Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
09-09-2017 22:04
Wat leuk dat je dat vraagt :proud:
Op de derde dinsdag in oktober is de Zuidlaardermarkt. Voor iedereen in Groningen en Drenthe een ijkpunt, want vroeger mocht de kachel pas aan als de markt geweest was. Mijn moeder en mijn opa probeerden het elk jaar, mijn schoonouders ook. Ik ga niet in een woonkamer zitten die maar 16 graden is, maar het is ook wel leuk om te kijken hoe lang het lukt. Vind ik dan.
Toen ik dit topic zag moest ik idd ook meteen aan Zuidlaardermarkt denken! Hier nu 19 graden in huis, dus ik vrees dat ik 17 oktober niet ga redden...
kopjekoffie70 schreef:
09-09-2017 21:30
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
.
Er komt vast nog wel zo'n topic want er is altijd iemand die de verwarming pad later aandoet en dit topic heeft gemist. Die opent dan gewoon een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, thermostaat staat geprogrammeerd, onder een bepaalde temp gaat hij vanzelf aan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Had 'm in augustus al geregeld aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem net op 21 graden gezet en ga zo wandelen met de hond met m'n winterjas en dikke trui aan :cry:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Vloerverwarming is ingesteld op 20,5 en vanmorgen terug voor 't eerst warme voetjes :D
Hier staat de verwarming nu ook op 21 graden. Ik vond het vanochtend zo koud toen ik de douche uit kwam en ik heb meteen de verwarming aangedaan.
Het schijnt vandaag trouwens een mooie dag te worden he?
snoopylynn schreef:
10-09-2017 08:17
Ik heb hem net op 21 graden gezet en ga zo wandelen met de hond met m'n winterjas en dikke trui aan :cry:

Ja, dat ga ik ook doen! Maar het wordt straks mooier!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog 22 graden binnen en de tochtluiken staan open. Zo gaat ook de tuindeur open, lekker doortochten.
Wel van huis uit geleerd, ons bin zuuuunig, om laat te beginnen met de verwarming aan te zetten....

Al snap ik het wel, dat als het nu 16 graden binnen is dat de verwarming (even) aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Had ik gewoon het jaarlijkse verwarmingstopic gemist. Wat teleurstellend dat de tamtam mij niet gewaarschuwd heeft.

Maar, ontopic: hier nog geen verwarming aan. De zomerwarmte hangt nog in mijn idioot goed geïsoleerde woning en ik heb gisteren zelfs de zonneschermen nog naar beneden gedaan, omdat het hier zodra de zon ('s middags) schijnt meteen alweer behoorlijk warm wordt.
Het is hier nog 23 graden in huis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hier staat het raam nog regelmatig open overdag...

De verwarming is meer iets voor november.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-09-2017 07:44
Nee.. Ik produceer van mezelf al veel hitte. Maar ik verheug me erg op de herfst. Over anderhalve maand beginnen de bladeren en masse van de bomen te vallen.
Voordat ik vorige week op vakantie ging vielen de blaadjes al en masse van de bomen...

Ik heb de afgelopen week al een paar keer 's avonds de verwarming aangehad, maar zit nu niet in Nederland, en ik vertik het om in de/mijn zomervakantie te vernikkelen van de kou. Het is nu 12 graden buiten, 15 graden binnen brrrrrrr

Thuis gaat de verwarming aan als het binnen 18 graden of kouder is. Meestal is dat ergens eind september, begin oktober, maar ja, het weer kan ik helaas niet beïnvloeden. En ondanks mijn naam heeft mijn huis geen openhaard die ik voor een paar uurtjes aan kan stoken ;(
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Bij mij gaat de verwarming automatisch aan als 't kouder wordt dan 20, maar ik geef 'm ook regelmatig 'n zetje bij als 't kil aanvoelt in huis. Anderzijds gaat evengoed mijn tuindeur open als 't in de middag wél zonnig en warm is.
Wij hebben hem van de week een keer aangehad. Het regende de hele dag en mijn man was op de fiets naar werk. Leek me wel zo lekker om dan in een warm huis thuis te komen. Maar na een uurtje vond ik het al te warm eigenlijk, dus het is er nog niet echt de tijd voor.
Hier is het nog een graad of 22 in huis. Nog niet aan dus. Heb overdag de ramen op de slaapkamers nog open en de achterdeur staat soms ook nog op een kier. Heb er verder geen vaste datum voor. Als ik het koud heb, gaat ie aan. Ik ga ook niet met kleedjes of truien in de weer als ik het koud heb.
snoopylynn schreef:
10-09-2017 08:17
Ik heb hem net op 21 graden gezet en ga zo wandelen met de hond met m'n winterjas en dikke trui aan :cry:
Winterjas? Het is 12 graden :lol:
Ik rij elke ochtend een half uur op de scooter en heb zelfs mijn tussenjas nog niet aan gehad. Vest en zomerjas. Winterjas ligt nog ergens op zolder. Wat doe je dan straks aan als het echt winter is?
Whomi schreef:
10-09-2017 09:09
Wat doe je dan straks aan als het echt winter is?

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Het is nog heerlijk weer (afgezien van de regen), wat moet je dan als het nog twintig of dertig graden kouder wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo armoedig staan als mensen krampachtig eerst dikke truien etc. aandoen en de verwarming pas vanaf een bepaalde maand aan willen zetten. Ik heb m nog niet aangezet maar ook nog geen trui aan gehad/niet koud gehad. Als dat wel het geval is zet ik hem gewoon aan, ook in juli.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
10-09-2017 09:21
Ik vind het altijd zo armoedig staan als mensen krampachtig eerst dikke truien etc. aandoen en de verwarming pas vanaf een bepaalde maand aan willen zetten. Ik heb m nog niet aangezet maar ook nog geen trui aan gehad/niet koud gehad. Als dat wel het geval is zet ik hem gewoon aan, ook in juli.
Dit.
Ik snap niet dat mensen er een datum aan hangen.
Ik doe best wel eerst wat warmere kleren aan, sokken bijv., maar als ik het koud heb gaat de verwarming aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MevrouwTomatensoep schreef:
10-09-2017 09:21
Ik vind het altijd zo armoedig staan als mensen krampachtig eerst dikke truien etc. aandoen en de verwarming pas vanaf een bepaalde maand aan willen zetten. Ik heb m nog niet aangezet maar ook nog geen trui aan gehad/niet koud gehad. Als dat wel het geval is zet ik hem gewoon aan, ook in juli.
Heeft in mijn geval niets met geld te maken. Ik wil gewoon een beetje lief zijn voor de aarde.

En heb er een hekel aan als ik bij anderen kom en de verwarming staat al aan, terwijl het buiten nog prima is. Zit ik daar te puffen. Had me dan even gewaarschuwd >:-(
Alle reacties Link kopieren
Verwarming heeft hier nog niet aangestaan. Overdag met zonnetje warmt het nog makkelijk op tot 23 graden. Verwarming gaat hier aan zodra het onder de 20 graden wordt binnen en dat is dus tot nu toe nog niet gebeurd.
Hier gaat de verwarming (denk ik) voorlopig nog niet aan. Is hier nog 23 graden in huis. Alles staat dus ook nog open.
Ik weet wel dat mn buren als een gek stoken (dag in dag uit staat daar de verwarming vol open, en als ze het warm hebben doen ze de deur open ipv de verwarming uit), misschien krijg ik vanuit daar nog een hoop warmte.
lunaleeflang schreef:
10-09-2017 09:25
Heeft in mijn geval niets met geld te maken. Ik wil gewoon een beetje lief zijn voor de aarde.

En heb er een hekel aan als ik bij anderen kom en de verwarming staat al aan, terwijl het buiten nog prima is. Zit ik daar te puffen. Had me dan even gewaarschuwd >:-(

Dit. Hoe minder energie we verspillen des te beter. Daarnaast vind ik het ook onzin om voor een frisse zomeravond de kachel aan te zetten, terwijl we dan net zo goed even een vestje kunnen aantrekken. Nu loop ik nog steeds in shirts met korte mouwen, ik heb nog geen vest of dikke sokken aangehad, maar het is ook niet zo zinnig om de kachel 'eventjes' aan te zetten omdat we tegenwoordig vloerverwarming hebben. Het duurt de eerste keer best lang voordat de hele vloer op temperatuur is, dus dat doen we niet voor eventjes, dat heeft toch geen zin. Liever laat ik overdag lekker de zon in huis schijnen, zodat het 's avonds nog steeds 22 graden is.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
10-09-2017 09:21
Ik vind het altijd zo armoedig staan als mensen krampachtig eerst dikke truien etc. aandoen en de verwarming pas vanaf een bepaalde maand aan willen zetten. Ik heb m nog niet aangezet maar ook nog geen trui aan gehad/niet koud gehad. Als dat wel het geval is zet ik hem gewoon aan, ook in juli.
Sommigen zijn nu eenmaal armer dan anderen.

Ik streef er naar om niet voor half oktober te stoken.
Meestal lukt dat wel, mijn woning is goed geïsoleerd en ik heb aan alle kanten buren.
Wordt het echt te koud gaat de verwarming wel even aan.
Zat net nog in badjas buiten in de zon koffie te drinken, dus verwarming aan? Nope!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven