Wie kent Kanaleneiland?

30-09-2010 16:47 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben het huren zat en wil weer eens wat voor mijzelf.

Ik ben op funda aan het neuzen geweest en kan zowaar een appartement kopen (na onderhandeling, ik heb nog niet gereageerd op tegenbod, dat doe ik na het weekend). Het is in DE probleemwijk Kanaleneiland. De straat schijnt ok te zijn en de paar mensen op straat zeggen dat het er leuk is en dat de pers overdrijft. Heeft iemand er toevallig gewoond en kan mij iets over Kanaleneiland-zuid vertellen?
Kanaleneiland vind ik afschuwelijk!

Je huur is toch niet extreem hoog voor een hoekwoning? Kopen zal vast duurder zijn, of niet?
kan je niet beter je fiets pakken en er eens doorheen fietsen (i.p.v. er een topic over te openen)?
Zou kanaleneiland maar overslaan :s
Nou het wisselt per deel van de wijk.

Hoe oud zijn je kinderen en wilde je ze daar ook op school doen? Als ze nu gewend zijn aan een hele brave, witte buurt kan het zijn dat de overgang nogal groot is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Je hebt nu een goeie woning in een goeie wijk, waar je kinderen het naar hun zin hebben en jij veilig over straat kan. En dat wil je inruilen voor een koopwoning (die je niet meer kwijt kan) in Kanaleneiland?? Are you high?

Knijp in je handjes met je huidige huis. 710 is niet extreem veel voor een dergelijk huis.
ik heb daar 4 jaar gewoond.. Op / aan de columbuslaan.. Ik zou daar noooooit meer willen wonen. Het is een vogelaarbuurt , dwz achterstand, veel overlast van bepaalde groepen etc. Het is best opgeknapt qua aanzicht maar het is en blijft een moeilijk wijk. Scholen etc. zou ik al helemaal niet aan beginnen daar..

dus ik zou daar niet gaan wonen.. Er zijn leukere buurten in utrecht waar je beter kunt wonen. Prijzen zijn hoog in Utrecht e.o en als de prijs laag is dan kan je op alle 10 je vingers natellen dat de buurt niet super is.
Dank voor de reacties. Ik ben mijn buurtje niet zat, maar ik kom niet echt rond. Ik dacht ook dat Kanaleneiland erg was, maar de sfeer in de flat was wel leuk. Mensen waren erg trots op hun koopflat. Hier woon ik een beetje "scheef" en geef mijn kids merkkleding van MP of vrienden, voel me soms een beetje "er achteraan bungelen" als je snapt wat ik bedoel. Kids zullen niet van school verkassen, kheb idd gehoord dat er nogal gediscrimineerd wordt door die Marokkanen. Ik vroeg me af of iemand er gewoond had (studenten misschien)...
Hoi Poldervrouw, ik kijk daar vlakbij de Ikea. Ken je dat?
Kanaleneiland is verschrikkelijk. De flats vallen wel mee, maar de buurt heel naar. Eng.
Tsja, moeilijk te zeggen.

Ik heb er gewerkt, ken het een beetje.

Er zijn wel veel jonge marokkanen.

Het hangt er erg vanaf wie je buren zijn, denk ik.

Het is wel vlakbij centrum en hele goede verbindingen overal naartoe en zo. De ligging is dus wel ideaal.

Ik zat dus vlakbij Ikea, lunchte er vaak

In alle steden heb je wijken met veel overlast, ik zie zelf Kanaleneiland niet zo negatief.

Maar het hangt er ook vanaf welke straat en zo, ik zou me daarop richten.
Ik zou daar echt mijn kinderen niet opvoeden, nooit!
Nee, ik zou het zielig vinden mijn kinderen daar te moeten opvoeden. Ik als vrouw voelde me daar erg onveilig toen ik daar woonde. Toen ik ging verhuizen naar een 'normale' wijk was ik gewoon verbaast dat ik kinderen op straat hoorde spelen, in plaats van vechtpartijtjes en overlast veroorzaken.
Welke straat staat de flat?
quote:Schattekop schreef op 30 september 2010 @ 17:00:

Kanaleneiland is verschrikkelijk. De flats vallen wel mee, maar de buurt heel naar. Eng.Kan je iets preciezer zijn? Eng 's-avonds of altijd en hoe eng? Ik zag dat er wel heel veel autokraken zijn :(
Hoi, ik heb gewoond op de livingstonelaan in een flat in 2005, dan heb je er geen last van maar als je kids willen buitenspelen is het niet zo handig denk ik. het probleem is óók hoe je er weer wegkomt - want een appartement is daar niet voor niets zo goedkoop, ze komen er niet vanaf omdat het imago zo slecht is. er zijn veel brutale buurtkindjes zonder sociale controle die zich slecht gedragen, meisjes lastig vallen, naar je roepen, dreigen je aan te rijden met de fiets. ik deed liever boodschappen in de stad, dan ging ik met de tram of met de fiets weg.
Waar kun je 's nachts wel veilig lopen?

(de meeste zaken gebeuren niet in grote steden)

Ik zou liever daar lopen dan ergens in een dorpje, waar je geen hond ziet.
quote:Nyo schreef op 30 september 2010 @ 17:00:

Hoi Poldervrouw, ik kijk daar vlakbij de Ikea. Ken je dat?

Ja ! in het verlengde ligt dus de Columbuslaan, bij een klein winkelcentrumpje aan de rechterkant..

En da's niet de beste buurt. Daar bij de Ikea is wel recente nieuwbouw. Het is en blijft een mindere buurt, daar bij de Ikea zit je wel aan de buitenrand en zit daar relatief veel koopwoningen. Maar ik zou daar echt niet je kind op school doen.. Daar zijn witte kinderen in de minderheid vrees ik. Toen ik daar woonde had ik zelf, eerlijk gezegd, niet veel overlast van Marokkanen of andere allochtonen , ik huurde en de mensen die in mijn trappenhuis woonden waren vriendelijk en aangepast zeg maar..

Maar buitenspelen is daar niet echt zo prettig en ik zou daar 's avonds neit graag in het donker rondlopen..

Ik wilde daar niet onze kinderen opvoeden dus zijn we verhuisd naar Nieuwegein en hebben daar een jaar of 9 gewoond .. dat was stukken beter (op de overlast daar van de buren na dan;-) ) ..

Nu wonen we nog beter .. in een klein dorp in het noorden...en da's heeeerlijk.. Maar goed, dat wil niet iedereen.

Ik zou daar echt nog heeel goed over nadenken. Het appartement is niet voor niets goedkoop.

Waar zit je nu dan ? Want je huur klinkt mij niet extreem in de oren
Eng in die zin dat er vaak een intimiderende sfeer hangt richting autochtonen en voor kinderen in zijn algemeenheid. En dat je als vrouw dagelijks lastig gevallen wordt.
TO, om welke straat/flat gaat het precies?

Zuid is minder erg dan 'diep in Kanaleneiland'. Niet heel K. is "Schotel City".

Iemand schrijft hier over één van de drie flats aan de Livingstone/Aziëlaan... Zelfs daarin is wat verschil. Het complex dat zo'n beetje aan het Europaplein ligt, is prima. De andere twee complexen ook wel, maar liggen natuurlijk net iets meer 'in de wijk'.
quote:Cateautje schreef op 30 september 2010 @ 17:03:

Ik zou daar echt mijn kinderen niet opvoeden, nooit!Dat dacht de rest dus ook, 'ik voed mijn kind niet op hoor', daarom is het probleemwijk geworden
Zou het niet doen..
vriendin van me woont er. Een zijstraat van de afrikalaan.

Ze woont er prima, nooit problemen. Ik hoor haar er iig nooit over. En ik fiets er rustig savonds over straat.
Nou lieve forummers, heb in de tijd dat ik in Utrecht studeren practisch alle wijken van de stad gezien, en het merendeel waren van die vogelaarswijken. Ik moet zeggen dat ik me veel meer op mijn gemak voelde in Lombok, Overvecht, Zuilen en ja ook Kanaleneiland dan bijvoorbeeld in het centrum. Ik wist in ieder geval waar ik liever om 3 uur 's nachts over straat liep. Mijn ervaringen zijn goed, mijn buren waren lieverds waar goed mee te praten viel en mijn fietsen werden gejat in dat oh zo dure centrum en niet voor mijn deur weg. Ik heb buren gehad die toen gedonder was met de plaatselijke jonge medelanders (vrouw onvriendelijke opmerkingen, schelden) naar buiten stormden en in dezelfde voertaal als deze heren gebruikten overduidelijk maakten dat ze daar onmiddelijk mee op moesten houden, onze spulletjes hielpen sjouwen en nooit te beroerd waren voor een vriendelijk praatje. Ik heb meestal in studentenhuizen gezeten met jonge vrouwen, en nu mijn zusje daar nog steeds woont (in diep duister lombok, helemaal achteraan) merk ik dat haar buren dezelfde mentaliteit hebben. Het was niet verstikkend, het was enorm vriendelijk en het merendeel voelde zich verantwoordelijk voor een goede samenleving in de buurt. Zo heb ik Utrecht ervaren. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ik als jonge vrouw het beschermings-gen van iedereen om me heen activeer, maar dat lijkt me sterk.

Ik weet alleen niet of ik in Kanaleneiland zou willen wonen met kinderen. Ik zou je dan Overvecht aanraden, het liefst om en nabij de Albert Heijn XL. De buurtcoaches zijn heel lief, ik heb altijd erg genoten van de buurtinitiatieven (bijvoorbeeld de iftar tent tijdens de Ramadan, heel leuk met alle buren praten over de verschillen onderling - maar ook de buurt barbeques, de initiatieven die werden genomen om bijvoorbeeld het afval of andere problemen aan te pakken) Het is echt een buurt in opkomst met jonge gezinnen, en volgens mij om en nabij de prijsklasse van Kanaleneiland.

Ik vind het een harde reactie van sommige mede forummers over Kanaleneiland, en ik ervaar het als een beetje beledigend. Willen we juist iets bereiken in die wijken moet je openstaan voor de verschillen tussen mensen en daarin samenwerken, kijken hoe we allemaal prettig kunnen wonen en werken. Mag ik vragen wie er van jullie allemaal hebben gewoond?
Ik heb er gewoond! Ook in Lombok, waar ik het wel ok vond.

Ik heb in nog wel 5 andere wijken gewoond, maar nee Kanaleneiland, ik kan er niets positiefs over zeggen. Sterker nog, ik hou me nog in met commentaar geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven