Wonen in Opheusden?
vrijdag 5 december 2014 om 12:01
In 2015 5 worden er nieuwe woningen opgeleverd in Opheusden, nieuwbouw eengezins huurwoningen met 4 kamers. Ziet er op de plaatjes mooi uit. Nu heb ik via de pas gefuseerde woningbouwverenigingen zo'n woning toegewezen gekregen, maar ik ken heel de plaats Opheusden niet. Het huis is echter wel een kans uit 100 dat ik ooit zo kom te wonen in mooi nieuwbouw en huur voor niet al te veel geld.
Heeft iemand wat informatie? Opheusden is ook 50km verderop en betekend voor mij ineens met de auto naar mijn werk ipv met de fiets, geen vrienden, familie en bekenden in de buurt. Dus ik vind het best wel eng.
Heeft iemand wat informatie? Opheusden is ook 50km verderop en betekend voor mij ineens met de auto naar mijn werk ipv met de fiets, geen vrienden, familie en bekenden in de buurt. Dus ik vind het best wel eng.
vrijdag 5 december 2014 om 12:04
vrijdag 5 december 2014 om 12:14
Hoi,
Ik kom zelf niet uit de omgeving maar ben er wel een aantal keer geweest. Het is wel christelijk, maar je mag voor zover ik weet echt wel doen op zondag wat jij wilt doen.
Opheusden heeft een eigen treinstation en ligt aan een snelweg dus voor zover ik weet is het goed bereikbaar.
Meer informatie heb ik helaas niet voor je. Suc6! Wel een mooie kans.
Ik kom zelf niet uit de omgeving maar ben er wel een aantal keer geweest. Het is wel christelijk, maar je mag voor zover ik weet echt wel doen op zondag wat jij wilt doen.
Opheusden heeft een eigen treinstation en ligt aan een snelweg dus voor zover ik weet is het goed bereikbaar.
Meer informatie heb ik helaas niet voor je. Suc6! Wel een mooie kans.
vrijdag 5 december 2014 om 12:15
Ja Opheusden is christelijk, maar er wonen ook niet christelijke mensen hoor.
Dat jij er "schijt" aan heb dat kan, maar soms is het ook geven en nemen niet dan?
Het heeft inderdaad een klein centrum, maar wel met aldi enzo.
Er is een leuke voetbalvereniging en ook een leuke kroeg.
Het is zeer goed bereikbaar, er stopt een trein en Opheusden ligt aan de A15.
Het is een kindvriendelijk dorp.
Dat jij er "schijt" aan heb dat kan, maar soms is het ook geven en nemen niet dan?
Het is een kindvriendelijk dorp.
vrijdag 5 december 2014 om 12:16
vrijdag 5 december 2014 om 12:18
quote:poeziewoezie schreef op 05 december 2014 @ 12:15:
Het is een kindvriendelijk dorp.Ja zeker geven en nemen, het is ook niet zo dat ik zoveel doe op zondag, maar als het eens voor komt moet dat wel gewoon kunnen
Het is een kindvriendelijk dorp.Ja zeker geven en nemen, het is ook niet zo dat ik zoveel doe op zondag, maar als het eens voor komt moet dat wel gewoon kunnen
vrijdag 5 december 2014 om 12:37
Hoe kom je via de woningbouw ineens in aanmerking voor een woning 50km verderop? Dat volg ik niet helemaal. Als ik me in plaats X inschrijf, krijg ik woningen in plaats X aangeboden. Ik vind 50km nogal een stuk eigenlijk. En je klinkt niet heel positief. Laat je niet verleiden door alleen het huis. Ook nieuwbouw kan zo zijn gebreken hebben (en persoonlijk vind ik nieuwbouwwijken niet heel gezellig. Liever iets van een jaar of 20 oud, net niet nieuw maar wel relatief nieuw nog).
vrijdag 5 december 2014 om 13:28
Mensen die ik ken zijn er weggegaan vanwege het christelijke. Denk aan kolonnes mensen te voet naar de kerk op zondag, met hoedjes.
Als jij je voorneemt schijt te hebben aan de gebruiken en mores daar weet ik niet of het gezellig wonen gaat zijn .
Wij kunnen wel vinden dat jet moet kunnen om op zondag het gras te maaien, maar als je onmin met je buren krijgt heb je daar niet veel aan hè.
Als jij je voorneemt schijt te hebben aan de gebruiken en mores daar weet ik niet of het gezellig wonen gaat zijn .
Wij kunnen wel vinden dat jet moet kunnen om op zondag het gras te maaien, maar als je onmin met je buren krijgt heb je daar niet veel aan hè.
vrijdag 5 december 2014 om 14:30
@desperate_housewive: de woningbouw is samengegaan met een aantal andere over een groot gebied. Nadeel voor mij is dat mensen van 50km verderop ook in de stad waar ik al jaren woon reageren en de kans nog kleiner wordt voor mij om hier een normaal huis te vinden.
Ik krijg nu net een mail met alle documenten met informatie en wat ik moet aanleveren, waaronder ook documenten waarin ik mijn binding met de regio daar moet aantonen. Ik heb geen binding dus het zal uiteindelijk nog wel niets worden.
Vind het ook een beetje apart, maar zoals ik al zei een kans uit 100.
@Ginevra Klopt, gedoe met de buren daarom is onnodig, al denk ik dat ik een heel rare blik zou trekken van 'waar bemoei je je mee' ik vind namelijk dat niemand zijn geloof aan een ander moet opdringen en in dit geval ook met de tijd mee gaan. Dat zondag rustdag is zo ouderwets. Verder scheld ik nooit/zeer zelden, behalve als ik mijn teen tegen de bedrand stoot dus ik ben niet zo'n tokkie waarvan heel Opheusden schande zal spreken haha
Ik krijg nu net een mail met alle documenten met informatie en wat ik moet aanleveren, waaronder ook documenten waarin ik mijn binding met de regio daar moet aantonen. Ik heb geen binding dus het zal uiteindelijk nog wel niets worden.
Vind het ook een beetje apart, maar zoals ik al zei een kans uit 100.
@Ginevra Klopt, gedoe met de buren daarom is onnodig, al denk ik dat ik een heel rare blik zou trekken van 'waar bemoei je je mee' ik vind namelijk dat niemand zijn geloof aan een ander moet opdringen en in dit geval ook met de tijd mee gaan. Dat zondag rustdag is zo ouderwets. Verder scheld ik nooit/zeer zelden, behalve als ik mijn teen tegen de bedrand stoot dus ik ben niet zo'n tokkie waarvan heel Opheusden schande zal spreken haha