Wonen in een volksbuurt
donderdag 21 november 2013 om 14:05
Even jullie mening (misschien wel geruststelling
) over een woning. We kunnen via de woningbouw heel goedkoop een superleuk huis huren. De woning staat aan de rand van het centrum van de stad waar we heen willen, ideaal dus, maar hij staat in een volksbuurt. Het is niet heel erg volgens mij (staat er niet zozeer heel erg bekend om), maar wel dat met het WK overal oranje vlaggetjes hangen en in de zomer barbecues op straat worden gehouden. Als ik op Google Maps kijk, zie ik de tuinstoelen met tafel op de stoep staan. Ik ben dit helemaal niet gewend. Ik twijfel dus nog vreselijk. Mijn vriend komt uit de stad waar we heen gaan, die kent de wijk dus een beetje, vandaar dat ik dit weet.
Hebben jullie ervaring met het wonen in zo'n soort buurt/straat? Wil je daar iets over vertellen?
Hebben jullie ervaring met het wonen in zo'n soort buurt/straat? Wil je daar iets over vertellen?
donderdag 21 november 2013 om 14:18
Nou dat valt wel mee hoor met in de gaten worden gehouden.
Ik heb er zelf een aantal jaar gewoond, en mensen zijn juist totaal niet met jou bezig als je er niet vandaan komt.
Woonde daarna in een nieuwbouw wijk en dat vond ik een stuk vervelender.
Als je je auto ook maar even voor een paar minuten verkeerd had staan zag je ze al vanachter het gordijn je in de gaten houden, had ik na een half jaar daar wonen een keer een barbecue op zondag, kregen we om 9 uur al vragen of we niet rustiger konden doen (lees , lachen en praten van 6 man, geen muziek niks).
Nee doe mij dan die volksbuurt dan maar waar ieder zijn ding doet, let jij niet op hun, kan het die mensen werkelijk aan hun kont roesten hoe jij leeft.
En ik vind het ook wel wat gezelligs hebben zo tijdens het ek / wk en dergelijke.
Ik heb er zelf een aantal jaar gewoond, en mensen zijn juist totaal niet met jou bezig als je er niet vandaan komt.
Woonde daarna in een nieuwbouw wijk en dat vond ik een stuk vervelender.
Als je je auto ook maar even voor een paar minuten verkeerd had staan zag je ze al vanachter het gordijn je in de gaten houden, had ik na een half jaar daar wonen een keer een barbecue op zondag, kregen we om 9 uur al vragen of we niet rustiger konden doen (lees , lachen en praten van 6 man, geen muziek niks).
Nee doe mij dan die volksbuurt dan maar waar ieder zijn ding doet, let jij niet op hun, kan het die mensen werkelijk aan hun kont roesten hoe jij leeft.
En ik vind het ook wel wat gezelligs hebben zo tijdens het ek / wk en dergelijke.
donderdag 21 november 2013 om 14:21
Pff, ik ben blij als ik weg kan uit zo'n buurt. Het gehang, geschreeuw, gezuip in de zomer, de ruzies. Ik word er gek van. Wij kunnen in de zomer gewoon niet met de deur open slapen, omdat de feesten ook door de week rustig doorgaan tot drie uur. Daarnaast veel verloedering, criminaliteit en overlast van jeugd. Bovendien zijn de huizen erg slecht geïsoleerd, dunne muurtjes en de mensen in de wijk erg lawaaiig.
Had ik al gezegd dat ik niet zo'n fan ben van volkswijken?
Had ik al gezegd dat ik niet zo'n fan ben van volkswijken?
donderdag 21 november 2013 om 14:21
Tsja....ik heb zelf altijd in de duurste kak-buurten gewoond, maar het lijkt me heel gezellig, zo'n volksbuurtje.
Oranje vlaggetjes zouden ordinair zijn, maar ik vind het wel leuk dat bewoners daar echt in op gaan en iets aan de straat doen. En als je geen tuin hebt, lekker voor op straat gaan zitten in de zomer: groot gelijk.
Zal wel naief zijn, maar stel me zo'n buurtje van Stylist van het Zuiden voor.
Overlast heb je vooral van hang-jongeren, criminaliteit en mensen die hun oude koelkast gewoon van het balkon gooien.
Oranje vlaggetjes zouden ordinair zijn, maar ik vind het wel leuk dat bewoners daar echt in op gaan en iets aan de straat doen. En als je geen tuin hebt, lekker voor op straat gaan zitten in de zomer: groot gelijk.
Overlast heb je vooral van hang-jongeren, criminaliteit en mensen die hun oude koelkast gewoon van het balkon gooien.
donderdag 21 november 2013 om 14:22
donderdag 21 november 2013 om 14:23
Het ligt eraan welke volksbuurt Ik woon nu in een nette volksbuurt en ik ervaar dat als bijzonder prettig. Veel contact met de buren, straatfeesten, en iedereen is erg lief voor elkaar. Ik heb echter ook in een aso-volksbuurt gewoond en dat was niet mijn ding. Constant herrie (muziek, brommers, geschreeuw) en veel afval overal. Dat laatste doe ik niet weer.
donderdag 21 november 2013 om 14:27
quote:hiltje schreef op 21 november 2013 @ 14:21:
Tsja....ik heb zelf altijd in de duurste kak-buurten gewoond, maar het lijkt me heel gezellig, zo'n volksbuurtje.
Overlast heb je vooral van hang-jongeren, criminaliteit en mensen die hun oude koelkast gewoon van het balkon gooien.Ik kom uit Tilburg en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!
Overlast heb je vooral van hang-jongeren, criminaliteit en mensen die hun oude koelkast gewoon van het balkon gooien.Ik kom uit Tilburg en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!
donderdag 21 november 2013 om 14:27
Ik vind het op zich wel wat hebben. Je kunt soms wel harde muziek horen van verschillende kanten wat totaal onze smaak niet is als je lekker in je tuin zit zomers, maar daar staat ook tegenover dat er niet geklaagd wordt als wij een keer een feestje hebben.
Zou echt niet in een buurt willen wonen waar mensen al om 8 uur aanbellen of het zachter kan en verder geen hoi of dag zeggen als je ze op straat tegenkomt.
Zou echt niet in een buurt willen wonen waar mensen al om 8 uur aanbellen of het zachter kan en verder geen hoi of dag zeggen als je ze op straat tegenkomt.
donderdag 21 november 2013 om 14:30
donderdag 21 november 2013 om 14:31
Het is volgens mij niet zo'n "Verrekte mongol zonne grote vuurbal jonguh" volksbuurt, maar inderdaad beetje stylist van het zuiden-volksbuurt. Wel vrij netjes van wat ik zo kan zien. De straat ziet er prima uit, ook de auto's. Er staat wel een caravan op de parkeerplek . De tuinsetjes díe er staan zijn indd volgens mij ook omdat de tuin 7 bij 2 is, en niet in de zon!
Als ik de wijk Google, staat er niet specifiek volksbuurt, wat wel staat bij een wijk die er écht bekend-bekend om staat.
@kapara: Dat stelt me gerust dat je dat zegt! Ik ben een beetje bang dat als we niet meedoen, dat we dan met de nek aangekeken worden.
Ik heb echt wat aan jullie jongens!
Als ik de wijk Google, staat er niet specifiek volksbuurt, wat wel staat bij een wijk die er écht bekend-bekend om staat.
@kapara: Dat stelt me gerust dat je dat zegt! Ik ben een beetje bang dat als we niet meedoen, dat we dan met de nek aangekeken worden.
Ik heb echt wat aan jullie jongens!
donderdag 21 november 2013 om 14:31
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 november 2013 @ 14:27:
[...]
Ik kom uit T. en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.
[...]
Ik kom uit T. en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.
donderdag 21 november 2013 om 14:32
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 november 2013 @ 14:27:
[...]
Ik kom uit Tilburg en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!O, dan trek ik terug wat ik gezegd heb, haha! Ik zit even te denken waar het dan wel mee te vergelijken is.. Maar omdat ik zelf ook zo twijfel, heb ik echt geen idee!
Het is rondom het centrum, dus vrij oud.
[...]
Ik kom uit Tilburg en zou in die buurt dus echt niet dood gevonden willen worden. Ik noem gajes ook altijd broekhoven-volk, da's niet voor niks haha!O, dan trek ik terug wat ik gezegd heb, haha! Ik zit even te denken waar het dan wel mee te vergelijken is.. Maar omdat ik zelf ook zo twijfel, heb ik echt geen idee!
donderdag 21 november 2013 om 14:33
quote:sugarmiss schreef op 21 november 2013 @ 14:31:
[...]
Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.Nee hoor, iedereen weet wie ik hiervoor was en dat geeft niet wilde alleen dat dingen die ik destijds schreef niet terug te vinden zijn icm mijn naam.
[...]
Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.Nee hoor, iedereen weet wie ik hiervoor was en dat geeft niet wilde alleen dat dingen die ik destijds schreef niet terug te vinden zijn icm mijn naam.
donderdag 21 november 2013 om 14:36
quote:kipkipkip schreef op 21 november 2013 @ 14:32:
[...]
O, dan trek ik terug wat ik gezegd heb, haha! Ik zit even te denken waar het dan wel mee te vergelijken is.. Maar omdat ik zelf ook zo twijfel, heb ik echt geen idee!
Het is rondom het centrum, dus vrij oud.haha! Wat je bij stylist van het zuiden ziet komt niet echt in de buurt van hoe die wijk echt is. Dat is echt bakken bier in de tuin, bankjes voor de deur, brommertjes, hangjongeren. Volgens mij woont Roy nog wel op een fatsoenlijk stukje, maar sommige straten zijn daar best erg volks zeg maar
Maar mijn definitie van gajes kan wel weer heel anders zijn dan die van de rest hier
[...]
O, dan trek ik terug wat ik gezegd heb, haha! Ik zit even te denken waar het dan wel mee te vergelijken is.. Maar omdat ik zelf ook zo twijfel, heb ik echt geen idee!
Maar mijn definitie van gajes kan wel weer heel anders zijn dan die van de rest hier
quote:sugarmiss schreef op 21 november 2013 @ 14:31:
[...]
Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.Dan was die avatar om te beginnen al niet zo'n goed idee
[...]
Ik weet niet waarom je een andere nick hebt genomen maar als dat was vanwege herkenbaarheid. Dan wil ik je toch even waarschuwen. Maar misschien was het ook wel vanwege een hele andere reden dan heb ik niets gezegd.Dan was die avatar om te beginnen al niet zo'n goed idee
donderdag 21 november 2013 om 14:40
Ik vind het bij huizen zonder voortuin juist altijd leuk als er een (houten) bankje tegen de gevel staat, liefst ook wat bloempotten erbij, en dan in de zomer lekker buiten zitten en de spelende kinderen in de gaten houden.
Dat is al weer wat anders dan het bankstel en de tv en kratten bier naar buiten slepen (wat wij als studenten in het centrum van de stad wel deden- heerlijk gezellig).
Dat is al weer wat anders dan het bankstel en de tv en kratten bier naar buiten slepen (wat wij als studenten in het centrum van de stad wel deden- heerlijk gezellig).