijn wij op zoek naar een koop/huurwoning in Breda. Nu hebben wij een aantal woningen gezien in de wijk Haagse Beemden, in de straat Asterddijk en omgeving.

Kan iemand iets over deze wijk vertellen?

Wij zijn eind 20 en hebben een dochterje van 1,5

wie kan ons helpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven