Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ja hoor houtkachel al paar x aan gehad niet per se voor de warmte maar wel gezelligheid met die regenachtige dagen
Troeteltje schreef:
10-09-2017 12:55
Had ik al geschreven dat ik van de week kinds kledingkast herfst-, en winterproof heb gemaakt? En commentaar dat ik kreeg!
Heb voor mijn zoontje alweer een mooie gloednieuwe winterjas op marktplaats gescoord ;-))
herfstappeltaart schreef:
10-09-2017 17:02

Voor diegenen waar de verwarming vanzelf aangaat: hoe doe je dat dan in de winter als je lekker lucht met de deur/ de ramen een half uurtje open? staat dan al die tijd de verwarming te loeien? Dat vind ik dus verspilling.
Zodra de temperatuur overdag boven de 16 graden is draai ik de thermostaat terug naar 10 graden. Dan gaat hij niet aan als ik het balkondeur open heb om te luchten.
Maar nu het overdag weer rond de 16 graden is dan gaat de thermostaat weer naar 19 graden. Daar blijft hij de hele winter verder op staan.
Hier een koukleum. Maar nog steeds de verwarming niet aan gehad. Probeer het altijd zolang mogelijk uit te stellen..
Heb zelf nog mijn zomerjas aan. Maar wel iets dikkere truien/vestje. Thuis heb ik avond mijn dikke vest aan en sloffen. In de winter heb ik dat dikke vest ook altijd avonds aan als de verwarming op 22 graden staat. Anders moet de verwarming op stand sauna, en op deze manier niet....
Doe vanavond wel weer de herfst deken er op. Had het al paar nachten koud gehad
10-09-2017 17:02
Ik heb vandaag voor het eerst een vest aan! Ik liep nog in t-shirts en/of een blouse met lange mouwen.
Op de fiets gezeten met een blouse en zomerjas. Nu begint het in huis iets af te koelen maar een vest en sokken voldoen nog prima hoor.

Armoedig om eerst sokken en een trui/vest aan te doen? Integendeel. Goed voor het milieu en de portemonnee. Niks mis mee. Verspillen en klakkeloos gebruiken van luxe, dat vind ik armoedig.

Voor diegenen waar de verwarming vanzelf aangaat: hoe doe je dat dan in de winter als je lekker lucht met de deur/ de ramen een half uurtje open? staat dan al die tijd de verwarming te loeien? Dat vind ik dus verspilling.
Idd. Eens. Hier ook plaids vesten en sokken. Ik stel de verwarming zo lang mogelijk uit. Totaal niet armoedig om eerst een vest en sokken aan te doen. Ik vind het juist tokkie als mensen met de kachel aan op slippers en blote armen in huis zitten. Lekker voorbeeld voor je kinderen ook, alsof het allemaal niet op kan.
quiaquia schreef:
10-09-2017 10:13
Sommigen zijn nu eenmaal armer dan anderen.

Ik streef er naar om niet voor half oktober te stoken.
Meestal lukt dat wel, mijn woning is goed geïsoleerd en ik heb aan alle kanten buren.
Wordt het echt te koud gaat de verwarming wel even aan.
Oh daar weet ik alles van, wij hebben het echt niet breed. Maar om daarom de verwarming niet aan te zetten, nee.
Natte tosti..
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 08:00
Idd. Eens. Hier ook plaids vesten en sokken. Ik stel de verwarming zo lang mogelijk uit. Totaal niet armoedig om eerst een vest en sokken aan te doen. Ik vind het juist tokkie als mensen met de kachel aan op slippers en blote armen in huis zitten. Lekker voorbeeld voor je kinderen ook, alsof het allemaal niet op kan.
Behalve als er 'n hittegolf is zit ik sowieso met sokken en lange mouwen en lange broek in huis.
Nu ook 'n shirt met daarover 'n fleecetrui, terwijl m'n verwarming aan is.
MevrouwTomatensoep schreef:
11-09-2017 08:03
Oh daar weet ik alles van, wij hebben het echt niet breed. Maar om daarom de verwarming niet aan te zetten, nee.
.
De verwarming aanzetten voel je niet direct in je portemonnee, dat zie je pad op de jaarafrekening. Lekker simpel om dan wel dubbeltjes te besparen op de boodschappen maar de euro's de schoorsteen laten uit vliegen.

Niet persoonlijk tegen jou. Ik weet niet of jij dat doet maar ik ken wel zulke mensen.
Maar.....is het niet iets wat iedereen voor zichzelf moet weten, zonder ergens in te overdrijven natuurlijk? Ik houd op veel manieren rekening met het milieu, ik scheid afval, heb een zuinige auto, koop bewust kleding en voedsel, maak gebruik van inbreng/kringloopwinkels enzovoorts, maar ik voel me rillerig en ellendig wanneer het binnen kouder is dan 20 graden. Daar kan ik niet veel aan doen, alle truien en sokken ten spijt, ik functioneer niet optimaal dan. 21 graden is een temperatuur waar ik me lekker in voel. In de nacht gaat de verwarming op 18 graden, want ik val gewoon niet in slaap als het koud is.
redbulletje schreef:
11-09-2017 08:20
Behalve als er 'n hittegolf is zit ik sowieso met sokken en lange mouwen en lange broek in huis.
Nu ook 'n shirt met daarover 'n fleecetrui, terwijl m'n verwarming aan is.

Bij mij is dat net andersom. Ik heb het graag fris aan mijn hoofd. Als de verwarming aan is krijg ik snel hoofdpijn en een drukkend gevoel. Uiteraard niet als hef echt koud is, maar nu nog wel. Ik gooij ook als het enigszins kan deuren en ramen open, bij herfstweer doe ik dikkere kleren aan, daar voel ik me beter bij.
francieneke schreef:
11-09-2017 08:36
Maar.....is het niet iets wat iedereen voor zichzelf moet weten, zonder ergens in te overdrijven natuurlijk? Ik houd op veel manieren rekening met het milieu, ik scheid afval, heb een zuinige auto, koop bewust kleding en voedsel, maak gebruik van inbreng/kringloopwinkels enzovoorts, maar ik voel me rillerig en ellendig wanneer het binnen kouder is dan 20 graden. Daar kan ik niet veel aan doen, alle truien en sokken ten spijt, ik functioneer niet optimaal dan. 21 graden is een temperatuur waar ik me lekker in voel. In de nacht gaat de verwarming op 18 graden, want ik val gewoon niet in slaap als het koud is.
Het is wel iets wat je gewend raakt. Vroeger toen er nog geen cv was ed was kamertemperatuur 18 graden, toen ik jong was 20 graden en nu zijn er echt heel veel huishoudens waar 21 graden normaal is.

We worden watjes met z'n allen.
11-09-2017 08:41
Bij mij is dat net andersom. Ik heb het graag fris aan mijn hoofd.

Dit. Ik heb liever dikke sokken en een vest aan dan dat ik de kachel hoog opstook. Niet alleen omdat dat beter is voor het milieu, maar ook omdat ik me dar zelf prettiger bij voel.
Ik zit nu trouwens nog gewoon in een t-shirtje. Het is 22 graden in huis en de zon schijnt straks weer naar binnen, zodat het nog verder opwarmt. Geen enkele reden om nu al in winterkleren te gaan zitten.
Mevrouw75 schreef:
11-09-2017 08:47
Het is wel iets wat je gewend raakt. Vroeger toen er nog geen cv was ed was kamertemperatuur 18 graden, toen ik jong was 20 graden en nu zijn er echt heel veel huishoudens waar 21 graden normaal is.

We worden watjes met z'n allen.
De wereld heeft meer watjes nodig.

Daarbij: wij hadden vroeger een gaskachel in de woonkamer en daar was het echt wel warmer dan 18 graden hoor. De rest van het huis was kouder, maar in de loop van de jaren kwamen er in vrijwel alle andere kamers gevelkacheltjes.

Ik word in de winter regelmatig wakker van de kou en dan vooral een koude neus. Nog steeds geen afdoende oplossing gevonden, behalve de verwarming 's nachts enigszins aan laten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Agapanthus schreef:
10-09-2017 19:47
Heb voor mijn zoontje alweer een mooie gloednieuwe winterjas op marktplaats gescoord ;-))
Super!
Hier nog (lang) niet denk ik. Het is hier in huis nog 22 graden.
MevrouwTomatensoep schreef:
11-09-2017 08:03
Dat begrijp ik niet.
Je hebt het niet breed, schrijf je nu, maar toch zet je zelfs in de zomer liever de kachel aan dan dat je een dikke trui aantrekt.
Omdat dat ''armoedig'' zou zijn.
Vind je dat zelf of ben je bang dat anderen dat van je denken?
quiaquia schreef:
11-09-2017 11:25
Dat begrijp ik niet.
Je hebt het niet breed, schrijf je nu, maar toch zet je zelfs in de zomer liever de kachel aan dan dat je een dikke trui aantrekt.
Omdat dat ''armoedig'' zou zijn.
Vind je dat zelf of ben je bang dat anderen dat van je denken?
Volgens mij bedoeld ze dat absoluut niet.
Het is geen kwestie van de boel boycotten door koste wat kost die verwarming aan te zetten. Het is bij haar volgens mij zo dat indien verwarming nodig dan verwarming aan. Trui en sokken prima, echter niet vanuit kostentechnisch perspectief die verwarming uit en dus kleumen.
Af en toe even de verwarming aan maar vooral aan het genieten van de open haard. Heerlijk dat ie aankan! Wij hebben een heel licht huis maar ook wel fris.
Andersom schreef:
10-09-2017 11:41
.
Ik heb een familielid en zij heeft het nooit koud. In de winter doen zij bij 16/17 graden binnen de verwarming niet aan. Daar houd ik als ik op visite ga echt rekening mee. Ze heeft wel eens gezegd: 'Wat raar dat jullie het koud hebben, het is hier toch gewoon 16 graden.'

Dat vind ik dus zelfs met een vest te koud als ik stil zit.
Ben jij familie van mij? :hihi:

Al een paar keer gehad dat visite hier zat te blauwbekken terwijl ik het gewoon aangenaam vind. En dan zijn ze ook nog te beleefd om er wat van te zeggen. Zo zielig vind ik dat!
Dus tegenwoordig zet ik hem maar alvast aan als ik weet dat er iemand komt en het is hier 16 graden.

Oh en nee, mijn verwarming is dus nog niet aan gelukkig.
-
anoniem_350163 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 12:41
0.00% gewijzigd
Net mijn bed opgemaakt met dekbed. Vraag me af of ik vannacht niet m'n bed uitdrijf, want volgens mij nog steeds te warm er voor. Ik heb ook een los dekbedhoes in bed gelegd voor het geval dat.
Gisteravond voor de 1e keer aan gehad. zit er net een beetje tegenaan van wel / niet aanzetten
Gisteren is ie hier toch echt even aan geweest, thermostaat dook naar 19,5 graad, dat werd me te gortig ondanks warme trui en sloffen.
Cateautje schreef:
11-09-2017 16:07
Net mijn bed opgemaakt met dekbed. Vraag me af of ik vannacht niet m'n bed uitdrijf, want volgens mij nog steeds te warm er voor. Ik heb ook een los dekbedhoes in bed gelegd voor het geval dat.
En?
Troeteltje schreef:
12-09-2017 13:25
En?
Heerlijk in één ruk liggen snurken. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven