Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
10-09-2017 09:21
Ik vind het altijd zo armoedig staan als mensen krampachtig eerst dikke truien etc. aandoen en de verwarming pas vanaf een bepaalde maand aan willen zetten. Ik heb m nog niet aangezet maar ook nog geen trui aan gehad/niet koud gehad. Als dat wel het geval is zet ik hem gewoon aan, ook in juli.
Ik woon samen met iemand die het nooit koud heeft, dus dan is het iets praktischer om zelf een warme trui aan te trekken en eventueel een dekentje over mijn onderlijf te leggen als ik op de bank zit. Anders heeft hij het weer warm. Daarnaast, meestal heb ik het alleen maar 'koud' al ik stil op de bank zit, om daar nu de verwarming voor aan te zetten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Het is hier 21 graden in de woonkamer.
en gezien het aantal opvliegers momenteel :-?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou armoedig aan om een trui aan te trekken in huis?? Daarbij is het beter voor het milieu, beter voor je portemonnee etc. Werkelijk niks armoedigs aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
10-09-2017 10:41
Wat is er nou armoedig aan om een trui aan te trekken in huis?? Daarbij is het beter voor het milieu, beter voor je portemonnee etc. Werkelijk niks armoedigs aan.
Ik snap het ook niet.
Verspillen, dat is armoedig.
Het is gewoon nog 20 graden buiten en 23 binnen. Nee natuurlijk niet.
Nouschi schreef:
10-09-2017 10:41
Wat is er nou armoedig aan om een trui aan te trekken in huis?? Daarbij is het beter voor het milieu, beter voor je portemonnee etc. Werkelijk niks armoedigs aan.
.
Dit dus!
Ik vind het pas armoedig worden als je het met een vest ook niet meer warm genoeg krijgt. Of dat je visite liever de jassen aan houdt.
HasseSimonsdochter schreef:
10-09-2017 07:52
Hier ook zo. Maar we gaan niet kou lijden hoor. Als het echt fris wordt in huis, doen we het zeker aan, ook al is het september.
Klopt, als het echt nodig is gaat ie aan. Op dit moment ben ik de enige die het koud vind, dus ik pas me aan. Man loopt nog in shortama.

Ik heb vorige week kledingkast kind herfst-, en winterproof gemaakt. Ben zo blij dat ik, ondanks commentaar van velen, mijn eigen plan heb getrokken. Hier lagen alleen de korte mouwtjes en korte broeken in de kast. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Whomi schreef:
10-09-2017 09:09
Winterjas? Het is 12 graden :lol:
Ik rij elke ochtend een half uur op de scooter en heb zelfs mijn tussenjas nog niet aan gehad. Vest en zomerjas. Winterjas ligt nog ergens op zolder. Wat doe je dan straks aan als het echt winter is?
Jij bent dan ook een geharde bikkel die elke weersinvloed trotseert. :proud:
Trouwens...........met een flinke borrel achter je kiezen creeer je vanzelf warmte. Misschien een idee voor die die-hards.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-09-2017 10:51
.
Dit dus!
Ik vind het pas armoedig worden als je het met een vest ook niet meer warm genoeg krijgt. Of dat je visite liever de jassen aan houdt.
:rofl: Dan praten we verder idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een winterjas aan met dit weer? Ik vind een zomerjas al te warm. In de ochtend op de fiets of lopend zweet ik het al uit na 3 minuten.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
10-09-2017 10:23
Ik woon samen met iemand die het nooit koud heeft, dus dan is het iets praktischer om zelf een warme trui aan te trekken en eventueel een dekentje over mijn onderlijf te leggen als ik op de bank zit. Anders heeft hij het weer warm. Daarnaast, meestal heb ik het alleen maar 'koud' al ik stil op de bank zit, om daar nu de verwarming voor aan te zetten.
Verwarming werkt ook niet bij die kou.

Wij hebben gisteravond nog in de tuin gegeten, dus gister stond de verwarming niet heel hard te werken, maar ik heb hem wel al eerder aan voelen slaan. Wij hebben heteluchtverwarming en dan voel ik opeens warme roosters onder mijn voeten.

Ik trek zelf ook eerst warme sokken en een trui aan voor ik de verwarming aanzet. Dat doe ik hoogzomer ook, dus vraag me af waarom het armoedig is om dat half september ook te doen.

Zit nu met een warme trui en warme broek buiten, dus misschien kun je ook zeggen dat ik van een warm lijf en ern frisse neus houd.
Het is hier nog 21.1 graden. Pas als het ruim onder de 20 graden komt gaat hij hier pas aan. Dus voorlopig echt nog even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat aan uit niet met een cv. Je zet 'm toch gewoon op de temperatuur die jij prettig vind en als het kouder word gaat ie vanzelf aan Is het nog warm genoeg slaat ie niet aan.
Dus "hij gaat pas aan als" zou betekenen dat je huis altijd maar bv 18 graden is? Brrrr, dat is mij te koud dus.
Troeteltje schreef:
10-09-2017 10:52
Jij bent dan ook een geharde bikkel die elke weersinvloed trotseert. :proud:
Haha! Dat valt wel mee hoor ;) ik ben best een koukleum eigenlijk. Maar ik hou er wel rekening mee dat het nog winter moet worden. Als ik dan nu mijn winterjas al aan doe, moet ik straks als het echt koud is, met m'n winterjas en dekbed omgeslagen op de scooter. Da's ook zo onpraktisch :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vrij koele huiskamer, wat 's zomers als het erg heet is wel prettig is, maar als het najaar weer komt is het ook heel snel koud. Ik werk overdag thuis en ik vind het heel vervelend om het koud te hebben. Soms los ik het nog op met een kruikje tussen mijn rug en de stoelleuning, maar vind ik het echt te kil in huis, dan gaat toch echt de verwarming aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nouschi schreef:
10-09-2017 10:54
:rofl: Dan praten we verder idd.
.
Ik heb een familielid en zij heeft het nooit koud. In de winter doen zij bij 16/17 graden binnen de verwarming niet aan. Daar houd ik als ik op visite ga echt rekening mee. Ze heeft wel eens gezegd: 'Wat raar dat jullie het koud hebben, het is hier toch gewoon 16 graden.'

Dat vind ik dus zelfs met een vest te koud als ik stil zit.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 12:07
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
09-09-2017 21:59
Het is hier binnen nog steeds warm. Ik loop nog op slippers met een shirt met korte mouwen. Ik zag vandaag mensen met een jas aan O_O

Dan ben je toch niet lekker? Het is echt een kwestie van gewenning...
Het hangt er ook vanaf hoeveel vet je hebt. Dat zorgt er ook voor dat je het minder snel koud hebt, ik ben bijna veertig kilo afgevallen en heb echt nu al een vest aan terwijl normaal in de winter nog korte mouwen droeg.
saartje007 schreef:
10-09-2017 11:59
Het hangt er ook vanaf hoeveel vet je hebt. Dat zorgt er ook voor dat je het minder snel koud hebt, ik ben bijna veertig kilo afgevallen en heb echt nu al een vest aan terwijl normaal in de winter nog korte mouwen droeg.
.
Ook zonder vet kunnen mensen waarmee zijn dan anderen. Man en zoons hier, zeer sportief, slank tot mager hebben het nooit koud. Ik niet, en ik ben hier de enige die wél een vetje heeft.
Ik twijfelde afgelopen week ook al, maar toen bedacht ik me dat het pas september was en ik het toch weer niet zo heel erg koud had. De warme trui, wollen sloffen en het dekentje voor op de bank, zijn hier bijna het hele jaar in gebruik. :)

Een familielid woont in een oud huis en heeft in de woonkamer een houtkachel en boven helemaal geen verwarming. En dan nog lekker slapen in een slaapkamer met enkel glas. @(
Hier nog niet. Ik heb het sowieso niet snel koud, man en kind ook niet. Ik loop in november ook nog in een hemdje door huis.
Het ding gaat aan als er bezoek is ( niks zo armoedig als kou zitten lijden) of als het ECHT koud is.

Ik verbaas me er over hoe mensen er al bij lopen nu, met winterjassen en truien. Die mensen die moeten onderhand sterven als het daadwerkelijk rond het vriespunt is.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen verwarming, maar winterdekbed is vanaf vanavond wel weer in gebruik.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
chirpy schreef:
10-09-2017 12:15
Ik twijfelde afgelopen week ook al, maar toen bedacht ik me dat het pas september was en ik het toch weer niet zo heel erg koud had. De warme trui, wollen sloffen en het dekentje voor op de bank, zijn hier bijna het hele jaar in gebruik. :)

Een familielid woont in een oud huis en heeft in de woonkamer een houtkachel en boven helemaal geen verwarming. En dan nog lekker slapen in een slaapkamer met enkel glas. @(
Dat soort kamers slaapt wel het lekkerst. Warme deken en lekker frisse neus. Je moet wel even door dat koude punt heen...
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagochtend even aangezet omdat het heel kil aanvoelde in huis ( was nog 20 graden) en na een uurtje weer uit.
Ik baal er wel van dat ik al weer gauw een vest aantrek in huis. Ik woon daar de hele winter zowat in omdat het ook gewenning is :bonk:
Hier nog steeds het vennetje aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven