Woon / verhuisdilemma's

09-06-2017 13:12 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,
Ik ben al een tijdje woningzoekende en dit blijkt lastiger dan gedacht. Momenteel woon ik particulier gehuurd boven een gemeenschapshuis, waardoor veel geluidsoverlast. Door omstandigheden sta ik sinds kort onder bewindvoering. De bewindvoerder heeft al toestemming gegeven voor het verhuizen, maar wil graag dat ik kijk tot een maximale kale huur van 550 euro qua budget. Dit betekent ofwel reageren op particulier 1 slaapkamerappartementen, ofwel via de woningstichting huren. Ik heb twee katten, waarvan er 1 echt graag naar buiten wil.

Op dit moment wacht ik nog op bericht over drie sociale huurwoningen en er komen nog 2 bezichtigingen sowieso aan.
1 reactie liep mis door een fout van de woningstichting. Als alternatief hebben ze me nu een flat aangeboden met drie slaapkamers. Hiervoor hoef ik dan niet mee in de selectieprocedure maar heb ik de eerste keus.
Deze ligt echter op vijf hoog, wat ikzelf al vrij hoog vind maar ook betekent dat ik het balkon geheel katproof en windproof zou moeten maken.
Wel heeft het pand een lift en is er een eigen berging in de kelderruimte.

De andere optie die ik heb is een particulier verhuurde woning met 1 slaapkamer en 2 woonvertrekken en een aparte keuken. Deze ligt in een oud pand (1918) en heeft daardoor veel mooie oude elementen, zoals houten vloeren en hoge ramen. Nadelen echter: er is geen eigen bergruimte, de buitenruime is gedeeld en met weinig privacy. Het keukenblok is klein en heeft maar 2 gaspitten. De wasmachine-aansluiting zit op de gang. Wel is er al een koelkast met vriezer en een ruime badkamer met bad. Ook zijn een park en trein- en busstation nabij. Ik heb met deze verhuurder afgesproken om hem vandaag mijn keuze te laten weten.

Wat is wijsheid? Wachten op bericht over de overige sociale huurwoningen met het risico dat ik hier niet uitgekozen word? Of toch de zeer mooie oude woning met wat nadelen accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je in Geleen werkt, waarom zoek je dan geen woning in Geleen?? Meerssen is 15 km (in het gunstigste geval, via de autosnelweg). Geleen heeft mogelijkheden genoeg, bijvoorbeeld op en rond de JosKlijnenlaan vanaf de Kluis tot aan het Graaf Huyncollege. Anders Beek of Sittard. Dan zit je tenminste op fietsafstand van je werk, wel zo praktisch.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook mee rond voor woningen in Geleen, mijn werk zit in de wijk waar de woningen van de woningstichting ook liggen. Daar heb ik ook nog een reactie lopen waarover ik binnenkort iets hoop te horen. De flat 5 hoog is ook in Beek ;). Sittard kijk ik ook rond maar is weer iets verder reizen naar het werk.

Ik heb momenteel geen fiets. Heb na een scooterongeluk een paar jaar geleden ook niet meer durven fietsen.
snoopy80 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 00:09
Reden: .
7.56% gewijzigd
Wat geef je bizar veel privé info weg hier.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet ik het anders toelichten als ik goede tips of suggesties wil krijgen dan?
Door in wijken te spreken en zeker niet allerlei straatnamen en linkjes naar huizen te geven.

Je zal niet de eerste zijn die gestalkt en bedreigd wordt, maar doe vooral waar je blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Welke privegegevens van mij staan er dan in de link naar dat huisje in Meerssen volgens jou?
Joh, doe wat je wil. Het was een waarschuwing.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
09-06-2017 22:13
@Tickel, de flat 5 hoog ligt net niet binnen het gegeven budget. Alle woningstichtingen werken echter met Passend Toewijzen, wat betekent dat je als 1persoonshuishouden mag reageren op woningen met een kale huurprijs tot dacht ik 598 euro. Daarom wilde ik de bewindvoerder ook vragen om dit criterium dan aan te houden.

Op dit moment rekent de Belastingdienst nog met mijn verzamelinkomen van 2015, dat van 2016 is nog niet definitief vastgesteld maar in dat jaar lag mijn inkomen circa 5000 euro hoger (in de buurt van 19.000)

€ 592,55 is voor jou de grens, duurder mag een een corporatie niet aan jou verhuren.

Ik zou niet voor die oude woning gaan. Stookkosten inclusief, maar dat wordt met de jaarafrekening alsnog gewoon verrekend hoor. Kan dat je dan fors meer moet gaan betalen. Verder klinkt het nogal behelpen met een onhandige keuken en wasmachine op de gang. Gezamenlijke buitenruimte is al helemaal waardeloos. Ik zou wachten op iets via de woningcorporatie in de plaats waar je werkt of op fietsafstand. Scheelt je ook weer in reiskosten.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar de bewindvoerder heeft tot nu toe aangegeven zoeken tot 550 euro kale huur maximaal. Daar valt de woningbouwflat op 5 hoog net buiten, dat was mijn punt.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niet gezegd of de servicekosten hier ook al in meegenomen zijn
Alle reacties Link kopieren
Als ie het over kale huur heeft niet hè.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op hypomodius, daar zijn meer dan genoeg mogelijkheden voor je en vele malen goedkoper.
Veel woningen in Geleen, Sittard en omstreken, sommige echt leuk en veel met meer dan genoeg ruimte.
Alle reacties Link kopieren
@drominique, bedoel je hypodomus? Dat is een makelaar en die stellen vaak inkomenseisen...waar ik vaak met mijn parttime inkomen niet aan voldoe...
Alle reacties Link kopieren
Logo met een blauwe leeuw in elk geval.
Het is geen makelaar, maar zij verhuren anti-kraak en volgens de leegstandswet.
Je kan gewoon reageren en op gesprek: dat is gratis,
Dan laat je je informeren over de inkomenseisen, die liggen daar nl helemaal niet hoog.
Natuurlijk weet ik niet wat je verdient, maar goed, praten kan toch altijd?
Grootste voorwaarde die zij wel stellen is dat ze voorkeur geven aan werkende mensen:
niet vanwege perse het inkomen maar omdat de een bepaalde standaard eisen voor hun klanten.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
09-06-2017 23:58
Ik kijk ook mee rond voor woningen in Geleen, mijn werk zit in de wijk waar de woningen van de woningstichting ook liggen. Daar heb ik ook nog een reactie lopen waarover ik binnenkort iets hoop te horen. De flat 5 hoog is ook in Beek ;). Sittard kijk ik ook rond maar is weer iets verder reizen naar het werk.

Ik heb momenteel geen fiets. Heb na een scooterongeluk een paar jaar geleden ook niet meer durven fietsen.
Je durft niet te fietsen, je durft niet in een hoge flat te wonen ...

Doe wat aan je angsten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het bedrijf niet vinden helaas wat je bedoelt..Ik weet dat ik voor verhuur onder de Leegstandswet niet voldoe aan de inkomeneis. Bij de antikraak-verhuurders die ik ken mag je in 99 procent van het aanbod geen huisdieren houden....
Voor de oude woning zou ik ook zoiezo niet gaan.

Daarbij zou ik niet zoveel prive info geven zoals hierboven ook al wordt gezegd.
Verdraai het verhaal een beetje .
Je geeft aan weg te willen wegens geluidsoverlast.
Je zit dus niet op een schopstoel.Waarom wacht je niet totdat de voor jou juiste woning vrijkomt?

Je kat WEGDOEN aan iemand met een tuin zou ik ook NOOIT doen.Iemand schreef dit ergens op de eerste pagina.
Sommige mensen zijn helaas heel makkelijk in beesten zomaar even WEGDOEN.
Als je een dier aanschaft dan zorg je er gewoon voor dat je er de rest van het beestje zijn leven voor kan zorgen.
Of er moet echt iets heel bizars aan de hand zijn waardoor je gewoon niet voor het beestje meer kan zorgen maar dat is in jou situatie niet aan de orde.
Je hebt het steeds over de maximale huur volgens je bewindvoerder. Maar vind je het zelf ook niet fijn een zo laag mogelijke huur te hebben zodat je eerder van je schulden af bent?
En kun je niet ook meer inkomsten genereren door meer te werken?
Alle reacties Link kopieren
@Kirikou: er komen in de loop van dit jaar nog een tweetal schulden bij. Dus echt de schulden verminderen / er vanaf komen zal nog minstens twee jaar duren mits ik mijn huidige baan/ salaris houd. Meer werken is bij deze werkgever niet mogelijk.

Ik overweeg zeker niet om mijn kat weg te doen..Ik heb voor haar gekozen en dat blijft ook zo.

De geluidsoverlast is niet de enige reden waarom ik weg wil. Waar ik nu woon kan ik niet aarden. ik heb er nauwelijks sociale contacten. Daarbij wordt de horecagelegenheid waar ik boven woon volgend jaar ook nog eens grondig verbouwd en gerenoveerd waardoor ik maanden de geluidsoverlast daarvan er ook nog eens bovenop krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het Maximus beheer is. Quote vanuit hun FAQ: In 99% van de gevallen zijn huisdieren zoals honden of katten niet toegestaan in onze objecten.

Daarbij is dat tijdelijke huur en zou ik dan op korte termijn 2 x moeten verhuizen
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
11-06-2017 11:47
Ik kan het bedrijf niet vinden helaas wat je bedoelt..Ik weet dat ik voor verhuur onder de Leegstandswet niet voldoe aan de inkomeneis. Bij de antikraak-verhuurders die ik ken mag je in 99 procent van het aanbod geen huisdieren houden....
Ik snap waarom je het niet kan vinden, het bedrijf heet nl maximus beheer. Sorry had verkeerd gekeken in mijn telefoonlijst.

Probeer eens wat je denkt te kennen en denkt te weten los te laten en verder te kijken.
Ik lees nl veel kan niet, wil niet, gaat niet, durf niet, enz.
Want al verhuurd 99% niet aan mensen met een huisdier, sommige doen het dan dus wel,
zelfde geldt voor de inkomensgrens.
en als je dat kan vinden heb je straks een huur van 175 excl. of 250 incl gas/water licht.
Bedenk eens wat je dan overhoudt.
drominique schreef:
11-06-2017 12:47
Ik snap waarom je het niet kan vinden, het bedrijf heet nl maximus beheer. Sorry had verkeerd gekeken in mijn telefoonlijst.

Probeer eens wat je denkt te kennen en denkt te weten los te laten en verder te kijken.
Ik lees nl veel kan niet, wil niet, gaat niet, durf niet, enz.
Want al verhuurd 99% niet aan mensen met een huisdier, sommige doen het dan dus wel,
zelfde geldt voor de inkomensgrens.
en als je dat kan vinden heb je straks een huur van 175 excl. of 250 incl gas/water licht.
Bedenk eens wat je dan overhoudt.
Waarschijnlijk doet het er niet zoveel toe omdat TO waarschijnlijk maximale huurtoeslag ontvangt.
Snoopy80 schreef:
11-06-2017 11:47
Ik kan het bedrijf niet vinden helaas wat je bedoelt..Ik weet dat ik voor verhuur onder de Leegstandswet niet voldoe aan de inkomeneis. Bij de antikraak-verhuurders die ik ken mag je in 99 procent van het aanbod geen huisdieren houden....
IK heb ook anti kraak gewoond vroeger.Dat was via ad hoc.
Alleen moet je wel voorgedragen worden door iemand die al een woning huurt bij ad hoc.

Ik mocht daar wel gewoon huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik werk dus ik ontvang geen maximale huurtoeslag
Snoopy80 schreef:
11-06-2017 13:46
Nee, ik werk dus ik ontvang geen maximale huurtoeslag
Of je werkt of niet, dat doet niet het zake. Het gaat om je totale bruto inkomen. Of dat nou uit werk of uit een uitkering komt. Als jij nog onder de 19000 bruto per jaar verdient dan zit je niet ver af of krijg je het maximale aan toeslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven