Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hahahaha, dus het was een goed idee Cateau!
Ik begin me onderhand af te vragen of het halve forum soms in een hunebed woont met al die jassen, truien en winterdekbedden :P
Troeteltje schreef:
12-09-2017 18:38
Hahahaha, dus het was een goed idee Cateau!
Ja, het was een goed plan, maar moet er wel bij vermelden dat ik met mijn dekbed geen noordpoolwinter kan overleven. Ik denk dat de meeste forummers het geen dekbed voor de winter vinden.
Ik kan ook niet tegen te warm, zeker niet nu tijdens de overgang, dan lig ik de halve nacht wakker. Ik heb ergens in een kast een donzen dekbed liggen, maar ik krijg het al benauwd als ik er aan denk. 2 keer onder geslapen op hele koude nachten, maar ik dreef mijn bed uit. Vreselijk.
Wij hebben een zg. 4 seizoenen dekbed. 1 zomer deel en 1 herfst deel. Samen winter. Het dunne zomerdeel ligt er nog op en dat is nog warm zat voor ons nu
Ik zit nu op de bank achter glas in mijn t-shirt en de zon schijnt naar binnen. Het is hier 22 graden.
Als morgen de storm losbarst zal het wel afkoelen maar voorlopig geen verwarming voor mij.
Hier staat al de hele dag de deur open en het is heerlijk. Zal morgen inderdaad wel een ander verhaal zijn.
Wij hebben ook een vier-seizoenen-dekbed. We hebben het hele jaar door, dus ook in zomer, het dunnere deel opliggen. In zomer slaap ik er op en niet er onder. In de winter draag ik dikke flanellen pyama en slaap er onder. Vaak dan koud. Echter dat is dan een mooie reden om dicht tegen man aan te kruipen.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 08:14
0.33% gewijzigd
Ik heb vanmiddag mijn vest maar weer uitgedaan. De zon scheen uitbundig en de temperatuur liep in huis nog aardig op.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Andersom schreef:
10-09-2017 11:41
.
Ik heb een familielid en zij heeft het nooit koud. In de winter doen zij bij 16/17 graden binnen de verwarming niet aan. Daar houd ik als ik op visite ga echt rekening mee. Ze heeft wel eens gezegd: 'Wat raar dat jullie het koud hebben, het is hier toch gewoon 16 graden.'

Dat vind ik dus zelfs met een vest te koud als ik stil zit.
Bij familie van ons idem. Bij de ene staat dan zelfs de tuindeur nog open. Bij de anderen 15 a 16 graden binnen in de winter. Man en ik houden er rekening mee met onze kleding en dan nog zitten we te riebelen van de kou bah.

De thermostaat geeft hier 20 graden aan. Volgens mij liegt ie dat ie barst.
Solomio schreef:
10-09-2017 17:22
Of het goed is, daar zijn de meningen over verdeeld, want makkelijkste weg hè, maagverkleining. ;-)
Maar ik ben er blij mee, of eigenlijk ben ik blij zonder. :roll:
Mijn schoonzus heeft ook een maagverkleining gehad en ik heb veel respect voor haar want het is een rete zwaar traject. Dus ook voor jou petje af.
Spannend onderwerp! :P Het is hier al behoorlijk fris aan het worden maar het heeft hier ook al een paar dagen geregend en gestormd. Ik hoop de gaskachel nog even uit te kunnen laten en/of dat de onderburen beginnen met stoken.
20 graden hier binnen, maar de verwarming staat sinds april uit. Als de temperatuur onder de 14 zakt gaat hij aan. Dat duurt nog wel een paar maanden denk ik, de zon schijnt hier goed naar binnen overdag.
Het volgende topic wordt dan natuurlijk de vraag op welke temperatuur jouw thermostaat staat.
Ik vind 20 graden overdag op het randje, kouder moet het in huis niet worden en als ik moe ben, of lang zit gaat ie nog een halve of hele graad omhoog.

Pas de verwarming aan als het onder de 14 komt? In mijn idee ben je dan ofwel een enorme vrek, of je bent ongevoelig voor temperatuur.

David Dunning
Solomio schreef:
13-09-2017 07:16
Het volgende topic wordt dan natuurlijk de vraag op welke temperatuur jouw thermostaat staat.
Ik vind 20 graden overdag op het randje, kouder moet het in huis niet worden en als ik moe ben, of lang zit gaat ie nog een halve of hele graad omhoog.

Pas de verwarming aan als het onder de 14 komt? In mijn idee ben je dan ofwel een enorme vrek, of je bent ongevoelig voor temperatuur.
Daar wordt je huis ook heel vochtig van. Is helemaal niet goed. 16 kan nog net, maar is zeker niet aangenaam.
Monti schreef:
12-09-2017 23:01
Mijn schoonzus heeft ook een maagverkleining gehad en ik heb veel respect voor haar want het is een rete zwaar traject. Dus ook voor jou petje af.
Natuurlijk volstrekt offtopic, maar ik wil hier toch even op reageren.
Ik vond het traject niet zwaar en vind het idd de makkelijkste weg. Maar wat mij betreft zouden we wel wat minder denigrerend mogen doen over de makkelijkste weg.
Als je van je werk naar huis rijdt neem je ook de makkelijkste weg en zou iedereen je voor gek verklaren als je via Groningen en Maastricht zou rijden omdat je vooral niet de makkelijkste weg wilt nemen.
Waarom voor zoiets als afvallen dan zo negatief doen over die makkelijke weg?

David Dunning
Ik heb em toch even een slingertje gegeven net naar 19.5 :-)
Bij mij was het 19.5. Normaal gezien doe ik dan nog niet aan maar ik ben net terug van vakantie (waar het 30 graden was) dus even aangezet ;-)
Hier 19,5 graden, heb een longsleeve aan met dik vest. Vind het frisjes maar ga zo schoonmaken in huis dus hij gaat niet aan...
Eerst nog forummen en 10 bakken koffie drinken. Kind lekker dagje naar de opvang. :proud:
Hier 21 graden toen ik opstond, maar aangezien ik nog in mijn zomerse slaapoutfit (onderbroek en t-shirt) liep vond ik het vrij fris.
Inmiddels aangekleed, dus de verwarming kan hier nog uit blijven. Zeker omdat ik vermoed dat straks de zon er ook nog in komt.

David Dunning
Solomio schreef:

Ik ben juist heel gevoelig voor temperatuur, heb het heel snel warm. Ik zit ook pas met een jas aan op de fiets als het onder de 7 graden komt. Alles boven 22 graden vind ik stikheet.

Het is hier nu 19 graden en ik loop in shortje en crop top door huis met de pui achter open.
Mevrouw75 schreef:
13-09-2017 07:17
Daar wordt je huis ook heel vochtig van. Is helemaal niet goed. 16 kan nog net, maar is zeker niet aangenaam.
Ik heb juist last van een te droog huis, dus wat kouder kan geen kwaad.
Annelleke schreef:
13-09-2017 10:07
Ik ben juist heel gevoelig voor temperatuur, heb het heel snel warm. Ik zit ook pas met een jas aan op de fiets als het onder de 7 graden komt. Alles boven 22 graden vind ik stikheet.

Het is hier nu 19 graden en ik loop in shortje en crop top door huis met de pui achter open.
Ik had het anders moeten verwoorden: dan ben je ongevoelig voor kou.

Ik heb een kind dat zomer en winter in een spijkerbroek, t-shirt met korte mouwen en blote voeten in sandalen loopt. Heeft het nooit koud, maar ook niet uitgesproken warm.

David Dunning
Ik werk bij mensen in huis. Dan gaan ze zelf naar werk en zetten lekker alles open, en ik loop te blauwbekken. Echt asociaal vind ik dat.
Bij mij loopt momenteel overdag de temperatuur door de zon in huis gewoon steeds weer op en is de verwarming nog niet nodig.
TOen ik vanochtend wegging was het 21.2, nu kom ik thuis en is het 22.6. Het scheelt zoveel dat we op het zuidwesten wonen. In de zomer soms te warm daardoor in huis, maar zoals nu toch wel lekker dat het nog steeds zo opwarmt. Bij mij ligt de grens op 20 graden. Als het daaronder zit, zet ik de verwarming aan. Eerder niet. In de winter stoken we meestal de temperatuur omhoog tot ongeveer 21.5.
Ik ga 17 oktober makkelijk halen:P
Solomio schreef:

Die dingen mogen dan geijkt zijn, de mijne geeft met 21 gr nóg niet aan dat er gestookt moet worden. Hij zegt dat het 22 is. Maar zo voelt het niet! Het was KouD! Heb m dus maar op 23 gezet.
Kan me echt niet voorstellen dat het 22 is want het voelt echt niet fijn. En dan ben ik nog redelijk bezig ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven