Wie heeft er een spa/jacuzzi in de tuin?

14-05-2011 11:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Mijn man en ik willen graag een spa/jacuzzi in de tuin. Ik ben een beetje op internet gaan kijken voor wat info, maar graag zou ik ook wat ervaringen willen horen. Wat zijn de nadelen? Maak je er vaak gebruik van? Moet je het heel vaak schoonmaken? Graag jullie ervaringen..



Liefs ilovemyshoes
Alle reacties Link kopieren
Eh, hier een plastic exemplaar. Ligt leeg in de tuin te wachten totdat iemand de moed heeft hem voor dit seizoen klaar te maken. Vind het idee leuker dan de werkelijkheid, of zoals ik iemand laatst hoorde zeggen, een zwembad is een droom, maar het hebben een nachtmerrie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Een zwembad lijkt me, zoals Fame zegt, in Nederland idd een nachtmerrie met onderhouden. Spa of jacuzzi kun je ook meer dan de helft van het jaar niet gebruiken, dusja..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonkaa schreef op 14 mei 2011 @ 12:05:

Een zwembad lijkt me, zoals Fame zegt, in Nederland idd een nachtmerrie met onderhouden. Spa of jacuzzi kun je ook meer dan de helft van het jaar niet gebruiken, dusja..



Hoezo niet ? In de winter lijkt het me héérlijk.. Onder een sterrenhemel met ijskoude lucht, tot je nek aan toe in een bubbelbad..



En 's avonds in de zomer... Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Precies, lekker juist. Wordt dan wel een hoge energierekening.



Heb je wel genoeg privacy in je tuin? Dat zou ik dan weer belangrijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liselotte4 schreef op 14 mei 2011 @ 12:30:

Precies, lekker juist. Wordt dan wel een hoge energierekening.



Heb je wel genoeg privacy in je tuin? Dat zou ik dan weer belangrijk vinden.Ach, als je een echte jacuzzi in je tuin kan betalen, dan maakt die rekening ook niets uit ..
Alle reacties Link kopieren
Privacy hebben we genoeg. We wonen lekker buitenaf en hebben een hele ruime tuin. Mij lijkt het juist heerlijk om in de winter en herfst zo'n ding te hebben. Als het heel warm is zou ik niet snel in een warm bubbelbad gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook ideaal, maar dat komt mede doordat ik het heel snel heel warm heb. Ik ben dus de hele zomer bezig met mezelf koel te houden...
Alle reacties Link kopieren
quote:christientjuh schreef op 14 mei 2011 @ 12:36:

Het lijkt mij ook ideaal, maar dat komt mede doordat ik het heel snel heel warm heb. Ik ben dus de hele zomer bezig met mezelf koel te houden...Lekker koel water er in dus ..
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 14 mei 2011 @ 12:33:

[...]



Ach, als je een echte jacuzzi in je tuin kan betalen, dan maakt die rekening ook niets uit ..Komt wel een beetje decadent over een jacuzzi in je tuin...Maar dat ben ik niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hier is eerder een topic over geweest, waaruit ik me herinner dat de energiekosten belachelijk hoog zijn. Veel duurder dan ik aooit gedacht had, dus zoek dat goed uit voor je eraan begint!
.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mijn ouders vonden het ook wel een fijn idee, totdat ze idd. de energierekening binnenkregen, die bleek torenhoog te zijn. Daar hadden ze zich duidelijk in vergist. Maar goed dat was wel al een paar jaar geleden, dus misschien zijn ze nu al iets zuiniger.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een. Een echte welteverstaan.

1 ligplaats

4/5 zitplaatsen

watervallen

lichtjes in diverse kleuren

speakers



Eerlijk is eerlijk.... het is HEERLIJK! Vooral in de winter als er sneeuw ligt! Pure ontspannninng, lekker kletsen, drankje erbij en genieten....



MAAR ... vergis je niet in de energiekosten. Het onderhouden is duur.



Het onderhoud zelf valt reuze mee. Wij verversen het water 2x per jaar. Verder hebben we 2 filters die we per week omwisselen. De gebruikte word schoon in de afwasmachine (op hoge graden). Elke week een chloortabletje en je bent klaar!
Alle reacties Link kopieren
Over de kosten nog even dit:



wij hebben er wel iets op gevonden om de kosten zo laag mogelijk te houden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 14 mei 2011 @ 12:46:

Over de kosten nog even dit:



wij hebben er wel iets op gevonden om de kosten zo laag mogelijk te houden!Jullie tappen elektra af bij de buren?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
De energiekosten hangen mede af van de kwaliteit van de bak. Sommigen zijn beter geisoleerd dan anderen. En de afdekkap kan daarin ook een behoorlijk verschil maken. Daarnaast is het beter om te kiezen voor een systeem dat 24/7 verwarmt dan een systeem dat 's nachts uitschakelt. Dat

laatste lijkt goedkoper, maar is juist duurder omdat het heel veel energie kost om afgekoeld water weer op te warmen.



Als je een jacuzzi aanschaft is het verstandig om je te verdiepen in de techniek. De goedkopere baden komen veelal uit China en die willen kwalitatief nog wel eens wat problemen opleveren. Dat kun je op vele fora en consumentensites terug vinden. Een Amerikaans bad kost meer, maar gaat meestal veel langer mee. Ook hun technische systemen, zoals bijv Bilboa, zijn beter en zuiniger in gebruik. Maar daar betaal je dus wel flink voor in de aanschafprijs.



Denk ook aan de bijkomende kosten. Vaak is transport best duur, en als de bak over een woning getild moet worden dan wordt het nog kostbaarder. Vergeet ook niet dat je de juiste stroomvoorziening nodig hebt. Meestal is een aparte, en soms zelfs 2 of 3, krachtstroomgroep noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovemyshoes schreef op 14 mei 2011 @ 12:39:

[...]





Komt wel een beetje decadent over een jacuzzi in je tuin...Maar dat ben ik niet hoor! Joh boeie.. Als je het kan betalen en je wil het graag, moet je het gewoon lekker doen ..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 14 mei 2011 @ 12:46:

Over de kosten nog even dit:



wij hebben er wel iets op gevonden om de kosten zo laag mogelijk te houden!Vertel!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je schrijft klopt nummerzoveel. Zo hebben wij ook voor een Amerikaanse tub met Bilboa systeen gekozen. Transport is overigens veelal gratis (bij ons was het part of the deal).
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovemyshoes schreef op 14 mei 2011 @ 12:50:

[...]





Vertel!



Tja ... tis eigenlijk best eenvoudig.



Je kunt je tub altijd op 39 graden laten staan (is prettigste temp). Dat betekent dat het ding, vooral als het wat kouder is, doorlopend aan het verwarmen is. Dat kost veel centjes aan stroom!

Echter, als je erin zit, en de cover is eraf, koelt het ding af naar ong. 36 graden. Als wij vervolgens eruit gaan, stellen we hem terug naar 36 graden, zodat hij niet hoeft bij te verwarmen! We gebruiken hem alleen maar in de weekenden, dus op vrijdagmiddag wordt ie weer op 39 gezet. Die drie graden door de week scheelt een bak met centen. Wij hebben dit een paar jaar uitgeprobeerd en het maakt echt iets uit!
Oh, en nog een tip: trek de leverancier eerst na! De jacuzzi branche staat er om bekend dat veel bedrijven over de kop gaan en dan sta je dus echt voor een groot probleem als er iets kapot gaat. De leverancier is verdwenen, niemand kent de fabrikant en onderdelen kunnen niet meer nageleverd worden. Gerenommeerde bedrijven hebben vaak een eigen technische dienst (maar die zetten ze liever niet in voor klanten die goedkope rotzooi bij malafide bedrijven hebben aangeschaft).
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden er 1, Ja je leest het goed hadden!

Jeej zeg wat heeft dat ding mijn veel geld gekost.

Wij zaten er maar 4 maanden per jaar ongeveer in, En dan afgesproken dat we alleen de weekenden erin gingen.

Maar we moesten alleen al voor die 16 weekenden, In het totaal 1850,- bijbetalen aan de energieleverancier.



Wij deden net zoals hierboven beschreven word, Dus temp op vrijdag hoger zetten. Maar wat heb ik een spijt gehad van dat ding.

En dan valt er over de onderhoud nog niks te zeggen, Wat een bak met water er in zo'n ding gaat.



Ik zou er echt nog 2x over nadenken voordat je zo'n ding aanschaft.

Het klinkt leuk, Maar uiteindelijk kost het je bakken met geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Strawberry86_ schreef op 14 mei 2011 @ 13:13:

Wij hadden er 1, Ja je leest het goed hadden!

Jeej zeg wat heeft dat ding mijn veel geld gekost.

Wij zaten er maar 4 maanden per jaar ongeveer in, En dan afgesproken dat we alleen de weekenden erin gingen.

Maar we moesten alleen al voor die 16 weekenden, In het totaal 1850,- bijbetalen aan de energieleverancier.



Wij deden net zoals hierboven beschreven word, Dus temp op vrijdag hoger zetten. Maar wat heb ik een spijt gehad van dat ding.

En dan valt er over de onderhoud nog niks te zeggen, Wat een bak met water er in zo'n ding gaat.



Ik zou er echt nog 2x over nadenken voordat je zo'n ding aanschaft.

Het klinkt leuk, Maar uiteindelijk kost het je bakken met geld.



Jammer dat jullie een dergelijke ervaring hebben. Ik deel het niet.

Waarschijnlijk hadden jullie een "goedkopere" chinese uitvoering?

(zie post nummerzoveel). De aanschafprijs is aanlokkelijk, maar het verbruik is exhorbitant. Wij hebben het berekend wat het ding ons kost aan verbruik: komt ongeveer neer op 40 euro per maand. We gebruiken hem het hele jaar door. In de zomermaanden iets minder.



En wat het water betreft..... water op zich kost geen drol! Er gaat 700 liter in. dat is te verwaarlozen op jaarbasis. Wij verversen in maart in oktober!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben er één gekregen (leverancier die wilde stoppen met jacuzzi's en de showroom snel leeg wilde hebben).



De energiekosten zijn heel laag, want mijn vader heeft honderd meter vloerverwarmingsslang aan de schutting gehangen en de bak wordt daarmee verwarmd. Dat heeft hij gedaan omdat in de eerste week bleek dat het anders heel veel geld ging kosten om de bak warm te houden. Verwarming op zonnenenergie dus.



Verder maakt het bubbelen best wel herrie. Als je dus een postzegeltuintje hebt, dan konden je buren wel eens komen klagen.
...
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2016 00:36
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven