Wie weet hoe dit spel heet?
zondag 30 december 2012 om 21:10
Al heel lang loop ik mijn hoofd te breken over een spel waar ik als kind he-le-maal gek van was.
Het was een spel speciaal voor kleuters en het ging zo:
Ieder kind had een kartonnen kaart voor zich met daarop een haan getekend. De kop had groene veren, de staart rode veren, de vleugels oranje enzovoort.
In elk gekleurd "onderdeel" van de haan zat een gat geponst.
De bedoeling was dat je de juiste kleur balletjes op de verschillende gekleurde onderdelen van die haan verzamelde. Er moest dan het juist gekleurde balletje op dat geponste gaatje gezet worden.
Die gekleurde balletjes zaten in plastic "eitjes" die ieder kind om de beurt mocht pakken en openen.
(Ik meen dat die "eitjes" geel gekleurd waren)
Het spel werd veel gespeeld in de/eind jaren 70 (een paar buurkinderen en klasgenoten hadden het spel thuis ook en ik niet )
Ik zou heel graag de naam van dit spel willen weten en/of het nog verkrijgbaar is.
Echter, hoe ik ook google: Ik kan er maar niet achter komen hoe dit spel heet. (Heb ook al in het Frans, Duits en Engels gegoogled, maar de steekwoorden-combi "cock, eggs, balls, game" levert de ...euh... niet zo heel gewenste resultaten op )
Dus wie-oh-wie kan me hiermee helpen?
Het was een spel speciaal voor kleuters en het ging zo:
Ieder kind had een kartonnen kaart voor zich met daarop een haan getekend. De kop had groene veren, de staart rode veren, de vleugels oranje enzovoort.
In elk gekleurd "onderdeel" van de haan zat een gat geponst.
De bedoeling was dat je de juiste kleur balletjes op de verschillende gekleurde onderdelen van die haan verzamelde. Er moest dan het juist gekleurde balletje op dat geponste gaatje gezet worden.
Die gekleurde balletjes zaten in plastic "eitjes" die ieder kind om de beurt mocht pakken en openen.
(Ik meen dat die "eitjes" geel gekleurd waren)
Het spel werd veel gespeeld in de/eind jaren 70 (een paar buurkinderen en klasgenoten hadden het spel thuis ook en ik niet )
Ik zou heel graag de naam van dit spel willen weten en/of het nog verkrijgbaar is.
Echter, hoe ik ook google: Ik kan er maar niet achter komen hoe dit spel heet. (Heb ook al in het Frans, Duits en Engels gegoogled, maar de steekwoorden-combi "cock, eggs, balls, game" levert de ...euh... niet zo heel gewenste resultaten op )
Dus wie-oh-wie kan me hiermee helpen?
zondag 30 december 2012 om 21:40
Bij deze winkel hebben ze heul veul spellen, ook kunnen ze vaak nog spellen bestellen.
Heb daar ooit ook eens een spel gekocht wat nergens anders meer te krijgen is.
http://www.bozspellen.nl/
(en nee, heb geen aandelen).
Heb daar ooit ook eens een spel gekocht wat nergens anders meer te krijgen is.
http://www.bozspellen.nl/
(en nee, heb geen aandelen).