Wie al verwarming aan?

zondag 10 september 2017 om 13:25
Ik weet niet waar jij woont, maar zaterdag had IEDEREEN hier een jas aan hoor.viavia2013 schreef: ↑09-09-2017 21:59Het is hier binnen nog steeds warm. Ik loop nog op slippers met een shirt met korte mouwen. Ik zag vandaag mensen met een jas aan![]()
Dan ben je toch niet lekker? Het is echt een kwestie van gewenning...

zondag 10 september 2017 om 13:28
Nee, hier heb ik de verwarming nog niet aangedaan, wel een paar dikke sokken aangetrokken en korte mouwen is me nu ook te fris. Waar ik erg goed om moet denken is dat ik de eerste keer in het seizoen ik de verwarming weer aanzet het NIET vergeet ook weer lager te zetten als ik ga slapen. Ieder jaar gaat dit weer mis, zonde.

zondag 10 september 2017 om 14:31
Hier sprong hij aan toen ik de boel aan ht ventileren was, dus maar snel weer uitgezet. Hier is het nog boven de 20 graden, ik heb wel een vest en sloffen aan maar de rest van het gezin lacht me uit. Maar ja ik heb het nu eenmaal altijd snel koud. Hier gaat de verwarming aan als het met een vest en sloffen nog steeds onbehagelijk is. Dit is onze eerste herfst in dit huis dus nog geen idee hoe snel het hier echt koud gaat worden, tot nu toe warmt het met een beetje zon af en toe nog genoeg op.
Het hangt ook wel erg af van waar je woont en vooral ook wat voor huis. Een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning is heel iets anders dan een nooit gerenoveerde jaren 30 woning met enkel glas waar de wind nu gewoon langs je kozijnen waait. Ik heb ooit in een huis gewoond waar in de winter de ijsbloemen aan de binnenkant van het slaapkamerraam zaten als je wakker werd, dan wil je echt wel wat sneller de verwarming aan.
Het hangt ook wel erg af van waar je woont en vooral ook wat voor huis. Een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning is heel iets anders dan een nooit gerenoveerde jaren 30 woning met enkel glas waar de wind nu gewoon langs je kozijnen waait. Ik heb ooit in een huis gewoond waar in de winter de ijsbloemen aan de binnenkant van het slaapkamerraam zaten als je wakker werd, dan wil je echt wel wat sneller de verwarming aan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 10 september 2017 om 14:38
Ik ben bijna 50 kilo afgevallen en had me voorbereid op meer vesten en truien, maar ik merk helemaal niks.saartje007 schreef: ↑10-09-2017 11:59Het hangt er ook vanaf hoeveel vet je hebt. Dat zorgt er ook voor dat je het minder snel koud hebt, ik ben bijna veertig kilo afgevallen en heb echt nu al een vest aan terwijl normaal in de winter nog korte mouwen droeg.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 10 september 2017 om 14:39
17 oktober ga ik ook makkelijk redden!vrouwjagersma schreef: ↑09-09-2017 22:04Wat leuk dat je dat vraagt![]()
Op de derde dinsdag in oktober is de Zuidlaardermarkt. Voor iedereen in Groningen en Drenthe een ijkpunt, want vroeger mocht de kachel pas aan als de markt geweest was. Mijn moeder en mijn opa probeerden het elk jaar, mijn schoonouders ook. Ik ga niet in een woonkamer zitten die maar 16 graden is, maar het is ook wel leuk om te kijken hoe lang het lukt. Vind ik dan.
zondag 10 september 2017 om 14:42
's Nachts staat de thermostaat hier op 15, overdag op 20 of 21. In de zomer kom ik niet aan die thermostaat, die staat de hele zomer laag. Als het dus fris wordt in huis zet ik de verwarming aan. Dat is echt een actie bij mij.nina1966 schreef: ↑10-09-2017 11:13Ik snap dat aan uit niet met een cv. Je zet 'm toch gewoon op de temperatuur die jij prettig vind en als het kouder word gaat ie vanzelf aan Is het nog warm genoeg slaat ie niet aan.
Dus "hij gaat pas aan als" zou betekenen dat je huis altijd maar bv 18 graden is? Brrrr, dat is mij te koud dus.
David Dunning
David Dunning
zondag 10 september 2017 om 14:48
zondag 10 september 2017 om 15:20
Klopt, daarom doe ik hem dus ook niet aan, heeft toch geen zin.
In het oude appartement van mijn meneer had ik overigens wel altijd de verwarming aan (ok, ik ben daar nooit in de zomer geweest, toen waren we nog niet samen). Hij woonde in een oud appartement (van die ijzeren kozijnen) en dan ook nog eens een koude berging onder zijn appartement. Als hij de verwarming niet aan had zakte de temperatuur gemakkelijk naar 10 graden overdag.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

zondag 10 september 2017 om 16:59

zondag 10 september 2017 om 17:02
Ik heb vandaag voor het eerst een vest aan! Ik liep nog in t-shirts en/of een blouse met lange mouwen.
Op de fiets gezeten met een blouse en zomerjas. Nu begint het in huis iets af te koelen maar een vest en sokken voldoen nog prima hoor.
Armoedig om eerst sokken en een trui/vest aan te doen? Integendeel. Goed voor het milieu en de portemonnee. Niks mis mee. Verspillen en klakkeloos gebruiken van luxe, dat vind ik armoedig.
Voor diegenen waar de verwarming vanzelf aangaat: hoe doe je dat dan in de winter als je lekker lucht met de deur/ de ramen een half uurtje open? staat dan al die tijd de verwarming te loeien? Dat vind ik dus verspilling.
Op de fiets gezeten met een blouse en zomerjas. Nu begint het in huis iets af te koelen maar een vest en sokken voldoen nog prima hoor.
Armoedig om eerst sokken en een trui/vest aan te doen? Integendeel. Goed voor het milieu en de portemonnee. Niks mis mee. Verspillen en klakkeloos gebruiken van luxe, dat vind ik armoedig.
Voor diegenen waar de verwarming vanzelf aangaat: hoe doe je dat dan in de winter als je lekker lucht met de deur/ de ramen een half uurtje open? staat dan al die tijd de verwarming te loeien? Dat vind ik dus verspilling.
zondag 10 september 2017 om 17:22
Of het goed is, daar zijn de meningen over verdeeld, want makkelijkste weg hè, maagverkleining.

Maar ik ben er blij mee, of eigenlijk ben ik blij zonder.

David Dunning
David Dunning
zondag 10 september 2017 om 17:24
zondag 10 september 2017 om 17:37
Wij hebben vloerverwarming, die zet je niet voor even uit. Dus ja, tijdens het luchten verspillen wij warmte.herfstappeltaart schreef: ↑10-09-2017 17:02Ik heb vandaag voor het eerst een vest aan! Ik liep nog in t-shirts en/of een blouse met lange mouwen.
zondag 10 september 2017 om 17:39
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, toch!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 10 september 2017 om 17:42