Wit vloerkleed hoe schoonkrijgen?

09-07-2011 15:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst 2 kleine (witte, kleine) vloerkleden voor in de slaapkamer gekocht bij de ikea, ze waren niet duur (gelukkig).

Alleen 1 tapijt is (na een paar weken al) helemaal bruin geworden...de hond heeft er een aantal keer op gelegen.

Andere tapijt (waar hond niet op heeft gelegen) is ook helemaal groezelig, maar in ieder geval niet bruin

Is natuurlijk te verwachten met een wit vloerkleed, ik dacht dat het in de slaapkamer wel mee zou vallen, aangezien we er niet met schoenen lopen en sowieso niet zoveel zijn...valt tegen dus.

Hoe krijg ik die dingen weer schoon? Heb er nu 1 in de wasmachine gegooid (met enig geweld, want die krengen zijn best stug), geen idee of die er tegen kan.

Zullen we snel genoeg zien... nog andere tips? (die niet te veel tijd kosten, want gezien de snelheid waarmee ze verkleuren, zal ik het wel vaker moeten doen...)

En anders doe ik ze wel weg, vond het leuk staan (en lekker aan de voeten bij het opstaan), maar heb geen zin in arbeidsintensieve vloerkleden
Mijn ervaring met lichte vloerkleden is dat ze alleen maar sneller vuil worden als ze nat geweest zijn. Er zit een soort laagje op waardoor het minder snel vuil wordt. Door water te gebruiken spoel je dat laagje weg en wordt het nog sneller smerig en kan je het minder goed schoon maken.
TO niet weggooien hoor! Je kunt ze altijd nog verven. Textielverf in leuke andere kleur die past bij interieur van je slaapkamer. Maar eerst even afwachten hoe het kleed uit de wasmachine komt..
Verven is een geod idee maar als ze synthetisch zijn heeft het waarschijnlijk geen zin.

Verder maakte ik mijn vloerbedekking wel eens schoon met schoonmaakazijn en een borstel, maar ik weet niet of je dat een snelle methode vind haha :P
Als ze slap zijn na het wassen, even een stukje anti-slipmat onder leggen.

Misschien handig om even te sprayen met een textielbeschermer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
thnx voor de tips, wasmachine is bijna klaar. Zie wel heel veel pollen die los zijn geraakt, ben benieuwd hoeveel er straks nog aan zit :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven